Obviously pretty standard all around there, but you know ehh, whatever..

Har under de senaste veckorna skjutit upp bloggskrivandet tre gånger och har under tiden samlat på mig en massa fantastiska anekdoter......som jag glömt bort allteftersom. Men som en snabb recap.
Gått på Dungen konsert. Tummen upp.
Nojat över IPRED.
Nojat över The Schwine Flu.
Hejat på Dragons i Basketligafinalen.
Bubblat Spanish Poker Tour satellit.

Förnyade min PokerXFactor prenumeration och drog samtidigt genom AJKHoosier1 genomplöjning av WCOOP Main Event förra året. En mkt bra video med vettiga synpunkter osv, men han hade två tics kan man säga, som man störde sig på lite.
Han hade det där fenomenet att han avslutade varje mening i uppgående ton, typ som alla snobbrudar i The O.C. och ett flertal elever (inkl polare) på mitt college jag gick på i USA. Sjuk ånga! Sarah Silverman driver med fenomenet rätt bra i sin stand up för den ivrige googlaren...youtubaren?
Det andra störningsmomentet var att han efter varje pott sa rubriken till detta inlägg. Dock var videon tillräckligt bra för att man skulle strunta i det. So obviously pretty standard all around there....but you know..ehh..whatever..

Har även några minnesvärda turneringssituationer att berätta om.

Vann med fyrtal som fet underdog allin pre två gånger i samma 75$ turbo.
Först med 98 vs JJ allin bräda 89A99.
Sen lite senare med 88 vs JJ på bräda x8xJ....8 :)

I en annan $30 freeze var det också rätt kusliga situationer två ggr i rad.
Jag förlorade först med AA i en trevägsallin mot AT och 7T på 99Q...J....K.
Men, dubblar upp handen efter med 55.
Senare i samma trny så limpar två shortstackar med vardera 9BB och 14BB, jag höjer till 4BB (har 77BB) och får en mkt underlig kallsyn av knappen och småstackarna bara synar, vilket  var ännu underligare.
Flopp 926 varpå knappkallsynaren betar ut pott. minisarna foldar och jag trycker och sätter honom på 77+. Han har istället 92s för det mest donkiga spel jag sett med tanke på hur preflopsituationen såg ut.
Och nu till det roliga, jag dubblar handen efter igen, med...55 igen!!!

Lyckas få AA back to back i en $30rebuy på ongame. Torskar första efter en 8BB reraise preflop mot 65s som floppar färgen. Jag reloadar och rerejsar samma kille och en till till samma 8BB (det var en vild rebuy) och floppen kommer 975 och jag hamnar allin vs Q9 och 86off såklart :)
Detta var fem minuter innan rebuyperioden tog slut. Och jag reloadar kontot för en sista runda rebuys samtidigt som den sista handen utspelas men glömmer att flytta degen från oddskontot till pokerkontot i cashiern, så jag blir istället utslagen av misstag, efter 55 minuters rebuy, fin ånga där också :)

Så mina härliga ess har inte sprungit bra. Rätt nöjd med spelet dock i Mtts även om ingen jätteklonk uppenbarat sig på ett tag...Du menar "för en TAG" hohoho.

Annat kul är att den tyske spelaren Johannes Holstege hittade till min blogg och även kommenterade inlägget Salzburg oh Salzburg" (Jag kollade site rapporten om det varit besökare från tyskland och det hade det, annars hade jag misstänkt bluffning).

Kommentarer
Postat av: Indi

Stort plus för Dungen (mer nyprogg åt folket!) och PxF. Den där irriterande uppgången AJKHoosier har, är inte den knuten till något geografiskt område? Jag har stött på den i bland i filmer etc. och den är sjukt löjlig.



Svininfluensan är nog rätt överreklamerad. Lite undrar jag hur de kunnat fastställa att 100 mexikaner har dätt i den, med tanke på att 5 000 svenskar dör årligen i förkylning/influensa. För Mexico bör det handla om sisådär en 50 000 - 60 000, och då har jag ändå inte tagit hänsyn till den lägre levnadsstandarden och tillgången till kvalificerad sjukhusvård.

Ingen av de smittade i USA, Kanada eller Europa har fått allvarliga symptom - tvärtom verkar den lindrigare än standardflunsorna.



2009-04-29 @ 12:30:18
Postat av: plisskin

Tror att tonuppgången är 90% ett LA-påfund men att collegeungdomar runtom i USA tar efter, så geografiskt och till viss del åldersanknutet gissar jag det har att göra med.



Har en kompis som skyltat med sin Mexico resa i Juni sen nyår, bad beat där eventuellt :(



2009-04-29 @ 12:50:46
Postat av: lh

btw; hur kan kvällstidningarna missat (SV)INFLUENSAN? Får inte rubriksättar skämta om vad som helst?

lh

2009-04-30 @ 09:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0