When it rains it pours

Har haft en turneringskväll av ofta skådat slag den här veckan.
Spelade 6-7 turneringar i torsdags varav det gick åt hellerup i alla, utom självklart den där 5 dollars man kör på skoj, och som sedan håller en uppe till 04.00 och man bubblar finalbordet och får 18 dollar, Yes!

Nya tag ikväll blev det iaf med diverse tuneringar på Full Tilt, Crypto, SvS och Ipoker.

Börjar med att få vara "that guy", som leder turneringen så där löjligt mkt efter 10 minuter.
Hade riktigt flyt, fick trippla med set vs flushdrag.
Sedan QQ vs A7 vs AT (shortstacks) och en isolering av AJ som redan dubblat, och jag dodgar en-outaren och hade 13k med average 1700.
Två händer senare åker jag upp till 17k efter att ha brejkat KK med 77 på 2 7 9 flopp.
Därefter totalstopp och jag dalade ned sakta i två timmar tills bubblan (vad annars) och jag ryker till slut på 13e plats med AQ vs QQ och A7 vs AJ handen därpå.
Fritt fall efter denna.

Spelar FTP's 300+22 90k garanti och får in degen fjärde varvet med AA vs Ak off
flopp KJT...turn K...river 6...och ute. Detta är givetvis den gången jag inte försökt kvala och satt in pengar specifikt för turneringen :)

I SvS långlördags-trny (5000 chips) ryker jag på T95 efter att ha rerejsat pott på floppen med 555 fått syn och sen sett Q'n landa på turn. Nu var jag absolut säker på att han inte hade KJ eller J8 men liite rädd för ett set. Oftast på SvS är det AT eller QJ. Deg in och han har såklart J8 och rivern blankar.

Blindfight som shortstack i en FTP trny med 55 vs 88. Ingen bad beat, mest situationen efter att ha suttit och foldat i två timmar och sen hitta den första handen som är spelbar i en blindfight och då givetvis stöta på patrull.

En andra FTP trny, i samma situation i stort sett, med ca 8 M trycka på knappen med QJ få syn av A8 och se floppen komma QJ7...turn...8...*suck*....river..A..Nu skrattade jag bara högt för mig själv dvs en tvättkta "lol" (inte ofta man gör dom på riktigt) och stängde alla klienter.

Söndag är en dag imorgon....vad det nu betyder....En mörk plisskin idag tycker jag allt..gillar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0