When will then be now? Soon.

En vecka till med en hel del nästan-placeringar: Dock på rätt väg men en stor skopa frustration över att de femsiffriga dollarbeloppen varit inom räckhåll men försvunnit lika snabbt som en dröm när man vaknar ....metaforer...ehh...okej.....
I FTOPS main event gick det som tåget rätt länge, men loket spårade ur med 165 kvar med ett meta-matusow-trötthets-explo-spel.

En aktiv tysk satt vid bordet och vevade och vevade men blev trebetad, fyrbetad och halvt ägd men hade en så pass stor stack att han inte riktigt hamnade i knipa.
En hand mot den eventuelle vinnaren Kirbynator var rätt sjuk och måste berättas.
Tysken höjer till 9500 på 2000-4000 nivån med 300k bakom. Kirbynator i BB säger 24699 med 290k totalt.
Tysken segar rätt länge tar time occh säger sen 58900. Kirby instar 162000 och lämnar 100k prick bakom. Tysk fold. Kirby visar KTs.

Lite senare dubblar tysken till närmare 500k och sitter i midpos. Jag har harvat runt en average stack den senaste timmen och haft 280k som mest men var nu nere på 125k och får K8s i SB. Tysken öppnar till 12250 på 2500-5000 i midpos.
Det foldas till mig och jag tänker i min trötthet att okej, tysken har äntligen fått ihop sin stack nu, ligger bra till, öppnar i den mest "ofarliga" positionen utg+4, jag har spelat tight och har bra FE med 25BBs.
Låg här 99a av 165 med ett ofantligt förstapris på $513k.
Jag har inte reshovat någon på det här bordet än, och skulle han få för sig att syna med AQ eller pocket 77or och under (ganska osannolikt) så är jag inte jätteilla ute, men på det hela taget kändes det som en 90% "säker" reshove, och alltid bra att ha den första vid bordet avklarad för framtida spel (den man ska göra med skräp enligt Obrestad för att sen ha stål nästföljande gånger, en setup från hennes sida? :)).

Risken jag tar är ju självklart att han har en hand, och en hand som han vill syna 1/4 av stacken för dvs kanske AQ+ 88+ mot vilken jag har usla 30% mot och det då blir en sjusärdeles spew och något jag kommer att gräma mig för i all oändlighet (det bör man definitivt ta med i beräkningarna oftare, grämeri-faktorn).
Nevertheless så var magkänslan "rätt", så jag pushar rakt av, inte ens en vanlig trebet kostade jag på mig, utan keramikfrakt inåt!
Synering!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pocketknektar som står och jag var ute kl 08.40 för $2000 :)
Det osköna är att jag var helt nöjd med hela turneringen fram tills det här, det känns mycket värre när man kan skylla sin sorti på sig själv och inte en elak RNG, vilket jag lärt mig att någorlunda leva med. Surt surt.

Spelade en 75k garanti samma dag och hade rejält slagläge med 44 kvar då jag låg 12a med 73k på 1200-2400.
UTG ställer 33k rakt av och jag har QQ det finns en stack som täcker mig men what are the odds liksom. Jag ISOställer mina 73k och får en instasyn av 74k stacken som har KK. Jag turnar ett flushdrag men missar och var ute, coolersssssss!

En till försmädlig trny hamnade jag 14e i med förstapris på $8100 och åkte ut då en Hijack öppnare synade in sig med AToff mot mina reshovade 33 och träffade en tia. Vi hade båda stack på 24bbs så jag tyckte synen var en smula magstark då vi båda hade helt okej stackar, dock om jag får syn där så är det inte ofta man flippar så egentligen positivt :)

Och en till vidrighet i precis samma läge i en trny 22.5k garanti förstapris $5400, 15 kvar jag ligger 12a och reshovar chipleadern med AQ i SB för 23BBs. Han steker och steker och även om jag leder vill jag nog ha en fold här, det bara kändes äckligt som det kan göra ibland.
Han synar till slut med AJ. ofarlig flopp, Q på turn!! Men river fyrfärgar brädan och han tar hem den med ess hög flush, verdammt!!

Har även kollat gräset på en annan sida och spelade där två stjärnskope-events Mixed Hold'em som var ett fantastiskt roligt koncept med 50/50 nl och fl hold'em. Dock så hade Fixed nivån oprotionerligt höga blinds jämfört med nl-delen och det blev på slutet riktigt lotto i limit-delen. Hamnade djupt i den billigare av de två med 22 buyin och småcashade där $84. I den dyrare med $215 buyin kom jag riktigt långt, men slutade på en 15e plats för ca $2k förstapris 37k. Perra skjuter ingen hare.

Gårdagen var en alltigenom otrevlig historia med en unheard of nästnöt mot nöt-setups.
Fick in den med 333 mot 555,
JJ mot AA på 835 vs bordets donk (inget att säga om egentligen, men ett omöjligt läge att folda ifrån),
AA första leveln 6x trebet som synades av både 54s och K9s i en 100 trny. Flopp 459 som blir en trevägsallin och bordet fyrfärgar och jag får flush men 45 fick med spader 4 också kåk,
888 vs QQQ på 57Q8 där jag synade flopp och han disconnectar på turn  (vilket jag i handen förstås inte alls vill). Han hinner få tillbaka connection med sju sekunder kvar och får iväg ett minibet och jag rejsar såklart och vi hamnar allin, brrrr.

Sist igår så spelade jag min favvo $100 + 1 rebuy/1 addon. Och just det, för att visa att poker inte bara är otur så tar jag med den här handen som räddade mig lite tidigare i trnyn. Hamnade allin i BB med Ktoff vs den andre shortstacken i SB med AT.
Flopp A29 bye bye.....eller?...turn Q och flushdrag för mig...river J = stege! Man ger och man tar :)

Nu iallafall låg jag ganska kasst till med 25 kvar 12 priser. Vid bordet sitter en kille som jag trebetat två ggr lyckosamt och en gång trebetfoldat mot, med en riktig Hellmuth-manöver f ö då han inte hade någon fold equity, fast jag foldade ändå, och hoppades på att han skulle inse situationen, han måste dock ha haft en hand och jag la....mina 37s...:(
....Okej okej, handen gick såhär!

Jag har precis reshovat och fått upp stacken till då 14.5k på 400-800. Han sitter på CO och säger 1900 med 24k bakom. Jag överlevlar mig själv, och bordet, med tänket att ingen trebettar utan stål handen efter man fått tillökning via en reshove särskilt med min minimala stack. Plus att jag nu trebettar "vanligt" istället för att shova som handen innan, vilket traditionellt visar större styrka.
Så jag säger 4321 från min knapp och lämnar 10.5k bakom, med ja, 37s. Tycker det är samma situation här. CO borde vilja ha en topp 3% hand här eller bättre om han nu inte vill gambla såklart med alla par och hoppas på AK från mig (som jag i 99% shovar dock). Han vet att jag inte foldar om han shovar här så han fyrbetsbluffar aldrig.
Givetvis är det här ett riktigt Fancy Play Syndrome spel på gränsen till spew men som jag fortfarande tror var rätt. Nu shovade han och jag fick folda, därav Hellmuth-liknelsen.

Någon hand efter detta har jag 9900. Samma kille som i föregående exempel, vilket var optimalt givetvis, öppnar på co till 1900 jag shovar in AQ och resten foldar. Han steker nu men till slut blir det syn med A8 off!
Flopp QJ9...turn 4...river 7....men som vanligt i de viktiga potterna så fyrfärgas brädan I-MADDERFAKKING-GEN och han tar hem den med A-hög färg....when will it stop?

För att balansera rangen i bloggen så avslutar jag med lite goodbeats :)

d

Pengarna åkte in på turn :):):):):) Fan, nej vänta, jag har en out...boomshakalak!

g

Spelade sig själv egentligen, men extra skönt med overkillrivers :)

z

Inte fel att vara på rätt ände en gång i livet :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0