Det rullar på..

..bankrullen alltså, den rullar upp ena dagen och ner andra och av den tredje och på den fjärde.
Det beror i stort sett uteslutande på att jag har givit mig på tilltaget att grinda MTTs den senaste månaden och lirat en hel del (fick in 269st bara i Mars!??!!!).

Plorpandet var ju min plan och det är det till viss del fortfarande, men FTPs turneringschema är MTT-nördarnas våta dröm. Bra garantier och överlägset bäst struktur av alla sidor, och detta flera gånger i timmen, dygnet runt!! Det blir omöjligt att sitta och grinda PLO då. Så som det ser ut nu så kör jag bara PLORPen när jag har färre än fyra MTTs igång (vilket inte hänt särskilt mkt i ärlighetens namn).

Jag hade planerat att gråta ut igen om min otur då jag har ett dokument på datorn med de mest osannolika bad beats jag nånsin varit med om tror jag, vilket iofs känns bra då det betyder att jag får in pengarna rätt, men vissa är så sjuka att dom inte ens kan uttryckas i den här bloggen utan att ni skulle ta mig för en man som far med extraordinära osanningar som bloggkrydda i syfte att bygga läsarkrets (Kretz?)
Jag har istället valt ut fem st favoriter som pga av det sjuka i hur och när dom hände var extra störande.

4e handen i Stars Warmup i söndags jag får in hela stacken pre efter att jag meeeeega fyrbet-överbetat med AA. Syn av AK, K8K flopp. EZ game 215 dollar åt skogen.

Andra leveln 100 trny på FTP jag får in hela stacken med KK vs K6s (?) mot ngn kille som enligt bluffpokers db spelat 20 trnys totalt på sidan. Han får runner runner triss i 6or.

Party million guarantee jag har ca 24k på 500-1000 nivån och 33 i BB. Knappen öppnar 2600 och jag säger 8600 från BB för att kanske ge sken av en starkare hand än 33 men som vissa/många nuförtiden genomskådar (bör nämnas att jag är en smula tiltad här efter en tidigare squeezebatalj där jag förlorade Aq vs Ak.
Hursomhelst nu synar han min trebet? Vafan betyder det när jag har ett potbett kvar?
Floppen kommer 556 vilket får anses godkänt för 33 även om hans hand skriker QQ-AA, whatever, jag kör på och trycker in resten dvs ca 15k in i 17.7k. Han tänker ett tag och synar sen med A8 off och jag leder!!! men det var inget som en 8a på turn inte kunde ändra på. Hur gick tankegången? Ruggig TLKread.

Party trny 20k garanti AA vs 55 allin preflop. Flopp AJ8 men bordet fyrfärgar och 55 scoopar med flush, jobbigare för att den var viktig.

FTP 10+1 superstack trny på 30-60 nivån. Jag har AQs i BB, en limp i tidig mittpos och sen en 4x höjning av näste man till 320. Vi har alla kring 5000 chips. Jag synar och limparen synar, även om jag hatar AQ vs 4xare men jag skyller på att ftps mindre megatrnys så gäller tidig chipsmaximering vs donkarna (som synar 4xor med AQ i BB menar du....?).
Floppen däremot var det inget fel på 6QQ. Vi checkar och han drar iväg 660.  Jag synar den andre foldar. Jag rular ut att han ska ha 666 här och i stort sett alla små par efter hans 4x, troligen 99+ AJ+.
2000 ca i potten.
Turn 4 han drar iväg 1480.
Jag synar igen vilket oop var ganska konstigt kanske så här i efterhand men men.
River 5 ingen flush ute potten är på ca 5300 och jag donkbettar in 1250 dvs hälften av det jag har kvar (ja, såna här spel funkar fortfarande som inducerare mot random donks),
som sagt han dundrar allin med 2500 dvs 1250 mer jag snappar och han visar såklart...ja ni vet redan 87off för stegen.
Det var nog den mest osannolika men så rolig då det hände att den inte ens kändes jobbig (kanske för att det var en 10 buyin istället för 100?) Indeed.

Bra resultat lyste länge med sin frånvaro förutom en 6e plats i en superturbo trny för $1193 en klonk i en annan  superturbo för $1385 och en klonk i 40+4 omaha hi-lo trny för $1284 nånting den med. Dessa superturbos är ganska roliga dom kostar 14+1 och man börjar med 300 chips med 3 minutersperioder det är ofta ca 1800 spelare med så att vinna en så som jag gjorde kräver ett löjligt flip-flyt, som man gärna skulle ha i vanliga trnys lite oftare då prispoolen ofta är ganska liten i jämförelse.

Förutom dessa miniklonkar så gick det hyfsat trögt. Jag hade 21st turneringar där jag hamnade mellan placering 6 och 20 vilket som mest gav $758. Det var som förgjort att komma till topp tre. Antingen var det ren otur, eller så  spelade jag dåligt (det händer faktiskt) eller så förlorade jag dom viktiga flipparna, kort sagt inget flyt alls i slutskedet. Om jag försökte vara aggressiv så blev jag utspelad, körde jag tight blindade jag bort mig och spelade jag bra blev jag utdragen. Det var bland det mest frustrerande jag varit med om i pokerväg, att ta sig väldigt djupt gång på gång under en ganska kort tid i flera turneringar men knappt ens gå plus.

Men..till slut vände det en smula. En klonk i en söndags-26a dvs en vanlig 24+2 men på en söndag då dubbla antalet brukar hosta upp degen. Så 3833 spelare ställde upp jämfört med ca 1400 i vanliga fall. Det blev en klonk på $9500 efter en ganska osannolik upphämtning och missat 1a pris på $15400.
Vi gjorde en deal med tre kvar på 9k, 9k, 13,2k och $500 kvar att spela för med chipcount: Chippo 7.8M, plisskin 1.8M och den tredje 1.8M med blinds på 80-160k, kändes ganska lotteriartad med egentlig utdelning på 7k-9.5k-15.4k. Sjukt att chippon sänkte sig med 2k tycker jag :)
Jag dubblade ganska fort och slog ut tvåan med 99 vs A4 och sen så lekte jag ut den sista vilket var rätt störigt, men han kanske inte brydde sig över de sista $500 vad vet jag.

Angående heads up på slutet har jag på sistone börjat köra precis som om det var en limit HU, med minibets och halvpottbets på floppar. Det fungerar snuskigt bra. Jag vet inte varför men min image måste bli helt sjuk i deras ögon om dom inte snappar upp vad jag gör (från tight till ultraaktiv). Jag tackar indirekt Heltok från pokerforum.nu som någon gång på där la upp länken till Freedom25's heads-up video han gjorde för länge sen och som i sin tur fick mig att köra en massa Limit HU (se långt bak i bloggen). Kan f ö rekommendera hans videos som finns på youtube, grymt pedagogisk och de klart bästa pokervideos jag sett i ngt sammanhang.

Efter den klonken så fick jag för första gången trnyhybris att jmf med PLO hybris som jag hade i mina tidigare år och brände 3k i trnybuyins på 10 dagar efter att uttagsriggen gjorde sitt och då ovan nämnda trnyhybris, men...som kom det en till klonk i en 6k garanti HA trny (hälften PLO hälften pl holdem för $1720 efter en deal som inte kommer med på pocketfives rankingen då den har mindre än 100 deltagare, ånga!)) och även en större på $7k i den dagliga $100 trnyn som går kl 18.00 varje dag som blivit en favorit.

Den var extra sweet då min motspelare vägrade deala och jag lyckades gambla hem den.
Ja alltså bokstavligen gamblade hem den, då han krossade mig HU (vi var rätt djupa med ca 400k var på 5-10k), så jag tog till den hederliga lets flip it taktiken och överallinade bra händer preflop och träffar postflop. Han tröttnade till slut på 26T med 77 när jag hade QT och segern var bärgad. Andrapriset var på $4.7k i den. Dom extra $2.5k dämpade min slagna stolthet då han faktiskt var den bättre av oss.

Skottade samma kväll en $200+15 turbo 6manna som jag hamnade 12a i för $785 där jag hade en AQ vs J9 med 20 kvar för chipandraplats som jag förlorade allin pre (med den nesliga floppen AQT). 1a pris på $12k hade ju suttit fint samma dag.

Söndagen gick åt pipan den med förutom en 33k garanti $100+9 one rebuy/addon. Den slutade på 99k i prispool då söndagslirarna hjälpte till att trissa upp potten. Där tror jag att jag spelade min bästa poker nånsin och hamnade på 14e plats för $1093 efter en QQ vs AK med ca 25 kvar som istället för chiptrea förpassade mig till sist i fältet. Låg sist med 14 kvar och 9M, tryckte in med A9 och fick syn av AJ och var ute. 1a pris på $23k.
Jag hoppade av Pokerxfactor då jag tyckte det blev tröttare och tröttare MTT videos, men deras replayer skulle jag gärna komma åt och lägga upp den här trnyn. Ska spara summaryn och se vad som kan göras med lite mer tid och pengar (läs: inte snåla och köpa camtasia).

Sen dess torka i dagarna två med en riktigt skön dag igår då jag började bättre än jag nånsin gjort och ledde en av de fem trnysarna jag körde halvvägs in, var topp 20 i tre andra, och dubbla average i den sista. Det slutade dock med en minicash och resterande ut huvudstupa efter dessa härliga sortier (inte shortstack i ngn av dessa bör nämnas):
KK vs AQ, AK vs AQ, AK vs A2 (den i bb fight med 22BBs så inte full stack, but still), KK vs AQ.

Det var fyra av fem, den sista då, jo, den sista var extra intressant så den kräver lite mer text.

Jag höjer i tidig pos 3x med AK blir trebetad två pos efter, so far so good, men nu kallsynar knappen. Den är rätt äcklig, det kan ju vara vilket par som helst som setminar eller JJ+ AQs+ eventuellt trixigt lir av ngn med AA, KK som hoppas att jag ska slå om igen (lite övertänk här men äcklig nonetheless) jag synar nu bara vilket var fel i efterhand då jag vill se fem kort om jag ska lira AK i en större pott oftast.

Flopp A87 rainbow, vilket kan ha varit den bästa floppen jag skulle kunna önska,
Jag check, han betar lite mer än halvpott, knappen foldar.
Jag överallinar och gissar på split eller syn av AQ men, icke sa nicke nyfiken, han visar uppp A8s och får gratuleras för sällsynt clairvoyanta RNGkunskaper och 12 stycken "so sick" i chatten.

Har spelat en sjuk volym den sista tiden vilket verkligen har hjälpt tänkandet och resultaten, men jag har märkt att jag kan slaska om jag spelar fler än fem trnys samtidigt. Jag har också märkt att oskyldiga tv-program i bakgrunden faktiskt stör mig, eller snarare så att de gånger de gått väldigt bra så har jag haft tvn avstängd och spelat 4 bord, istället för 9 bord med söndagsfilmen i bakgrunden.

Ska försöka hitta ngt slags schema under veckorna som inte är lika variansfyllt och sen spela desto "dyrare" på  söndagar.

En rolig hand från $100 one rebuy/addon trnyn. Jag har som vana att kolla upp alla på bordets trny stats i bluffpokers db och jag gissar att alla andra gör det också nånstans.

Det är en 6manna trny och blindsen är på 500-1000 med ante. Jag har 72k. Trebetsen står som spön i backen. Fyra av spelarna har $400k plus i inspelade pengar, några mer än så, men vi har en kille på bordet som har $310 dollar inspelade på kanske 40 spelade turneringar (vilket är ganska ovanligt och rätt dåliga stats i jämförelse om man nu ska gissa hur bra han är) dock har han spelat turneringar med $1000 i buyin så man undrar vad det här är för kille. Jag har trebetat honom två gånger med skräp och en premium och han har lagt båda.

Han öppnar nu till 2250 på CO och knappen trebetar till 5750 med ca 58k i stacken, dvs ytterst lite. Varför det då? Jag gissar att han liksom alla andra på bordet vet att det är CO som är fisken och vill isolera i position. Sb lägger och jag tittar ner på A5 off (eller tittar ner den har jag sett ganska länge eftersom det är en online trny).
Om jag fyrbetar nu hur stor är chansen att jag tar hem potten? Ganska stor om jag inte är helt ute och cyklar tänker jag. Jag säger 16288. CO lägger och knappen instafoldar. Success!!

I efterhand drog jag mig till minnes en hand från High stakes Poker häromveckan då Lex Veldhuis gjorde "samma" move mot Barry Greenstein och Phil Ivey och faktiskt var helt rätt ute...synd bara att Phil Ivey var ännu mer rätt ute när det gällde Lex och re-re-stealade med 52 allin och tvingade fram en fold (med otroligt snäv fold equity) :)

I detalj var det något liknande. Historien bakom är att Barry Greenstein försöker titta på Iveys kort i handen innan och Phil med all rätt surnar till lite.
Handen efter, Lex straddlar till $1600. Barry rejsar till $5500 med QT off. Ivey i positionen efter trebetar till $18000 jämnt med 52 off. Lex (dvs jag i min hand) tänker efter och druttar (helt rätt) upp det till $51600 med KJs med $140k bakom. fold fold och Ivey börjar fnula. Han frågar hur mkt Lex har kvar och kör efter en stund in resten, med 52!!. Lex foldar. Sinnessjukt snyggt och vågat spel då Lex nästan är committad här, men bara nästan.
Det roliga var att Lex efter att han foldat sin hand säger "I thought u were just angry at Barry," Vilket troligen stämde men att Ivey återigen fick visa att han verkar vara född med ett extra ess i rockärmen hohoho...ehh?
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0