Kallt och varmt

Har haft någotsånär flyt i hasardspelandet men också några mystiskt vidskepliga motgångar vs vissa specifika händer och situationer, t ex:

Lyckades i fredags åka ut ur tre turneringar mot K8:

I första fallet med AA där jag rerejsat preflop fått syn - flopp T53 han trycker rakt av oop och träffar flushen.
Sen med QJ på QJ4 flopp..turn K, jag rerejsar, han synar och river ännu en K och jag foldar till slut hans riverbet, han visar K8 och jag är crippled.
Sist i en trny jag faktiskt kom 5a i för $1850 med 99 då jag rerejsade allin som shortstack preflop, han fick halvtaskiga 3-1 på synen (här instasynade han så fort att jag misstänkte att han satt och övade nintendotrycket med muspekaren på callrutan).
Med flopp och bräda 8K8..x..x var jag ute.

Andra kusligheter idag och igår:
Har tajmat ut två ggr med nöten, en gång i PLO med topp triss på ostegad rainbow bräda facing a bet, en annan med nötkåken på river i en FTP trny där jag trodde timebanken skulle sättas igång automatiskt men icke och jag foldades (också facing a bet). Och igår de enda 20 sekunderna då datorn hängde sig på hela dagen tajmar jag in AA på cutoff och den foldas.

Lyckades även att depositmissa svenska spels stora trny med ca 2 sekunder och sedan även depositmissa en FTP trny (trots late registration) med 1-2 sekunder den med.
Detta trots att jag i god tid en kvart innan frenetiskt försökt att sätta in men att skärmen "Please wait while we verify your account" gång på gång vägrade skicka mig vidare till depositsidan.
Till slut gav den med sig och i samma ögonblick som insättningen godkändes, så stängdes den sena registreringen som på kommando.
Kan se en schtekig Howard Lederer framför mig där han visar nån nyanställd ung supporttjej runt på FTP HQ  "Hey check this out, Im gonna mess with this Swedish dude. Hahaha! Now wasnt that fun?".
Summan av kardemumman blev två missade ångtrnys men sedan en 4e plats!!!...i en 3+30 trny med 430 deltagere för $100 :P

Det värsta RNG-skymfen kom nog dock igår i samma turnering. En $20 rebuy med 6.8k i första pris med 40 prisplatser.
Låg femma med 45 kvar och lyckas först förlora halva stacken med AA vs JJ då jag bara synat en utg rejs på 4xBB på knappen.
Lite lurigt tyckte jag men floppen kom utan problem J44. Tur i oturen var att jag sparade ca 11k i eventuellt förlorade chips om vi hade hamnat allin preflop då han slowspelade den.
Åkte ner till en 21a plats och 15M, så klart med i matchen ändå.
Då fem minuter senare med 41 kvar dvs på den ultimata bubblan, så får jag återigen matchupen AA vs JJ - allin preflop denna gång - bräda 228...K...J Ute!!!

Det varma i pokern var en satellit till CAPT Salzburg där jag slaktade en deepstack 300+30 satellit (med en valfri addon) på 45 minuter (dvs innan addon perioden hade börjat, så jag gjorde alla en tjänst) och nu får åka och lira för Sunpokers räkning i början på April...ska du inte nämna att det bara var 5 deltagare? Jo det var fem deltagare,, skitbra var dom.

Satelliten summeras aggression då vi började med 4000 chips och en kille åkte ut första handen med QTs på 224 vs JJ (jag var ej inblandad).

Jag började istället med att bluffa hem en stor pott med KQoff på bräda J93 han betar och jag synar med gutter + överkort och floatvärde i position.
...turn 7 han betar jag synar igen
...river 8 han betar här bara en tredjedel av potten, jag rerejsar 4x hans bet då river-8an även fullbordade ett hypotetiskt flushdrag, han stekfoldar. Lite risky men han kändes otroligt tom, eventuellt ett svagt två par.

Slog ut samme kille med QQ vs JJ lite senare.

Sen fyrbetdundrade jag in 120BB med 77 som replik på BBs fjärde trebet på kort tid. Han synade till slut med AQ och missade oturligt.

Heads up och jag har ca 13.5k mot hans 6.5k. Trots de djupa stackarna och blindnivå på 40-80 så hamnade vi allin efter ca 10 minuter då jag fyrbetat min AK allin för 170BB och han synat med AQ :)
Hade bordet i klar gungning turneringen igenom vilket var skönt med det kortsnitt jag hade, då jag fick action varje gång med dominerande händer (som fick stå)...eller flip då...jag måste framstått som ett satellitgeni..eller typ turlig idiot....

Bonus: Letade lite resultat från förra årets turnering och hittade en lustig spelare som cashat som 13e i ett av sidoeventen Johannes Holstege höhöhö

Kommentarer
Postat av: lh

haha, kul den där kursiva spökrösten. :) Bra det snurrar på, spooky med K8. Det är ju tacken, nu när du själv börjat lira QJ och allt! Dags för "vad är grejen med K8"-tråden på wsop snart?

2009-03-03 @ 11:49:39
Postat av: plisskin

Ja, spöket är min editor så att säga, bullshitpolis :)



Det andra spöket, K8 , ska jag börja spela som nöten, både pre och postflop hädanefter..



2009-03-04 @ 12:44:01
Postat av: lh

:)

kör du fortfarande PLO eller har du blivit 100% texan?

2009-03-05 @ 10:29:50
Postat av: plisskin

Nja, i cashgame kör jag enbart PLO 8-12 tablar, men kör även rätt mkt mer mtt's än förut helt klart.



Så alla texashistoriker är från mtt's och fyrtalen är från PLO.

2009-03-05 @ 13:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0