Stolpe ut!

Nej FTOPS har inte varit ngn solskenshistoria direkt, tidigare bad beats kan läsas i tidigare inlägg och motgräset har bara fortsatt.

I Event #11 $322 som var en 6max shootout så lyckades jag hamna jag heads up på mitt första bord.
Väl i HU'n så ledde han med 2-1 i chips med blinds på 150-300 med ante 25 och min stack på 4000 mot hans 8000. Helt plötsligt dimper ljuvliga QQ ner, och han säger 680. Jag trycker in (känns fånigt att trebeta mindre) och han snappar med AT. Boom A på flopp och man var ute. Det störiga var att det räckte att vinna sitt första bord för att komma ITM, vilket visserligen var blygsamma $528 men som snabbt ökade för varje placering. Förstapriset låg på $57K.

I event #18 $300 rebuy 6max var jag inne för $900 totalt och hade egentligen bara startstacken plus en rebuy och addon när rebuyperioden var slut (Scared Money!!!). Efter det gick det som på räls mkt pga av en maniac vid bordet som hade gett mig en uppdubbling så här:
Blinds 80-160 CO säger 400 med 5400 bakom. Jag har KK på knappen och säger 1080 med 6k bakom och lämnar lite falsk fold equity. Nu säger maniacen 3777 från BB. CO foldar och jag trycker in min sista 6k. Han synar så fort med sin AQ att jag undrar om han kanske sett fel på korten. Kungarna fick stå iallafall och jag hade 14500 nu vilket var dubbla average.

Sen tappar jag 2k genom att rivra triss i 2or på bräda QJ5J2 och vi checkat den tills river då han betar 376 eller något konstigt nummer var det iallafall.
Jag funderar och tänker bara syna egentligen, men jag hade precis innan i en hand rivrat set i treor och kunnat fått betalt men resonerat (mkt riktigt resonerat tyckte jag) att han bara synar med bättre på en underligt spelad bräda med 26KA3, där han rejsat utg och sen checkat floppen vilket kändes som miss eller KKK då han brukade vara aggressiv. Nu hade han AQ och turnade toppar, och hade nog synat en riverbet iallafall.
With that in mind så tänkte äsch nu ska jag fan ta betalt, och ställde hans sista 1700 chips (han var shortstacken vid bordet) och han instasynade med 555.  Det känns bra att instinkterna verkar vara på semester på Island.

Jag slår upp mig igen till ca 15k när det kommer en drömsituation med AA på knappen och maniacen i BB.
Jag höjer till 480 på 100-200 och han synar.
Flopp J96r
Han checkar och jag säger 890.
Han rejsar fort som fan till 2380 med knappt 4k bakom. Jag pushar, han snappar med blixtens hastighet och visar KToff för hålpipedraget med ett överkort :)
Turn 5
River Q...och back to square one.

Hursomhelst så lyckas jag ta upp stacken igen till 15k utan några showdowns då en ny kille kommer till bordet. Han trebetar mig i vår första batalj och är allmänt aktiv, men aktiv på ett bra sätt, till skillnad från maniacen, som också hade åkt ut här någonstans mot en annan spelare. Maniacens stats var f ö intressanta, han hade $62k i wins totalt på FTP och största win $1179, det visade sig att han hade $59k av dessa $62k i mttsngs (förstapriset i en 75 dollars är $1179)
Det var kanske därför han körde så pass stressigt, för jag vill minnas att i dom mtt-sngs som FTP erbjuder är strukturen så pass turbo att AQ nog ska degas om läge ges. Hursom, han var ute nu, och vi går vidare till den ödesdigra potten mot bordets nya kille.

Blinds 100-200 och den nye killen har 15k, jag 16.5k, average ca 8k, 389 kvar och 102 priser med ett gigantiskt förstapris på $213k. ITM innebar $1900.
Han minrejsar till 400 UTG. Jag har KQruter på knappen och synar bara. Blindsen foldar.

Flopp T 8 2 med två ruter.

Nya killen pottar insta ca 1200 (?).
Jag har flushdraget och två överkort, som jag vissrligen inte värderade särskilt högt om jag nu skulle träffa ett av dom.
I vanliga fall hade jag nog rejsat direkt men hans pottning drog igång lite varningslampor. Det är ju inget standard c-bet så något måste det betyda, och då troligen styrka oftare än bluff, då vi båda var djupa och han då borde vilja bygga pott. Ev att han hade JT eller AT, som jag upplever att många ofta pottar på T-höga floppar för att man är så paff att man faktiskt träffade med dom :). Skönt med position och att vi båda var hyfsat djupa så att en syn inte blev skevt rent stackmässigt. Jag synar.

Turn kommer ljuvliga ruter 7.

Jag träffar alltså min flush, som förvisso slås av en esshög flush och den osannolika J9 el 96 ruter för straight flush.
3200 i potten ungefär och han checkar nu.
Jag betar 2000 jämnt med 12k bakom.
Booom han instaställer!!
Jag hinner tänka "fan va oskönt med en sån här flush vs flush setup" och låtsas vara ledsen i en hundradel innan jag trycker syn och high-fivar skärmen. Och mycket riktigt så hade han ingen flush......men väl set i 8or....och visst så parar sig tian på river.
Så istället för en 9e plats, som en vinst av potten hade resulterat i, så låg jag nu sist, vilket var en plats jag några händer senare givmilt nog överlät till spelaren som låg näst sist.

Idag var det Event #20 $322 PLO heads-up trny med 250k garanti och jag hade turen att få stå över första rundan, och behövde således bara vinna två matcher för att komma ITM. Förstapriset var på $43500.
Jag mötte en ganska jobbig spelare. Aggresiva och knepiga bets och bra beslut överlag.
Sen om PLO var hans starka sida kunde man undra de gånger vi kom till showdown. Så ganska jämnt overall.
Annan fakta var att han enbart spelade den trnyn under tiden vi spelade (man kan söka på spelarnamn i klienten och se på vilka bord de har aktiva) och slutligen att han hade ca 33k i winnings dvs en medioker snubbe tänkte jag om man jämför med de vanliga trny-rävarna.
Vi körde ganska vilt för en så pass dyr trny och jag överlevde tom en allin efter en missad bluff och handen efter fått AA6T som fick stå.

Nu var blindsen 30-60 och jag får K654ds. Han minirejsar och jag synar.
Floppen kommer 56J med mitt K-höga flushdrag och backdoor flushdraget.
Han betar 180 och jag slår om pott till 780 och är redo att spela för stacken med botten-två och K-högt fld (vilket givetvis är självmord i vanligt PLO cashgame, men HU och i en match som vår var det meganuts).
Han steker och använder nu timebanken förvånansvärt länge jämfört med tidigare händer. Jag gissar att han kanske har en open-ended utan flushdrag eller ev en J med tvåparsdrag utan flushdrag.
Han ställer mig allin till slut iallafall och jag synar som planerat.
Han visar totalt miserabla Q489 med 9 högt flushdrag och hålpipan och jag är 77% favorit!
Turn Q hjärter
River T klöver och han springer in en stege och jag är ute.......Ångmaskin!!

Nej FTOPS har sannerligen inte varit lyckosamt för mig och samtidigt ätit en bra bit av rullen. Så imorrn blir det Valborgsaktiviteter med alkohol istället, lördag födelsedagsfirande för flickvän Diva på grymma libanesiska restaurangen Tabbouli, och sen på söndag en all out bakis-tilt-trny-kväll (testar omvänd jinxning) då main event går och två andra avslutande events. Wish me bad luck!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0