80-20? Jo det e förvisso sant, men inte när det gäller...det vet ju alla..

300+20 double stack freezeout jag glider in megasist på finalbordet och ligger kvar sist som 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4 då alla slår ut varandra på ett närmast parodiskt sätt då turneringen var megadjup i chips.
Då kommer en dubbling, och strax därefter en trippling med KK efter en fyrvägssqueeze då jag fick en caller, som jag sen slog ut med TT. Tre kvar.
Jag slår ut, eller slår ut, han slår ut sig själv då han synade min rerejs preflop med A5 då jag höll KQ och floppen kom 975. Jag bet han syn, turn K, jag check, han allin jag snapouflitsa-synar och han åker ut. Nu leder jag turneringen!!!!
Då hände det här...med....öhh..65bbs för honom och 75bb för mig...wp both...

Det är jag som var SUPERHB1 och hade 88 :(
Sen har ju jag faktiskt 8M nästan efter men får åka med A9 mot hans A3 to add insult to injury..men $5100 kändes fint. Dock en 80-20 för 2550 dollar extra (första pris var $7650) är lite försmädligt må jag säga, fast jag klagar inte på plusset...ävörrr!


Annat nytt är att jag är en elegant, nej inte att jag är elegant (som jag förstås oftast är ändå iofs), men faktiskt också en elegant, se bara i den här skrävelartikeln

Har börjat grinda dblup sngs på $100 nivån (dvs halva fältet dubblar inköpet minus rake).
Det går i skrivande stund exakt plus minus noll efter ca 40 spelade. Dock så var jag rätt ovan och förlorade 4 buyins första dagen och har således spelat upp mig och lärt mig lite mer hur dom fungerar.
För att göra det mer seriöst så uppgraderade PT2 till PT3 och betalade äntligen för Pokerxfactor, och har redan sett några videos (dom om just dblup sngs).
Målet är 65% winrate (dvs topp fem i tiomanna eller topp tre i sexmanna sngs) och ca 500 spelade/månad det ger en summa på $65000-54500=$10500 innan rakeback.
Mer troligt är dock kanske 60% winrate och 400 spelade vilket ger $48000-43600= 4400 innan RB vilket räcker för mig egentligen, men det känns som rätt mkt jobb för så lite (av ngn fartblind pokersnobbig anledning).

Ska ge uppdates hur det går här på bloggen, stay tuned.....och skicka för bövelen in en inviterequest för ett Spotifykonto (se inlägg nedan). Jag fick min idag och har grindat Dungen hela dagen...Spotify? Gå in här!

He-Man på 4an!!!!!!! Häpp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0