Nyår utan spyor..

..vare sig galla eller bar. Dock har man spytt galla över kön till spyan i sina dar <-----OBS rim! (ohh hänger du på spy bar!!!).
Dock en illa avvägd strumpdans runt 05.42 på efterfest, som slog upp min tåskada som precis hade fått en välbehövd rehabperiod över julen.
En efterfest där jag för första gången fick leka med ett spotifykonto. Det kan ha varit det bästa jag varit med om.
Att få skriva in Lords of the Underground, Boot Camp Click, Das EFX eller Gravediggaz och få upp hela deras samlade alsterarsenal gör en smått euforisk, och speciellt då på efterfest när känslor av nostalgi (och dolm-mätning i musiknörderi) är som starkast.

Söndagstoursen slutade illa med endast en (1) ITM i en 10+1 megatrny på stars med ett löjligt stort deltagarfält på prick 30000 pers. Jag kom på en hedrande 1661 plats och inkasserade då genast trettio stycken amerikanska dollars.
I resterande trnys var "ond bråd död" ett centralt begrepp, förutom i en särskilt lyckad tillställning där jag med nöd och näppe lyckades bubbla trots att min stabila stack och mitt faktiskt rätt bra läge bjöd på hårt psykologiskt motstånd. Jag bluffade med AJ hög på 9KT75 efter missad dbl gutter, blev synad av AT, mycket snyggt faktiskt.

Då var istället måndagen en studie i hur man effektivt spelar poker, med bara en turnering spelad och inget cashgame.
Det var en av de tre mindre turneringar jag bestämt mig för att börja grinda på förmiddagarna (09.30, 11.00 och 12.00 startar dom).
Detta var den sista av de tre, då jag sov över de andra två. 423 deltagare pungade ut $30+3 buyin och plisskin klonkade 1an för $2411 (vilket borde ligga runt $3000 med lite brantare payoutschema!!).
Dock klagar jag inte (aldrig mer) på plusset, då det obönhörligen (oklart komponerat ord) lett till generaljinx och motgräs i alla dess former, och då speciellt när tiraderna kommit i bloggformat. Så inget mer sånt i år/Quoth the raven, nevermore..
Klart slut...eller oklart..

Kommentarer
Postat av: Tosse

först!

2009-01-06 @ 03:17:06
Postat av: Gurk

Grattis grattis.... Du är mig veterligen den enda jag vet som dragit in en enda cent på poker sedan 2005.



Spendera nu pengarna visst. Pensionsspar och storshopping på Lidl...

2009-01-06 @ 22:51:30
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: plisskin

Tosseman, först och premiär dessutom, stort!!



Gurk, jag är så illa tvungen iom att jag numer betalar för att få spela basket.

Pensionsspar not so much, men storhandel på Willys (slår på stort) är ett månatligt måste (på riktigt).

2009-01-07 @ 00:11:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0