"Plisskin up for grabs"

Har bestämt mig att flytta ner till Stockholm igen efter 3 säsonger i Sundsvall, Magnus Stråhle på Basketsverige.se skrev så här om detta.
Själv tycker jag det känns lika vemodigt som kul och spännande. Och flyttbilen åker ner inom en (väldigt) snar framtid (med Calle som chaufför :). med vetskapen om att det kommer att bli väldigt svårt att hitta en plats där upplägget är lika klockrent som i Sundsvall.
Vi har en avslutningsmiddag ikväll med laget och sen drar folk tillbaka till sina respektive hemvister. Känns alltid lika konstigt med ett abrupt slut med folk man varit nära varje dag i över ett år (ett år och en vecka denna säsong) men så är det, hur trist det än kan vara.
Har lyckats bo så länge i Sundsvall att det faktiskt känns lite jobbigt, kommer sakna de människor man lärt känna på vägen och klubben självklart (dock inte "radio ga ga" eller "johnny b" som uppvärmningsmusik). Tänker inte göra inlägget till nån officiell goodbye note (mer än så här) så jag tackar för mig och tackar klubben och coach Peter som värvade dit mig vilket jag nu i efterhand ser var helt rätt val...dom läser nog inte bloggen..so stop smööööring..

Ska f ö skicka alla framtida matchdvds till Mike Palm så jag fortfarande får en highlight-mix efter säsongerna ...ehh yes!
Har alltid undrat vad våra importer tycker om Dragonslåten som vi har på uppvärmningarna. Det är en bra "peppig" låt inspelad av Melody MC på 90-talet men med det lite underliga ordvalet i sammahanget "Shoot it up, shoot it in its the dragons the dragons"...Shoot what up?....hmm....."Shoot it up, shoot it in/i ditt ben heroin" tror jag fler associerar till än ett basketskott när dom hör de orden. Eller så fungerar den bristande engelskkunskapen hos publik/lyssnare som ett skyddsnät, men who knows och who cares! Lite White Dragon på uppvärmningen skulle nog ge en laddad första quarter om inte annat. HB-Dunken out!

Kommentarer
Postat av: Harriet Olsén

Vad tråkigt att du ska hem till Stockholm - men jag förstår det samtidigt. Men du kommer bli Greatly missed by me och andra som har njutit av att du snurrat upp en och annan motståndare på plan.

God Bless you... och jag kommer hemsöka din blogg med jämna mellanrum för att titta till dig.

Kraaaaaaaam,

//Harriet

2008-05-07 @ 22:15:06
URL: http://www.singinghatta.blogspot.com
Postat av: plisskin

Ja det blir mkt tråkigt att lämna sundsvall men kärleken väntar hemma så du förstår mig säkert..

2008-05-08 @ 02:38:38
Postat av: Harriet Olsén

Jag förstår dig helt och fullt. Hoppas du får komma till ett annat lag som du kommer trivas med.

//H

2008-05-08 @ 11:36:15
URL: http://www.singinghatta.blogspot.com
Postat av: Jonne

Hej

Intresserad av en bra deals inom Poker
50% Rakeback direkt + 100% insättningsbonus upp till 500dollar.

Mer Info MSN: [email protected]
E-Mail: [email protected]

MVH
Jonne

2008-05-09 @ 23:42:00
Postat av: Lite sorgsen

Jag som hoppades att du skulle ångra dig och stanna här. Men icke, jag får väl säga lycka till då. :) Lev lyckligt Boyelito.

2008-05-10 @ 00:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0