Eld i berget i Firemountain

..vilken fräck rubrik!
Jag kommer att trapp-app-appa ner i år med basketen och köra med Haga-Haninge i Basketettan dvs den näst högsta serien (Yeah wuuuhuuu!)
Dock kommer vi att ha tre spelare som spelade i basketligan förra året i truppen och en till som spelat i ligan förut. Lägg sen till legender som Rosen (Ja, den Rosen) och Fredrik "Den Blonde Vargen" Schedin och vi har en rätt slagkraftig trupp.
Det vi kommer att ha problem med är formen, då vi bara tränar gemensamt två ggr i veckan, men rutinen och löjligt bra målgörare ska väga upp det, är (lycko)tanken.

Jag körde idag för femte gången en satellit för en pokerkryssning i karibien i November, och låg topp 4 från start till 19 kvar med 4 säten. Då händer detta:
Får JJ med 19k i stacken och höjer till 1710 på 300-600 med ante 50 från the hijack (pos innan cutoff).
Tomten i SB med 7900 trycker allin.
Jag tänker en smula att han måste ha mig slagen även om det stinker AK eller 99-TT lika mycket. Dock så har jag ju rätt mkt kvar men med 11410 i potten och 6190 att syna och jag VILL ha sätet så tar girigheten och någorlunda odds över tankebanorna. Synar iallafall at the buzzer och han visar A3 !!! och får trissen...givetvis. :(.

Segspelar mig till 17 kvar och stop n goar med 6k kvar med 66 på flopp 24J han har QJ och jag är ute.
Det specifika turneringsscenariot när man har ledit hela vägen och allt funka, gör att flips och bad beats i slutet känns desto MER orättvisa, när det borde kännas tvärtom. Sjuk ånga iallafall.
Men mark my words, jag ska på den där kryssningen om jag så ska betala mig in (Iigger f ö 1200 dollar back på satellite fees till den redan och den kostar blygsamma 3000 dollar exkl flyg till Miami) Meeeeeeeeeeeeer ånga!

Och just det hagas hall heter Brandbergshallen, därav den vitsiga rubriken.

Kommentarer
Postat av: Harriet Olsén

Jaaa, ibland önskar man inget hellre än att ha ett par guldbyxor :-(



Från mig som är född fattig och kommer dö sån med.



//Harriet

2008-09-15 @ 23:36:25
URL: http://www.singinghatta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0