En bild säger mer än 1000 ord

Trevlig flopp :) Sen kom det en K på turn. De andra hade KQ respektive AK, men anade ugglor i mossen tyvärr, så det blev 480 var till på rivern endast då dom inte betade turn.


fyrtal


Åkte på en fin bad beat lite senare med AA i 60k garantin $163 buyin.
Blinds 100-200 jag med 8k säger 480 med AA i midpos. Knappen med 5200 går allin och SB går allin också för 10k. Bara att syna då :) Dom har 66 och KK, och givetvis måste det komma en 6a på turn och förstöra min tripp till 5eplats där jag hamnat om spikarna hade fått hålla. Så istället för en chans till förstapriset på $18k så åkte jag istället ut strax efter på ren och skär ånga. Fast han med KK var nog inte så glad han heller.

En trny kvar för kvällen....

Och där åker man på ännu en wrath of the donkey, det är en 6manna PL Holdem/PLO trny.
Det är 20 kvar med 10 priser jag ligger 10a med 8k.
På 80-160 höjer jag till 440 på CO med A7s och får synen av donkeyn som precis tappat halva stacken då han betat sin AJ på en 7 hög bräda hela vägen och 88 synat ner.
I vår hand kommer nu floppen AQJ med två ruter.
Han donkar pott med 2k bakom. Det gör han bara med drag eftersom han troligen checkrejsar KT, slår om preflop med AQ/AK och checkar AT-AJ. Så jag ställer honom, och han har nöthanden K8s.
Turn A
River ruter 6. Hej flush!

Det byter lite senare till PLO och han UTG pottar på 100-200 till 700. Jag synar på knapp med KQJT med ett fld och lämnar 3.8k bakom.
Flopp KJT med ett flushdrag.
Han checkar och jag pottar med mina tre par och stegdrag. SB foldar och han synar??
Okej om han har AQ och flushdraget men kom igen jag har 1500 bakom liksom.
Turn offsuit 4
Jag allin och han synar med kanonhanden AA86 utan flushdrag dvs han hade alltså inga outs på floppen, då ett ess ger mig stegen.
Men han synar sig alltså till möjligheten till tre outs dvs i de tre kvarvarande 4orna för ett bättre tvåpar..gissa vad som kommer på river?

God natt!






Kommentarer
Postat av: Gedwyn

Grymt roligt att uppdateringarna står som spön i backen! Hade inte vart förbi på ett tag och har suttit och skrattat en hel del (och känt ångan från beatsen)när jag läst om den nya MTT-satsningen.



Travgubbarna var det roligaste jag läst i mitt liv!



GL framöver/Gedwyn



2010-04-22 @ 22:48:56
Postat av: plisskin

Ja MTTs är ju så förbannat roligt, men man omsätter ju sjuka summor i MTTs med den volym jag kört.

Jag behöver en 20k klonk för att känna mig säker och inte vara underrullad, Den fär gärna komma i FTOPS eller så är det goodbye då inköpen för de events jag vill köra är på $5300 sammanlagt :)



Vi har f ö suttit på samma bord ett par ggr redan (om det inte är någon annan som nickar Gedwyn på FTP), jag hojtar till i chatten nästa gång så kan vi låtsas colluda :)

2010-04-22 @ 23:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0