"So you're telling me there is a chance?"

Sjukt oflyt i gårdagens texasgrind, dessa händer hände i följd på samma bord, riktig uttagsrigg kanske möjligt, men ändå, va fa'aan, häng med!

Hand nummer 1:

Jag sitter på turn med KK mot fem andra motspelare. Brädan visar 67KJ rainbow.
Alla går allin och jag leder mot tre andra set, K5 och 89 spader. River är klöver fem och en spelare vid namn "SverreSnurra" får scoopa potten med sina sju donkouts. Alla reloadar.

Hand nummer 2:

Redan handen efter händer följande. Jag sitter TTT mot sex motspelare den här gången. Brädan visar T792 med två hjärter. Alla gick precis allin igen.
En av mina motspelare sitter med K4 hjärter. En har A5 hjärter, så två färgdrag emot mig.
De resterande tre har set, och SverreSnurra har A8 off. Han sitter därför med bara sex nötouts dvs de sex open-ended stegkorten som inte ger färgen, annars leder jag!
Han träffar spader knekt givetvis och tar hem hela potten! Gahhh!!

Hand nummer 3:

Chatten går varm om hans fenomenala tur och bristfälliga pokerkunskaper. Det skiter SverreSnurra i och skriver "play better".
Jag får nu 77 mot sju motspelare och floppen kommer 67J rainbow - alla går allin. Jag är uppe mot AA, 666, AA, 98, 98, 54 och SverreSnurra med Ks-Jh. Ännu en gång en hyfsat betryggande ledning
Turn kommer Jh.
Och rivern levererar fina Kd.
Sverre-jäfveln scoopar potten efter att ha träffat en femoutare på turn och därefter en fyroutare på rivern. Alla reloadar again!!!!.

Hand nummer 4:

Generaltilt råder och SverreSnurra skriver "gg all" i chatten. SverreSnurra limpar även nästa hand (väntat) och jag trap-synar med AA. Snyggt!
Sex till synar så vi är åtta st som ser floppen komma 78A rainbow. Det blir rundcheck (lite mer oväntat).
Turn kommer Q klöver och ett klöver flushdrag ligger nu ute. Alla går allin (mm faktiskt). Dealern råkar flasha spader två. Ingen bryr sig.
Jag är uppe mot, QQQ, 777, 888, JT klöver, 9T spader, en överspelad AK off och Sverre visar 56 hjärter. Han ligger pyrt till vs bättre stegdrag, mitt dominerande toppset och färgdragen.
River kommer ruter 4 (??!!!?!!) och Herr Snurra scoopar potten ännu en gång efter en treoutare på river. Alla reloadar max och CAPS LOCK-raljeringar kokar vilt i chatten.

Hand nummer 5:

Jag får nu 88 och limpar som vanligt. det gör även åtta till.
Åtta motspelare i potten och på turn ligger 68TT. Alla går allin.
Jag är uppe mot KT, JT, 97, 66, J9, 57, KK och SverreSnurra visar generad upp AA den här gången.. Jag leder ännu en gång med kåken!!!
River kommer, ja du gissade rätt, ett av de två resterande essen. Sverre-herrejävlar scoopar potten. Alla reloadar max!!!!

Hand nummer 6:

Jag tilldelas den finfina handen 32 ruter. Jag har nio motspelare mot mig, och åtta med mig. Med mig, mot SverreSnurra!.
Alla checkar floppen och på turn ligger brädan 6654 med tre ruter. Alla går allin.
Jag är uppe mot AK ruter, 6666, 555, 444, tre st 78o, och AA.
Fyrtal, triss, stegar, färger. Ha! Jag skrattar alla i ansiktet med min straight flush. WEEEEE! Sverre vänder upp korten 89 ruter..för färgen.
River kommer (o) sannolika 7 ruter och SverreSnurra spikar in enoutaren för scoop med högre straight flush.
Någon skriver "Buy a lottery ticket" i chatten. Vilket var extra ironiskt roligt, vilket nedanstående resonemang kommer att visa.
Bordet stängs iallafall och SverreSnurra blir anmäld för fusk av oss nio resterande fiskar, men han hinner precis casha ut alla slantar innan bannen hinner verkställas. Snyggt av honom.

Now..

Om vi nu bortserfrån alla övriga underliga omständigheter att datorn stod kvar efter andra handen och att SverreSnurra inte låg livlös i ett sleeperhold vid live-spel, och vi säger att allt blev rundcheckat osv kortsnitt etc bla bla så ser vi att SverreSnurras outs har legat som följande när pengarna åkt in:
7 av 35 - 6 av 34 - 5 av 33 - 4 av 32 - 3 av 31 - 2 av 30 och 1 av 29.

Om vi nu översätter det till svennemelon-odds så borde detta vara detsamma som att klonka sju rätt på lotto.
Om nu sju rätt på lotto för enkelhetens skull ger 7.7 miljoner sek dvs $1 miljon så måste SverreSnurras plussession på fyrtiotvå inköp ha spelats på en nivå där ett fullt inköp är nära $23809 för att vara monetärt likvärdig ($23809 snittuppdubbling gånger 42 på maxinköp för en miljon).

Detta tar oss till $100-200 NL ungefär. Så in med glatt humör, hal spelstil (pun, yes a pun) och skotta nu!!
..så är det därför du har 10-veckorsautogiro på lotto? It all makes so much more sense now..
Mitt svar på detta, är den av Love pånyttfödda mellanstadie-comeback-ursäkten: "Ja..men ändå.."
Inbjuder läsaren att bjussa på egna lottojämförelser (hade varit lättare med Omaha händer (erkänn att du läste Obama och inte Omaha första gången) men lite mer krävande att förstå eventuellt).

I brist på rulle/poker know-how/ och rädsla för hjärtattacker så kan jag rekommendera lottospel för en snabb 7.7 mille på kontot.
I brist på naivitet om sannolikhetslära kan jag rekommendera att jobba hårt, spara pengar eller ha tur med aktieaffärer.


Avslutar med Örebros kommunala musikskolas maffiga tolkning av "Also Sprach Zarathusthra" till inledningsscenen av Stanley Kubricks " 2001", där den riktiga versionen också användes i originalet när det begav sig. Pampigt är ordet iallafall. Kan du avgöra skillnaden?


Kommentarer
Postat av: Indi

Ha ha, tog faktiskt ett par händer innan jag begrep att du jiddrade :).

2008-11-02 @ 02:42:21
Postat av: plisskin

Hehe, får se om ngn annan blir "lurad" längre. Lite rastlös i bloggskrivandet, ville röra om i grytan sa't säga.

2008-11-02 @ 20:08:57
Postat av: lh

:) mmm, tänkte precis skriva att det där kan fan inte hända, hoppar nog över det nu. Vet inte om det säger mer om mig eller om svensk medias rapportering om presidentvalet, men jag läser faktiskt omaha varje gång det står obama...

lh

2008-11-03 @ 10:26:06
Postat av: plisskin

hehe mm helt rätt, man har ju åkt på den där situationen från EV+ några veckor sen med bilars registreringsnummer typ AJK 779 att man direkt kopplar pokersituationen :)

2008-11-04 @ 17:45:57
Postat av: Simon

Hej, hur kontaktar jag dig?

2008-11-04 @ 23:37:35
URL: http://www.pokerhome.com
Postat av: plisskin

min email pelle[email protected]

2008-11-05 @ 00:45:40
Postat av: plisskin

oops blev fel email pelle[email protected] är det med underscore mellan pelle och erovraren eller adda per hultman-boye på facebook.

2008-11-05 @ 12:25:38
Postat av: plisskin

Skumt går inte att skriva ut email med underscore. Men du fattar :)

2008-11-05 @ 12:27:12
Postat av: stonelate

läste fan obama

2008-11-10 @ 01:11:33
Postat av: Anonym

läste fan obama

2008-11-10 @ 01:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0