När knoppar brister..

...gör det ont..skrev en gång min namne Karin. Och nu senast Basketsveriges bloggare Jakob Törnell i samband med mitt (tillfälliga?) uttåg ur Basketligan i denna självgoda länk.

Jag var dock tvungen av monetära (läs: stolthets) skäl att tacka nej till heltidsspelande då jag hos stockholmslagen (08 Stockholm och Solna) skulle dra in hälften av en a-kassa stämpling per månad.
Kändes inte som rätt utveckling efter fyra år på college och tre år i Sundsvall att gå ner fyr-faldigt i lön. Och det i ett lag som den gångna helgen, på min position (kryddar bitterheten lite), lånat in en amerikan istället för att lira sina egna unga talanger i en försäsongsmatch.
Skulle vara rätt förvånad om jag var dessa spelare.

För min egen del lägger mig dock inte i hur pengarna i klubben prioriterats, det är helt upp till coach och GM dvs jag har inget emot 08's Jonte Karlsson som person/coach då han hela tiden varit rak och ärlig vad som gällt med 08 i årets säsong. Problemet för mig och dom är pengar (som kvasi-avhandlats två inlägg nedan) inte intresset, som båda har.

Precis kört min andra träning med Haga-Haninge. Utöver ett killer-omklädningsrum (bajsnödigt ord) med bastu och romerskt bad (som snart ska fungera enligt Kaviar-Steffo Ameln) så tror jag att vi kan bli rätt jobbiga att möta (speciellt med lite medvind) om vi bara orkar jogga nån gång på egen hand eller hitta extra träningstillfällen under veckan, då 1h 15 minuter två gånger i veckan inte riktigt håller Jonny Danielsson klass i cardio.

Nu Conan.

Kommentarer
Postat av: Johan Stark

Bra touch på tangenterna. 08´s "ungdomssatsning" börjar faktiskt bli riktigt kul att följa...

2008-09-16 @ 13:30:32
Postat av: plisskin

Man tackar, vilken hype det blev, inte haft så här många visits på länge (Tack Herr Törnell).

Vill dock poängtera att jag har full förståelse att lägga pengar på de positioner där man INTE har planerat att ha Amerikaner. Skulle absolut resonerat på samma sätt som coach.

Och tyvärr är PG "fel" position i basketligan oftast :(

eller vafan lugn i stormen, vore jag bättre så skulle det inte vara något problem givetvis :)

2008-09-16 @ 13:39:56
Postat av: Peter Finger

Tråkigt men skönt med en spelare som har lite stolthet och framförallt intelligens att utrycka sina åsikter.



Hos oss kommer du alltid vara den störste

2008-09-16 @ 14:22:51
Postat av: plisskin

Tackar återigen, nu är målet slutspel i basketettan :)

2008-09-16 @ 18:45:58
Postat av: Johan Stark

Fast du har en viktig poäng. Så länge (de flesta) ligaklubbarna inte kan erbjuda alla sina spelare heltidslösning så kommer lagen i Ligan och Landslaget få svårt att ta nästa steg.

Sedan blir det löjligt att som vissa lag snacka ungdomssatsning och sedan knappt ge killarna i fråga ngn speltid alls.....

Lycka till med säsongen!

2008-09-17 @ 08:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0