Flip it!

Har precis förlorat 11 preflop allins mot samma kille, i en 20euro rebuy jag kom 3a i igår.
f ö mkt förarglig tredjeplats med QQ vs KK med en glad liten tredjeplatsstack som såg oss två storstackar gå allin mot varandra.
f ö Samma shortstack som dodgat A9 med A2 allin pre, AT med AJ allin pre, och QT med AK (även om han var favvo i två kan han väl ryka i en!)

Hursomhelst jag tänkte testa att lagga ordentigt i en rebuy och spårade ut mer och mer tills det blev allin mot samma kille 11 ggr där han vann samtliga (dock vann jag två st mot andra spelare men de försvann snabbt).
Han limpar jag allin med AK syn med 38s - flush direkt
Han limpar jag allin med T9 han syn med T5off - två par
Han limpar jag allin med T9 han syn med A3 - träff
Han limpar jag allin med QQ han syn med K4 - K flopp :) Ja ni förstår hur det gick. Hade AA och KK insta-rundfold, en sån dag :)

Planen var egentligen bara att dubbla efter en double buyin så man satt på 8000 chips men jag kom aldrig så långt, rebuyen tog slut och jag satt med 5800.
Behövde komma åtta för att gå plus så första handen efter rebuyperioden får jag A8 i BB.
Min nemesis limpar i SB, jag allin givetvis då jag krossar hans range och jag kan till slut få min uppdubbling, han insta med KT (som i hans ögon givetvis också krossar MIN range  :) iallafall min rebuyperiodsrange..

bräda 4TK8K :)
okthxbyebyethen, kul experiment iallafall även om gränsen mellan LAG och sopig fisk suddades ut av mig rätt markant :)

Han gjorde även andra lyckade spel - jag var allin med J8s och hade två callers flopp A37 han betar 3k in i 6k med 11k bakom, varpå andra killen trycker in sin 17k stack..steksyn med T5...???? missar såkart, den andra hade AQ.

Jaja lagom tiltad och redo för kvällens sista trnys nu :)

Stör mig på att instruktörerna i PXF mtt-videos säger "sorry im gonna take a little break here, be right back" innan dom pausar inspelningen för toapaus el liknande (asså inte när videon bryts), VI MÄRKER JU INTE ATT DOM PAUSAR, det tar ju en halv sekund sen är dom tillbaka.

Ok, nuff whine.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0