MiniFtopsMania

Nu är MiniFtops avklarad som är samma sak som Ftops men med 1/10 av buyins.
Det har sina för och nackdelar.
Det är sjukt spännande att spela turneringar för en spottstyver och ha chansen att tjäna tusentals av dollar (hundratusentals i vissa fall). Det är heller inget fel i att de gigantiska fälten då också oftare består av genomsnittligt sämre spelare än vanliga turneringar.
Det irriterande är dock att komma riktigt djupt i dom och där man i vanliga fall ändå kanske skulle tjäna 2000-4000 dollar så blir det ju nu istället 20-40 dollar.

För att åskådliggöra hur sjukt det egentligen är med turneringar så har jag otroligt ovetenskapligt slagit ihop mina insatser i de fyra turneringar som jag kom någorlunda djupt i på detta vis:

Buyin $354 (266+11+22+55) med 37331 deltagare. Jag "överlever" 36727 av dessa motspelare och hamnar således på 604 plats och fick då $1475.19 dvs 4ggr pengarna, weeeeeeeee. Per är glad tills han märker:

Den totala prispoolen i denna turnering var $2,033,340.
Min vinst blev då 0.0007% av prispoolen efter att ha "slagit" 98.4% av spelarna med en sammanlagd tid i soffan på 34 timmar :)
Nu är ju det här ingenting jag inte var medveten om innan jag satte mig, utan bara ett försök att illustrera hur viktigt det är att ta sig till top tio eller hellre top tre lite då och då för att turneringspel ska bli lönsamt...och hur frustrerande det kan vara att inte göra det.

Så tänk på det nästa gång när du funderar om paret i nior är tillräckligt att syna cutoffs preflopallin med, även om han kanske täcker dig med några chips...:) I bästa fall klonkar du till slut....och kan spela fler turneringar!!

Eller för att citera två travgubbar som stod utanför min lokala tobakshandlare och kommenterade den senaste travstorvinsten på löpet "Tänk dig att vara han nu, han kan spela hur han vill nu, han behöver inte bry sig"..

Ja, tänk att få vinna så mycket att man kan unna sig att spela mer och sämre för pengarna..för det är ju mer spel man vill åt med vinsten...ellur?



Kommentarer
Postat av: rosen

bra o mkt tänkvärt inlägg.



Förstår du varför jag hellre nöter cashgame?

Du kan vara näst sämst vid bordet ändå vara vinnande.Det räcker i vissa fall med att träffa på SC0UT315 från ryssland.



Eller som precis nu, lirat 30min med lite rush och tjänat 1500 på ett bord utan att "gambla".



Då kan man sluta med gott samvete.



(under tiden jag skrev detta ville JT bråka med min AT på TT6-2 och nu är det över 2k plus)



2010-04-02 @ 20:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0