En gång i livet - Once Live!

...Nej nej nej höhöhöhö ingen storklonk som för den invigde rubriken kan insinuera...

Var på Berns igår och såg "The Swell Season" spela. Gruppen består av Glen Hansard och Marketa Irglova och jag känner dom endast från feel-good filmen "Once" (touche @ rubrik!)
Hade smålyssnat på 3-4 guldkorn från filmen och skivan som är riktigt sköna, men förväntade mig ingen större sensation på Berns.
Döm av min förvåning när det var så pass fullsatt att folk fick sitta på scenen (ivrigt uppmanade av Herr Hansard att så göra) och att konserten blev den längsta jag varit på alla kategorier.
Från 21.00 till 00.15 körde dom stenhårt, varav de först körde 1h 45 minuter (bara det rätt ok längd) och sen ett extranummer på 1h 15 min!!
I extranumret bjöd dom in gäster, bl a nån svensk som jag hade pinsamt dålig koll på Nikolaj Nånting hette han.
I vilket fall, en riktigt grym konsert av Glen, Marketa och Glens band The Frames som backup.
Kan rekommendera det lågmält romantiska musikdrama de båda spelar i (Oj herrejestanes vad det tände till hos läsarna efter den beskrivningen!). "Once" rekommenderas likväl (se ovan)

Hittade en gammal favorit cdskiva imorse som jag snabbt la in i cdlirarn, och som på kommando börjar det i samma hundradel borras i huset från två fronter med mig i skottlinjen!
Vafan är det för hint? Jag tvingade mig självklart genom skivan ändå just for spite men ogillade detta hån från skaparen.

Pokern går stilla plus i november mest för att jag inte utsatt mig för de antalet händer en upp eller nedsving behöver. Ska förhoppningsvis bli ändring på det, om siterna kan konglomera klart snart så man vet var fan man ska donera degen!!
Bubblat nåt finalbord och kommit femma i SvS större trny (dock bara med 41 deltagare?) är de mest spektakulära nyheterna så en lugn månad hitintills.

Basketen har rullat på om än med lite friktion. Vi ligger i nuläget 2a i serien efter en förlust mot Lidingö då vi hade en starter sjuk och Björn Sunshine Johansson hjältespelandes med feber.
Vi har sanningen att säga lyckats vinna en hel del matcher mkt pga att vi helt enkelt har mer talang än motståndarlaget men på intet sätt bjudit upp på deras vilja eller kämpaglöd. Sådana segrar är mkt viktiga för säsongen som helhet men också som wake-up calls som måste få oss att ändra på den trenden illa kvickt, eftersom det finns flera lag som slår oss om vi inte kommer redo.

Att delar av Basketsverige blir upprörda över våra landvinningar trots vår ringa träningsdos kan snabbt bli rätt komiska.
Här är en länk från Basketsverige.se där jag och Rosen (tror jag) försvarar Haga mot vår arge angripare (se kommentarerna från huvudartikeln från #7 och framåt :)

Kommentarer
Postat av: Anton/Gedwyn

Tänkte bara göra en sån här fin läsaranmälan. Alltid högkvalitativt skrivande av herr Boye.



Keep it up!

2008-11-15 @ 19:26:05
Postat av: plisskin

Tja Anton (Vikström var det va? Indi's anagramgåta om jag inte missminner mig :)

Man tackar för kommentar, uppskattas väldigt!

2008-11-15 @ 19:41:52
Postat av: Anton/Gedwyn

Vikström it is :)



Min internetanonymitet är visst ett minne blott och häckeldagarna är därmed över antar jag.

2008-11-16 @ 23:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0