Gårdagens lineup..

..bestod av:

SvS stora:
Åkte tredje handen med AA vs Q6 på Q96 flopp med ett fl drag, då jag lollade åt hans range och åkte ut.

FTP:
100+9 åkte tidigt.
150+13 50k garanti kallt kallt kallt
Sunday Brawl: Kvällens halvlyckade trny som 42a av 2287 för $1052.

Ipoker:
200+15 Salzburg liveevent satellit miss
30k garanti 100+9 miss
300+20 250k garanti åkte 54 av 797 med JJ vs A8 i bb fight lite surt men låg också illa till i chips vid det laget. Inkasserade $875.

Party:
200+15 300k garantin, viktiga potten kom i en bb fight där jag satte fi's AK allin med samma stack med KT på JT4 han hittar synen och rivrar Q för nötstegen.

Stars:
142 av 1566 i 100+9 50k garantin för dubbla buyin ungefär.
Åkte i Warmup i mitten då jag synade en squeeze med KQ och hans AJ fick stå...gg..

Jag var riktigt sugen att spela million dollar turbo takedown på stars som bara kostar 5000 fpp. Till min förskräckelse så hade jag bara ca 3000 fpps vid 16-snåret igår och den började redan 20.30.
Då satte jag igång en ostressig sng grind för att få ihop dom. Så vid 20.54 dvs 24 minuter efter starttiden, men med stars late registration och en maraton-sng som vägrade ta slut och tre 10-20 limit bord uppe (jajamen, så drastiska åtgärder hade vidtagits) så lyckas jag hamna på 4990 fpps, då registration stängdes!!! Två händer senare har jag 5000+ =  sultankokning!!

Det värsta med det var att alla pågående trnys hade påverkats i 2 timmars tid då jag 12-tablat på min skärm som brukar bli sjösjuk vid 6 bord egentligen...skärmen eller du?..

Rolig sak i Sunday Brawl. Fick "nöjet" att ha Allen Cunningham till vänster om mig en bit in i turneringen. Han hade average och jag dubbla ungefär...yeah!.
Försökte vid två tillfällen framkalla en squeeze av honom.
Första gången med KK i sb då jag kallsynade co bet, men icke, trots att läget med hans stacksize var optimalt med vilken spelbar hand som helst i stort sett...skönt att du rackar ned på hans spel...
Andra gången funkade det bättre då co igen höjde upp till 1000 på 200-400 nivån jag synar med QQ på knappen med 19k i stacken. Allen pushar in sina, vid det här laget, 6k och co överställer med 13k.
Jag ser ingen anledning att ens överväga fold, då co inte kan sätta mig på ngn slags hand och översynar med mina damer.
Lyckas scoopa vs co's AQ och Allens TT och tog mig med den potten till 4e plats (med ca 300 kvar iofs).
Det bästa med det är att om man slår ut ett rödflaggat proffs, som Cunningham var, får man utöver de sedvanliga bountysarna på $40 (för båda i den här situationen) även buyin tillbaka och en t-shirt weeeeeeeee :) Gjorde min dag då jag gick even på kvällen i stort sett :)

Apropå Durrs utmaning och spekulationerna om vem som skulle våga möta honom, så kom jag över den roligaste beskrivningen av en pokerspelare ever på 2+2 forumet, den här gången om LarsLuzak aka Sami Kelopuro:

"Lars-Luzak, is simply a european legend that's been through crazy ups and downs at the high stake level. He enjoys a cigarette every once in a while so you can only imagine what his personality is like. Pain, pain, pain, that's all this character is thinking about."

?...:)

Kommentarer
Postat av: Anton

Haha! Riktigt roligt kvalleinlägg! Lånar "sultankokning" rakt av :).



Mitt livs stoltaste ögonblick var nog när jag slog ut Chip Jett (Chip Reese hade ju vart snyggare om han hade vart rödflaggad men han hade inte alls samma porrstjärneutstrålning som Jett) i någon randomturre/Gedwyn

2009-01-27 @ 20:21:44
Postat av: plisskin

Ja hehe Chip Jett är väl en sån där vidrig person som har en pruttgsnygg pokerspelande fru också, om jag inte minns helt fel (insert joke om vem som ger den andre stake) :P

2009-01-27 @ 23:19:01
Postat av: erik

oouf soft blogg :)



/Najlen

2009-02-10 @ 17:54:36
URL: http://snakedesert.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0