A Piece of Cake-

-Poker försökte jag snylta till mig igår då jag spelade i vad jag trodde var deras större söndags trny. Det var det inte, då jag försent såg att det startat en 100k garanti två timmar senare.
Hursomhelst så gick denna på räls med bluffar, action med de bra händerna, och tunna resteals som fick vara ifred.

Det var 603 startande och 90 priser. Med 98 kvar och average ca 40k fladdras KK upp på skärmen (tycker uppfladdras passar bättre än "jag tittar ner på". "tittar fram på" kanske skulle funka men uppfladdra alt. fladdras upp kommer användas om internetspel framöver).
Blinds på 500-1000 med antar och utg+2 säger 3250.
Utg+3 säger 11520 med 19k bakom.
Jag säger wtf och sen ftw och lägger sedan in 48000 värde i turneringsmarker (Vad Glimne-iskt det lät). Han synar allin efter lång betänktetid med QQ.
Brädan kommer 6d Js 8s 9s 2s och hans damhöga spaderflush vinner. Nere på 18k och ångmaskin.

Får vinna med A7 hög allin vs KJ på Q högbräda när en på bordet sagt att han misclick foldat med KQ. Flytning.
Några steals senare och en badbeating av QJ med QT är jag tillbaka på lite över average runt 60k.
Squeezar QQ-killen och en donk med 76 suited på cutoff och får en resqueeze av SB och jag får vika - tillbaka på halva average med 31k nånstans.

Preflop-avancerar mig tillbaka och mer därtill, efter en rerejs på 337 med 44 och har plötsligt 105 k med average runt 80k.
Lägger AJ mkt marginellt i mittpos mot bordsdonken istället för restealen, då jag
1. tyckte att det var för många bakom,
2. jag redan varit mkt aktiv, och,
3. hans rejs var tidig, donk eller inte.
Hade (troligen) tripplat då han rerejsats allin av bordets andra aktive spelare (som restealat mig 9 ggr av 10 i våra bb fights) varpå donken synat med J8 och åkt ut mot TT på A hög flopp.

Ramlar in som chipåtta på final table och åkte femte varvet som just 8a med 88 vs AJ. Hade här 116k med blinds 6k-12k med skyhöga antar så spelet var auto men surt då 1a var 12k och spelarna var hyfsat kassa bortsett från två mkt aktiva spelare. $1284 blev resultatet.

Spelar två bord CG PLO 2-5 SEK vid sidan om och torskar direkt två inköp så här:
Jag är i SB och rererejsar knappen till 170 med AAQT han synar och floppen kommer mcdreamy J83 med mitt flushdrag.
Jag hade "bara" 380 kvar då jag köper in 550 av 1000 på de här borden mot random spelare (dock så kvalade dessa två lirare in på "välkända donks"-listan, så jag kommer i framtiden köpa in för att täcka dom).
Jag trycker in med mitt överpar-pipa-nfld och får autobluffsynen av.....5574 utan flushdrag...öhh...han får runner-runner färg och skriver argt (?) i chatten att "ja det är ju SvS in med degen och hoppas, så spelar ju alla idioter här" (Jag måste ha missat någon eller några bad beats varven precis innan gissar jag).
Edit: Satt och tänkte på vilken den sämsta handen man överhuvudtaget kan ha på den här brädan var, rent instinktivt dyker ju den handtypen upp :)

Torskar det andra inköpet nån hand senare då jag bluffar i en trevägspott då brädan parat sig på river och jag lett flop - checkat troliga stegen som låg turn - och pottat rivern när färgen kommit och samtidigt parat brädan.
Instasyn av K-höga färgen...menjaaaa! Han slår ingen hand där men skriver likväl "tack" i chatten (vem sa att pokerboomen är över och värdet urvattnats?)
Då lackar den andra killen (5547-killen) "hur fan kan du skriva tack, du e ju helt sänkt" (dom hade history ingen tvekan). Jag hade f ö 98 för topp två, fel kort hade parat sig river.
Jag håller givetvis med här men är tyst, och är innerst inne glad att donkarna inte dragit än från bordet. Jag skriver för säkerhets skull:
"Bra bord, jag drar när jag har 5000kr...fast ni kommer väl dra innan gissar jag" - den omvända psykologin fungerar bra och 20 minuter senare sitter jag med 4700kr efter den erkänt knivsluga taktiken "träffa - beta". Nu drar båda och jag gör detsamma.

Spelar Stars Warmup och går som ett tåg även där. Brejkar AAA andra leveln med K8 suited då jag träffar nötflushen och betar 3300 i 1500 potten oop på river. Torskar ett dock flip vs en shortstack med AK vs QQ och är nere på startstacken igen.
Dubblar med KQ i BB fight och dubblar igen något tvivelaktigt med JJ vs QQ i BB fight även där.
Jag håller mig runt dubbla average tills bubblan brister och har 260k med average ca 140k.

Nu kommer RisngStarX till bordet och maken till tilt har jag aldrig sett. Allin hit och allin dit oavsett position. Det funkar ju dock rätt bra ett tag och han sitter med ungefär samma stack som jag då han åker på patrull efter en bb resteal med QJ vs KK.
Nu trycker han såklart allin handen efter på blinds 1500-3000 med 105k mot en tidig rejsare. Jag instasynar med AK på knappen och han visar Q4 off??!! Han rivrar en dam och jag är nere på average.

Parodin fortsätter men folk foldar och han bygger upp stacken igen.
Nu har jag 128k och RisingStarX torskar halva stacken med K7 vs AK allin preflop.
Rundfold handen efter till honom på hijack. Han går allin för 139k. Alla foldar till mig som fått Q9s uppfladdrad (upp-pepprad på Stars?). Blindsen är på 3000-6000.
Mini-personlig-tilt vs fi borträknad, så är det ju kristallklart att jag leder mot hans range sett till omständigheterna. Dock tar det ju rent instinktivt emot att syna allin med 21 bb's med Q9 suited.
Tanken slår mig då vad man ska med alla teoretiska range-diskussioner om man aldrig agerar därefter. Så jag synar efter en längre betänketid. Han visar 65off och floppen kommer 974....ja, ni kan räkna ut resten...min hand får stå!!!!!!!!

Nu har han ca 4k kvar och vinner sen tre allins i rad med A3 vs KQ mot mig, T5 vs JJ ;) två blindrundor preflop, och till sist 33 vs AQ. Så nu var han tillbaka på ca 180k!!!
Till slut på blinds 5-10k så höjer UTG till 25k och han ställer allin 240k med A8 spader, UTG synar med QQ som lyckas slå ut honom, till bordets förtjusning för det blir konstig poker med en sån extrem maniac vid bordet, men också ånga att de inte var just de själva som fick hans slantar.
Själv torskar jag två flips vs shortstacks och till sist AT vs JJ med 8M som 130a och 1014 dollar rikare.

Dagens bad beat kom i FTPs Sunday Brawl i en tom pott.
Jag har 3500 och synar i en femvägs pott på 100-200 nivån 341 chips i SB med A5 ruter (gillar dom spelen i tomma potter då folk är checkbenägna och man gärna ser fem kort billigare med suited ess).
Vi fem ser iallafall floppen och en är allin som sagt (Average är här ca 5000 så jag är inte i särskilt good shape och lite otålig).
Flopp 234, weeeeeee! Jag betar ut pott 1500 då jag behöver chipsen och ett flushdrag är ute. Får syn av storstack.
Turn 3.
Lite läskigt men ändå auto då det kan vara ett bra kort om han har ett lågt par (som han i vilket fall som helst spelat konstigt om man tittar på stackarna).
Jag går allin för 1650 ca och han synar med 66. Allin-killen visar 54, så Herr Storstack har bara två outs tänker jag för mig själv.
Jag jinxar mig själv mentalt då han givetvis har treorna och sexorna utöver femmorna som outs.
6an landar sådär snabbt och äckligt som bara FTP rivrarna kommer. Jag får andnöd en stund och övertygar mig sen om (på riktigt) att jag kan spola tillbaka händelseförloppet och göra om det.
Någon annan som får såna sjuka tankar när ngt sjukt otrevligt och samtidigt overkligt händer (behöver inte vara poker.....men oftast poker, ok då!)? Jag tror på tankarna på allvar när jag får dom, typ som om det vore en mänsklig rättighet att få göra om minst en om året.
"God? Can I run it twice?" *med David Brent/Eddie Izzard röst*

Kvällen slutar med en 10e plats i en SvS trny efter ett mindre lyckat Seven Card Stud SM på SvS och en tidig sorti i deras större trny där jag ändå var nöjd att jag klarat mig oskadd med KK vs AA men senare åkt med JT på QJ9 mot AQ..
En plus-söndag är dock ett gott tecken då jag alltid kallt räknar med att gå minus coming in.

Nej just det jag lyckas slå upp 49 dollar på Crypto till 298 via tremanna $1-2 PLO, efter ha satt in för att satellita lite, men Crypto cancellerat alla deras garantitrnys tio minuter innan starttid för att, jag gissar:
1. annalkande flytt,
2. redan fullbordad flytt,
3. generell spelarflykt
4. att deras Carribean Cruise pågår med alla deras trnyregulars, som då därför inte kan spela den.
Garantin var inte ens halvfylld så då tog dom bort den bara, förståeligt men lite osnyggt tycker jag allt.
Ogillar f ö att Crypto kommer att försvinna då jag rankar deras klient som överlägset bäst och spelvänligast.

Kommer det sluta med att Party, IPoker, FTP och Stars har alla spelare och alla $50+ trnys har 4000 deltagare?
Hemska tanke. Dom får ha fem st $100 trnys starta samtidigt och man får bara vara med i två av dessa..mm det går dom med på..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0