Ey Dogge!

...Sa en tjej till mig i Solnahallen när jag var 12 år gammal och Latin Kings var relativt heta. Jag var misstänkt lik Herr Doggelito på den tiden. Hursomhelst jag läste imorse i DN att Dogge vill bli Sveriges svar på Benicio Del Toro. Säkert sagt med en smula ironi (hoppas jag) men säkert med hoppet att det kanske finns en liiiiten chans att detta inte är overkligt.
Med tanke på Dogges debutfilm så kanske detta dröjer ett tag dock..och kanske elgiganten reklamerna.

Han är inte ensam i skådisdröm-hybris dock. Jag hade nöjet att se en intrevju med Jay Leno och Snoop Dogg för något år sen som för evigt bränt sig kvar i nätverket (tror jag tog upp det i ett blogginlägg då när det begav sig faktiskt).
Snoop säger då helt oblygt att han vill bli den "the black Tom Cruise"och att han vill lägga om sin karriär att likna Tompa's. Jay Leno är ju för mesig att driva med honom så det blir bara pinsamt, iom att Snoop tillsammans med P Diddy får "Andra Avenyn" -casten att framstå som Oscar nominees.

Plöjde igenom nya serier igår på den eminenta siten http://www.ninjavideo.net/och fastnade på de pollitiska satirshowerna The Daily Show och spinoff'en The Colbert Report som trots att båda är "daily "håller en rätt okej nivå.
Colbert drog några rätt sköna billiga oneliners om att han inte var oroad över McCain, eftersom gud står på republikanernas sida.
"His name contains Cain, he is not worried about going negative on a brother"
"Like John The Baptist he paved the way for the new Messiah -
bild på Sarah Palin i bakgrunden"
"..And like Moses he is taking advice from a Bush going up in flames"

Han är f ö väldigt lik Jamie Gold:



Nu blir det säsong 4 med Criss Angel Mindfreak - en David Blaine kopia - lite löjligare och lite knäppare.

Och för er som gillar cheap oneliners så är det här as good as it gets, fem minuter non-stop!



Kommentarer
Postat av: Harriet Olsén

Hahaha, vilka dåliga oneliners. Men - what the heck... jag köper dem med. Ha de bäst Dogge - psst, du är inte lik honom nu i alla fall - ser bra mycket bättre ut.



;-)

2008-10-18 @ 16:30:53
URL: http://www.singinghatta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0