JJ

JJ nr 1: Finalbord 30+3 trny 5 kvar jag squeezar 20bb med JJ får två syner och dras ut av T9s som flushar rivern. Ute som 5a :(

JJ nr 2: Jonas Jerebko första svensk i NBA. Nuff said.

JJ nr 3: FTP 24+2, 14 kvar av 2000+ i 33k KO guarantee. jag ligger 10 av dessa 14 och hittar äntligen en hand efter en turnering med kassa händer och turliga flips , ja JJ alltså. Har 300k på 10k-20k och höjer till 48840 på hijack. Synar alla som slår om givetvis och hoppas speciellt på BB med 530k som visat sig vara en lös trebettare. Mkt riktigt trycker han in degen, och jag synar glatt men förlorar flippen mot hans AQ tyvärr.

JJ nr 4: Den mystiska svenska popduon "JJ" har gjort en egen version av Lil Waynes "Lollipop" kan lyssnas på här om du har spotify.

JJ nr 5: FTP $24+2 32k guarantee 12 kvar av 2349. Dock inget slagläge alls med 174k på 8000-16000 med 2000 ante dvs ett M på 5 och 11BBs. Jag ligger sist här och är utg med JTs. Trycker in degen och får två syner från ett hittills ganska tight bord vilket inte bådade gott.
En visar AQ ruter och den andra JJ. Floppar flushdraget dock och rivrar en tia, som hade räckt om inte JJ i BB hade bestämt sig för att spela för att vinna turneringen.

JJ nr 6: FTOPS Event #7 470st kvar av 8586 bubblan är förbi och jag har 37k på 1200-2400 nivån med ante 300 efter att ha förlorat en 88 vs A4s som squeezade och jag synade. Får nu AA på CO. Hijack öppnar för 5600. Till saken hör att tusen saker händer samtidigt nu, för många bord, TV, tekopp, jag vet inte vad, hursomhelst ser jag handen lite försent och hinner bara syna.
I efterhand är det iofs inte ett kasst spel alls, då det ger mörkarna och knappen ett riktigt bra läge att squeeza, vilket vore mumma!
Ingen squeezar dock och BB synar. Vi är tre som ser floppen
A78r
dvs en nästan "för" bra flopp för min hand och stackdjup på 31k med potten på ca 20k. Jag bestämmer mig för att ta risken att bli uttdragen och checkar efter att de andra två också checkat.
Turn 9
Ett overkligt otrevligt kort, men jag kommer inte vika här inte. BB betar nu 8400 och Hijack minrejsar. Jag pushar in mina 31k, BB ställer och hijack synar. Ajajaj då.
BB har JT för stegen, men smaka på den här, Hijack har 99 dvs han satte tvåoutaren of destruction för oss båda, 9an gav honom triss i nior och BB stege mot min färdiga toptriss.
River 3
Första pris på 137k riktigt tiltig pott mao.
Löjligt många olika faktorer som spelade in till att den handen gick åt helvete. Att jag inte hann trebeta handen preflop, och att BB synar och att jag checkar floppen osv...ehh dom har redan läst det, du behöver inte förolämpa dina läsare mer..

Så all in all (haha!) tre jättefält nästan besegrade (även om det var 400+ kvar i FTOPSen) men istället en mesig cash på $250, $250 och $420 samt ca $900 för femteplatsen i $30 rebuyen :( och just det JJ nr 6 var ju självklart Jävla Jäkelskap!!

F ö så får jag kramp i själen av den tredje domaren i TV4s tvprogram Talang. Han ger ett så psykotiskt självgott intryck och verkar spela nån slags roll hela tiden som man inte riktigt kommer underfund med. Obehagligt är det iallafall. Perelli är bara menlös och tillför inget förutom att bli grupptryckt i röstningen (no pun intended) och kanske ha lite för lätt att försöka höja alla sångare i programmet till Susan Boyle status (som visserligen hela programmet har förändrats till med förinspelat bakgrundsjubel och svepande filmningar över publiken som tvingats ställa sig upp pga någon kutryggig man med "Jubla!"-skylt). Bert är otroligt nog den som verkar vettigast i skaran.....i skaran alltså....*host*......ahh Skaran! lolololololololol  vilket osökt för mig in på Trolololololo-mannen :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0