Sjusember...

...har varit en stabil pokermånad...om man räknar bort gårdagen, då jag backade 8k efter två potter varav en var en 3 outare som hade gett mig 4k upp och tidig sänggång, och en annan som hade gett mig 10k upp men mitt två par och K högt fl draw fick se sig slaget av Ess-färgen på river. Så dagen fick till slut sluta 8k ner.

September i övrigt slog rekord i antalet plusdagar med 24st i rad från den 4e till 27e och slutade totalt 39k upp...som hade varit 47k* om jag avstått från att spela igår.....FRA'an vad oskönt!
Anledningen till mitt minus igår var det högst oansvariga att följa fisken upp till bord som var för höga för min rulle och sedan hamna i kläm mot de faktiskt bra spelarna även om jag åkte på 3outaren just där (se ovan).

Imorgon är det premiär mot Uppsala borta. Vi är ett gäng bra lirare som kommer dit med ett flås som är överlägset sämst i Basketettan, så vi får hoppas att skytte, vet-moves och fula trick ger oss en tillräcklig fördel för att kunna ge dom en match.

Tittade nyss på South Park avsnittet där folk från framtiden kommer och tar jobb från nutidens folk pga överbefolkning och misär år 3045. Det hela är nog en kommentar om billig mexikansk arbetskraft samt hur USA handskas med det, och såklart väldigt snillrikt gjort som alltid.
But it got me thinking and grubble, och fick mig att komma på ett idiotsäkert sätt att få reda på om man kommer leva under en tidsålder då det finns tidsmaskiner och även då fria kommersiella resor, muhuhaha!

Det enda man gör är att sätta ett datum (kan vara imorrn, ens födelsedag eller närsomhelst) då man åker tillbaka och t ex ska lämna en lapp på en viss plats eller kanske rista in något på ett träd eller kanske bara skicka ett mejl från en speciell emailadress till sig själv.
Alternativt då detta inte är särskilt troligt att inträffa det närmsta seklet, eller någonsin för den delen, är att ha det i sitt testamente och ge vidare till barn, släkt eller efterlevande på något sätt så att dom vidarebefodrar "dealen".
Så bli inte överraskade om det kommer ett email på er 50e födelsedag från naivverklighetsbefriaddrö[email protected]

*Alla siffror/skryt/belopp är i Svenska Riksdaler tro inget annat hehe, men det fick igång den svenska avundsjukan någon minut, eller...? :)

Kommentarer
Postat av: lh

:) funderade faktiskt på om det var USD eller SEK. Finfint plus hursomhelst. Kul att du uppdaterar igen, behövs en omahablogg med lite attityd i dessa tider...

lh

2008-09-30 @ 10:30:38
Postat av: plisskin

Jo man tackar, borde kanske skriva in lite fler händer faktiskt, men vill inte avslöja min tiltframkallande spelstil bara ;)

2008-09-30 @ 23:28:05
Postat av: lh

folk är såå lätt-tiltade i plo, tom mot mig som bara lirar legitima händer... ;)

lh

2008-10-03 @ 09:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0