Ja dåså..

..Jag var på väg att skriva ett glatt inlägg om hur jag lyckades klonka en Rush Poker Trny som FTP började med i fredags. Jag tror att den jag vann var den andra som spelades nånsin, 2288 deltagare och $2.3k i första pris.
Det Rush Poker konceptet blev lite underligt när det var 30 deltagare kvar, då det plötsligt blev 8manna bord, med 21st kvar 7manna, 18st kvar 6manna, 15st kvar 5manna, och slutligen 10-12st kvar så var det 4manna bord. Sen spelades finalbordet som vanligt med ett 9manna bord, som då kändes om slowmotion och ruggigt segt.

Han jag mötte HU var ofattbart dålig och foldade bokstavligen varje hand och jag pumpade minirejs varje knapp. Jag uppskattar att jag förlorade totalt kanske sex händer i HU'n som ändå varade i en 20 minuter.
Dom han lyckades vinna var ngn gång då han inte foldade och 6xade preflop och jag gladeligen fick folda 95 eller ngt liknande.
Till slut när han blindat ner sig för mkt så kör hamnade vi allin. Han med A7 och jag med 77, och A på floppen givetvis. Det tog inte lång tid innan vi var allin igen. Jag med AA och han återigen med A7. Han floppar stegdraget som sitter på turn, och nu ledde han i chips.
Jag minirejsar upp mig till en 2-1 ledning igen då han dodgar nästa allin med A9 på Q96 och jag med flushdraget med K6s, och nu ledde han igen!!
Strax därefter lyckas jag också dodga en allin med AJ vs hans AQ, så jag hade min beskärda del av tur jag med.
Tills slut rejsar han preflop, jag synar bara med AQ och floppen kommer A hög. Han betar alla gator och går allin på rivern med bräda AK926 med A4 och jag gjorde något så underligt att checksyna hem den, vilket kändes ganska konstigt och kanske inte så skickligt, men, men, ill take it. Kul kul dock och jag var laddad inför söndagens trnys.

Den laddningen dog ganska snabbt då söndagens resultat blev att hela vinsten i Rushtrnyn gick åt i buyins men inte en enda ITM om jag minns rätt.
I 150K garantin fick jag in degen med AA vs AK och suckade inombords redan då jag såg floppen 2Q9. Turn J och river T var givna.
Flippade ur mig med AK vs QQ i FTPs Double Deuce.
Superturbo Trnyn KK vs A3
I en annan 100+9 turbo så har jag 2000 på 60-120 nivån och får QQ på knappen. Nu ställer Hijack med 3700 in stacken och jag synar. Han har 66 och får fyrtal.
I en 215 turbo så får jag i en bvb (blind vs blind) A6 vs A2 och lyckas inte ens splitta då han tar turnar en 2a. Vinst i den och jag hade legat topp 20 strax innan bubblan.
Sunday Brawl och 4-5 trnys till kommer jag inte ens ihåg men misär och elände var inblandat iallafall.


Spelar sen min favorit-trny $109 en rebuy/addon som börjar lite för sent men är för kul att hoppa på en söndag.
Jag hade ett riktigt härligt bord tidigare i trnyn, med "MoormanI"(3a på P5s ranking och välkänd LAG-expert), "Daisyxoxo" (2009 online player of the year), "G8vMyLfeAway" (Etta i Sverige på P5s) och två killar till som jag hade notes på sen tidigare med $700k+ i vinster.

Blindsen ar 400-800 med ante, jag har 38k och får 22 UTG. Jag höjer upp till 1885 och det foldas fram till SB Arsenal46 om jag minns rätt, som säger 5335 med 68k bakom, vilket var ganska väntat. Det var antingen en trebet eller rundfold i det här skedet.
Situationen är dock denna att jag (har fått för mig att jag) kan utnyttja att mina FTP stats inte är i närheten av de andras vid bordet, då dom ofta borde tro att jag inte spelar för att vinna och är scared money.

Jag är en sekund att fyrbetspusha då jag "vet" att han inte kommer syna den på bubblan utan stål och att jag troligen anses som en spelare som bara trycker in innan bubblan spräckts med QQ+ och det är därför jag blivit trebetad till att börja med, och då av any two i stort sett.
Jag får dock ganska exakt 10-1 och bestämmer mig för att setmina. Flopp kommer 28Jr, vilket inte kan vara bättre egentligen även om ett A eller K hade varit fint för att få action.
Nu checkar Arsenal46. Hans range är sjukt polariserad här. Han är antingen tom och förväntade sig inte att jag skulle syna hans trebet eller så har han JJJ, 888, eller AA, KK och ska trixa på något vis. Men det lutar åt heltom (även om han nog skulle cbettat tom ändå) eller set.
Det är ca 15k i potten och jag säger 6780 med 26k bakom så att han kan spewa och reshovea med AK eller AJ eller vad som.
Arsenal46 instatrycker nu och jag får väl ta coolern då om han nu har set. Men icke (och ni har nog redan gissat resten av handen) han har 9Tspader och öppet stegdrag..Turn 5.......River.......       ...........           ............. Q JÄFVEL!!!!!!! och jag är ute.
En hemsk söndag blev det, men nya tag om en vecka.

Körde lite trnys idag också och låg bra till i ett flertal av dom men det blev inga storcashar, en bad beat, en missad nyckelflipp och en klantighet av mig själv stoppade det tyvärr.. Dock några ITM men de täckte inte buyins ändå, så minus idag med.

Har blivit bättre på mitt endgame helt klart men känner ändå att jag måste utvecklas där. Så jag gjorde slag i saken och köpte "How to win poker tournaments one hand at a time - Volume 2" på Amazon. Första delen var grymt bra och jag är rätt peppad över den här delen, då det är precis endgame den fokuserar på.
Där gjorde jag dock det snygga misstaget att betala expressdelivery (som kostade mer än själva boken) trots att Eyjafjallajökullagulla redan hade spytt ut aska i tre dagar. Så det var ju pengar i sjön om Amazon inte har ett gäng amfibiespeedboats som korsar atlanten och sen plöjer autobahn fram till Svedala.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0