This just in..

Säger dom det för att spara tid? Låter annars som ett 1600-tals uttryck. What say you? This just in. She is with child. You best keep to mending your house or else I will behead thee.

Pokern gick nätt och jämnt, nätt och jämnt igår, dvs inga konstigheter och breakeven efter 7 timmars grind.
Yes du vann på rejken!
Minnesvärda potter var tre.
Den ena gången blev jag betad in i, med turnat andra par på bräda 27Q8 jag A8 efter att själv ha contbetat floppen mot bordets donk och känt att killen var helt tom och synat hans turn bet. Rivern kommer en 9a och han betar halvpott. Jag tror fortfarande att han fortsatte här med sina donkigheter men var inte beredd på att han här (Snyggt eller donkigt? Kanske både och?) värdebetat sin K9 off.

Den andra var snudd på likadan efter en trevägslimpad pott och rundcheck på bräda 39Q och jag med A2 på knappen.
Turn kommer 2 check check och jag betar 1/3 pott varpå SB höjer halvpott vilket didnt make any sense at all och kändes som att han visste att jag var tom troligen och bara ville ta potten. Så var iallafall magkänslan efter hur checkandet hade gått och tajmats (svårt att förklara men så var det) så jag synar för en nedcheck på river förhoppningsvis. Rivern är 4 och vi checkar och han har självklart A4.

Den sista var med 26 kvar i en 6-manna turnering med 18 priser. Jag låg här 6a och hade precis visat en bluff för chippon som försökte vara bully i sin Small Blind på min BB där jag floatat floppen och betat turn med en oträffad T9.
Jag har AQ några händer senare och rejsar 4ggr BB och han blixtsynar i SB. Här känns det som om han ska "bluffa tillbaka" om floppen inte ser farlig ut så jag var redo att kanske göra nån marginell syn om det behövdes.
Floppen kommer K68 och jag betar halvpott. Han synar, vilket iofs inte var helt oväntat men kändes svagare under omständighetrerna än en rejs.
Turn kommer optimala A och han går allin direkt. Jag känner mig ganska säker på att jag har en winner, troligen ett bättre ess, eftersom jag läser honom som småtiltad. Jag hinner t.o.m skriva lite kaxigt i chatten
"Trying to bluff me back?"
Jag synar med ett överlägset flin hemma i stolen och han vänder upp, med vad jag tror kan vara nåt som liknar Las Vegas-proffset kalla ansiktsuttryck när han slår helgturistens par i ess, K8 för tvåparet.
Dum, arg syn som jag välkomnar preflop och sen ett skolexempel på hur man vinner maximalt med sin hand och jag fick snällt slå lite med näven i musmattan ett tag innan jag fattade att jag faktiskt klantat mig ordentligt, om än med lite motgräs (som man ofta har i Kubb när man förlorar mot tjejlaget) med tanke på situationen.

Min gode vän David hittade en slående definition av mig som person (se förra inlägg om min syn på sovande)

Sleep Slut:
One who sleeps frequently and is able to accumulate excess hours of sleep above beyond the mean. Sleep sluts are able to fall asleep indiscriminately and value sleep above all else.
Within minutes of boarding the commuter train Per was fast asleep. Pers sleep slut powers were legendary in that he was always able to wake before his stop. - spitting image av mig på x2000 Sundsvall-Stockholm.
(Har även "Wake Up Slow" från Jack Johnsons "Banana Pancakes" tatuerat på vänster nackmuskel :).

Skummade som vanligt igenom kontaktannonserna i DN i morse och hittade två anmärkningsvärda lysningar (gillar ordet).

Man söker man:
Bodybuilder söker bodybuilder. Längtar efter dina muskler.

Det var hela. Kort, koncis och to the point och ger i förlängningen alla gymklenisar rätten att åberopa denna stereotyp som försvar mot eventuella bullyfasoner vid bänkpressar runtom i landet. (Not that there's anything wrong with that!).

Efterlysning:
Äldre man efterlyser Actemiums förman på Lillesjö verket för mysiga hemmakvällar i tv soffan. Puss på förhand.

Förutom de två iriterande särskrivningarna, som jag inte vet som är ansvarig för DN eller den äldre mannen, så är det ju en (ofrivillig?) outning av denna förmans sexuella läggning alternativt ett spratt på dennes bekostnad (Not that there's anything wrong with that!). Ganska rolig i vilket fall.

Till sist så hade jag oturen att imorse till frukosten zappa in på Let's Dance reprisen och bli hypnotiserad av, den för programmet helt malplacerade, gästen Eros Ramazottis skönsång som jag är 99% säker på var playback iofs, men vem bryr sig när det är Eros, right?
Det skojiga var ju både att han var där och körde sin låt som man hörde första gången på radio typ '92, och att publiken inte var sen med att på supersvenskt maner snabbt börja klappa igång i sedvanlig "bom-tjafs" takt. Men inte förrän andra versen (!) då det kanske anses okej att ha dragits med av sången och svensksocialt accepterat att under (fejk)beundran klappa utan att störa artisten.
Vad är det med det smått maniska svenska behovet att så fort man är i en mindre grupp samstämmigt applådera åt musik man stöter på? Inga evenemang verkar vara förskonade från detta schlagerfenomen längre. det räcker med en eller två pådrivare i publiken sen kan/vågar ingen i svensk stå emot grupptrycket och slår sen som i trans sina händer "rytmiskt" ihop tills låten hamnar i nån brygga eller övergång där det blir för svårt att hänga med.
Pröva att bjuda in Viking Lines helgkryssningsklientel till en Wu Tang-konsert så kanske man får njuta av "Gravel Pit" bli ackompanjerad av en obekvämt "Magnus i Torsk på Tallinn"-rygg-gungande men likväl klappande skara :)

Nu blir det träning sen söndagsgrind!



Kommentarer
Postat av: Harriet Olsén

Hihihihi!

Underhållande på många sätt! Me like it! ;-)

Undrar hur min annons skulle se ut... sökes snygg man med härliga muskler, schysst vingbredd (måste kunna kramas ordentligt juh), längre än mig är ju döööviktigt!

Humor, preferably a man of color, snäll och omtänksam för mysiga hemmastunder i soffan *tänker*... Får man vara så specifik som tjej?

Äääh, det ordnar sig nog till slut - slut = the end - hahahha! äsch... svammel igen!

Må bäst,

//H

2008-03-09 @ 15:59:40
URL: http://www.singinghatta.blogspot.com
Postat av: Harriet Olsén

Näääee, nu har du tränat klart skriv nått NU!

//H

2008-03-12 @ 12:36:40
URL: http://www.singinghatta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0