Min blogg vann Nobels litteraturpris!!

..fast det var nog bara för att världen vill att jag ska skriva en bok..

Men seriously forks (som gaffel-stand up komikern sade) HAHAHAHAHA...med andra ord, så ska väl Norges fredspriskommite snarare ha priset själva för att de "hets-gör-världsfred-nu-tack"-ger priset till Herr Obama och på så sätt sätter honom i en lite snävare sits när han tar sina framtida beslut.

Poker: plus 170 dollar i lördags och söndags på dåliga ITM placeringar, med ett kalasspel jag ångade lite på.

Jag har 1.5 avg med 23k efter bubblan ca 40 kvar och vi är på 400-800 med ante.
En avg stack med 16k öppnar från hijack för 1850 . Jag säger 5678 med AQ. Snabb syn av honom, jättesnabb. Det lämnar honom med ca 10k och ca 13k i potten.
Flopp 969
Han checkar och jag funderar. Tycker att den snabba synen pre är jättekonstig eller väldigt snygg om han nu har ett monster, och nu en check?
Det känns mer som han har ett monster än en miss, om han inte är en spewtard (nytt favvo-ord). Får ändå nån magkänsla att han faktiskt är tom och faktumet att han inte gjorde en stop'n'go med de små par eller missade broadways förbryllar mig (förbryllar? nice.).

Hans range känns här viktad åt riktiga monster eller missar som AQ-AK ev optimistiska JTs eller kanske kanske småpar som jag nu kommer att ställa. Jag har en förhållandevis tight image (inga tidigare trebets vid det här bordet) och ställer honom allin. Instatitt med K9 off för floppad triss :) Spewtard!!!!!!
Va skönt att få whina lite igen!!!

Åker inte ut här utan dubblar en gång med AQ vs Q2 (?!) och flippar sen ut mig med AKs vs 55 lite senare, vilket jag inte har några problem med alls utan istället välkomnar.

Har inte problem med K9 spelet heller egentligen (dvs jag vill att han ska göra det emellanåt då jag bode tjäna på det, inte att det var bra) även om jag oftast (alltid) ligger under i liknande scenarier vid syn och hellre hade tagit hem potten preflop givetvis. Ångar nog mer på mitt eget spel och beslut, då han kanske inte ska ha K9 off där så ofta (aldrig) när han synar med den stacksizen, men desto oftare JJ+ (om inte KK+) eller set varje gång han spelar likadant. Skönt att få ånga på hans spel bara för att nu faktiskt hade donkiga K9 :) ...spewtardiga K9?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0