Så ska det låta!

Kollade lite på det idag på dagen och kom fram till att Patrik Isaksson har karisma som ett älgstängsel och mes-sjunger med slutna ögon lite för ofta för att jag ska tro honom.

Basketen är i allinmode nu. 0-2 mot Solna vilket är förvånansvärt då vi var "skyhöga favoriter" på förhand, med två stabila 1-poängssegrar i grundserien och en 10-poängstorsk......öhhh..vad mer.. och att vi i sista omgången, i stort sett, knipit grundseriesegern och då blev "jättefavs". Det är något som både är taget ur luften och som skadar oss, då det satt sig mentalt i laget och att vi nu spelar en final där varje vinst är "förväntad" och varje förlust är katastrof.

Inte alls rätt utgångsläge för att ha få en inneboende motivation, som underdogs kan ha, och Solna, medvetet troligen, nu hela-havet-stormat-till sig.
Bara vetskapen om att man kan vinna ett SM-guld ska räcka som motivation, men den mentala biten är outgrundlig ibland och kan rucka på det stabilaste av lag. (läs: Boston i årets NBA slutspel). Kort intervju kan ni läsa här...och även här!..i bloggen!

Pokern bjöd på en lillklonk på 6k i cryptos 20k garanti efter att ha legat sist med 23 kvar till ca 5 kvar med 20 priser.
Hade vid ett tillfälle 7500 chips med 1500-3000 blinds med ante och tryckte utg med Q5 off och lyckades skrämma bordet till en rundfold??!! Sen rullade det på i coinflipsen så att jag höll mig levande medan folk rök höger och vänster.
Segade fram mig till 4 med 5 kvar mha blind- och resteals preflop.
Torskade då en allin med AKs vs KQs mot chip-5an då han satte en royal straight flush (!?) och jag var sist igen. Några steals senare fick jag dock tillbaka "mina" chips mot honom via A7 vs A3 BB fight och vi var 4 kvar.
Två vältajmade KK och AA och en blindfight med Q5 vs 22 med Q river tog mig sen till 2a plats med 3 kvar. Chippon slog ut 2an med AJ vs A6 och jag hamnade heads up med 1/4 av chipsen endast (endast ! CA15).
Där segade jag upp mig till 3/4 av chipsen med ett set i 5or som största hjälpreda., där han synade en stor bet på river,
Efter det blev han mer desperat och tryckte, med lotteriblinds, in med A2 och mina 99 fick stå. Klonk!

Dagens skryt: Synade ett river bet med 8 hög med brädan AQT2J som fick stå :)
Vi var i HU'n och vi hade limpat och checkat både flopp och turn, och han betade halvpott på river. Syn maddehfffakur!
Han visade sin 5 hög och jag började tänka på hur jag skulle beskriva det i bloggen :)
Detta funkar ju såklart bättre i headsup-spel efter man sett hur motspelaren betar sina händer och en viss rytm har uppstått i spelet, men det här var en blixtsyn faktiskt.
Han (fortsätter) ju att checka sina träffar om han nu redan checkat dom hela vägen. En K räknade ja bort pga prefloplimpen och 9 hög kan han tro vinna och checkar isåfall den med, oftare än inte. Slutsats: Han kan bara vinna med en bluff och checkar annars sina winners, därav blixtsynen.
Lyssnade f ö på twoplustwos pokercasts hela kvällen under liret, riktigt bra och matnyttiga intervjuer, rekommenderas.

Imorrn basketträning inför match 3 och lagmiddag hos sportchef Åhnstrand, så inga söndagstrnys troligen dock NBA senare på kvällen/natten.

Stora grattis till Calle som igår på R.O.S.Å (ren och skär ånga) tog oss de 39 milen från Sthlm till Sundsvall på 2.45h.
Nu sovering.

Kommentarer
Postat av: Joakim Forsberg

Vad sägs som en blogg där humor blandas med nöje, musik, sport, nyheter och en smutta allvar?

Tycker du det låter intressant så bör du såsom många andra kika in hos min blogg du med :)

2008-05-04 @ 03:13:24
URL: http://joakimforsberg.blogg.se
Postat av: Harriet Olsén

Jag vet att ni kan vinna för ni är ett bra lag. Jag förstår också att ni är pressade nu. Det känns bra att du och David Baldwin stod för den gnutta glöd och gnista som behövdes i matchen - det vill vi se mer av. Både av er och av gnistan - har inte riktigt fattat att ni fått så lite speltid ni två - du litegrann och DB nästan inget på länge.

Jag ska träna imorgon och åka cykel fram och tillbaka till Helex hemifrån - det blir 2,2 mil tillsammans sedan träna överkropp så jag är fit for fight till matchen på kvällen.

Jag ska heja från bänken så ni får mittbena i nacken för jag vill att ni tar hem det här. Problemet är som du riktigt påpekar att det nog sitter i huvudet på er.

http://singinghatta.blogspot.com/2008/05/sundsvall-dragons-rdda-fr-att-vinna.html

Kan ju läsa på min blogg vad jag har skrivit om laget om du vill. Vet att Mike brukar läsa den ibland.

Massor av pepp och kärlek till er alla i laget.

Tro på er själva och ta fram det där härliga laget som vann grundserien igen. Ha roligt på plan så kommer poängen tillbaka ska ni se.

Peace,

//Harriet

2008-05-04 @ 14:46:56
URL: http://www.singinghatta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0