Haga till slutspel!

Jajemen vi har lyckats ta oss till slutspel för första gången i Haga Haninges historia trots att två omgångar återstår. Vi kommer att parkera på en andraplats troligen efter suveränen Lidingö som leder ointagligt. Detta trots att vår centertank Urban Söderman missat alla matcher utom en sen årskiftet pga nytt tillskott i familjen. Kul kul iaf med slutspel i Mars. Det blir updates här om vi vinner...inte annars..

Annat som hänt sen sist är i korta ordalag....Svensexa i GBG två veckor sen och en urspårad visit i Sundsvall förra helgen.

I pokern har det gått lite kallare än i Januari (vilket ger mig hopp inför våren om trenderna följer temperatur).
Ledde en 6 manna trny på final table men hamnade 6a efter en KK vs AJ allin preflop därefter en trevägsallin där jag satt med Q4 på QT8 och fi rivrade hålpipan med K9.
Fick nöja mig med $870 istället för de $6000 i första pris.

Annat argt alster var en satellit till Argentinas LAPT Mar del Plata, där jag låg 2a med fyra kvar med två paket i potten.
Vek AJ i en BB fight efter rerejs av mig och reshove av knappen som tog bort lite av min fold equity. Feltänket här är antingen "Han måste ha stål för det är en satellit och i en satellit spelar man bara nötterna så här"...eller, "han kan reshova jättetunnt här just för att vi är i en satellit och han har sjuk foldequity här"..Undrar fortfarande om den.
Åkte till slut i en trevägsallin som shortstack med Q8s vs JT vs 99 på den riggade floppen J97 med hålpipan, överkort och flushdrag :(

Ytterliggare ynnester var att idag få floppa nötkåken mot fyrtal för $600 i omahan :)

Vidare värdsliga väsentligheter är att Ivey tydligen har förlorat ännu en flip vs illari i PLOn. Denna gång med kanonhanden 2227 vs illaris DOMINERANDE 447J :) 
Potten landade på blygsamma  $258000.

Några noterbara notiser är att durrrr leder f ö med ca fyra inköp mot Antonius, efter nästan 3000 händer av de 50000 som ska spelas och att Nalle kom tvåa i EPT Köpenhamn!! Grattis Nalle, och hoppas dom körde Sovjets nationalsång på prisutdelningen :)

Avslutar med ett favoritklipp från Family Guy, over.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0