plisskin vs plissken_

Satt bredvid spelaren med detta fina nick under en stor del av Unibets söndagsturre. Det visade sig att den senare gick vinnande ur den striden eftersom han nu är på final table.
Det fina var ju dock att folk tydligen frågar honom om han har en blogg hehe.

Efter ca 15 minuter in i spelet efter rebuyperioden var slut i unibets 175k söndags tour så hade jag 1800 med 100-200 blinds efter att ha avslutat densamma med 9k, snyggt.. Efter det lyckas jag "dra ut" QTs med KK allin preflop då han turnade flushen och jag fyrflushade in segern på river med mina KK. Efter det flöt det på med bra händer och situationer de gånger man hade lite sämre på hand. Fick action två gånger med AA bl a och låg bra till hela vägen tills ITM (99 av 1100 fick pris)

Ligger 13 av 53 När detta händer som jag väntat på.
Jag har 110k och har två gånger de senaste tre varven rerejsat killen till höger allin prefllop med AK och AQs med blindsen på 4k-8k. Nu sitter jag i SB och har AJ suited. Det är rundfoldat och jag vet att han kommer att trycka vilket han också gör med sina 77k. Jag ser inget annat alternativ här än en syn då jag:
1. Vet att hans range här är bred som en lagårdsdörr (Yes, I went there!)
2. Vill vinna turneringen
Så jag synar och han visar mkt riktigt K6 suited och floppar flushdraget........blank turn men en försmädlig K på rivern får mig att gå upp och sparka en hög med kläder allt vad jag kan (öhh?) . Den potten hade tagit mig till 4e plats.
Har nu istället 33k kvar och ligger 48 av 53.

Några händer senare får jag J8 suited och är i mittposition först in. Trycker och får blindarna. 44k nu. Blinds 5k-10k
Handen efter får jag AA och läget är perfekt. Allin igen..rundfold....bajs.
60k nu och är UTG + 1 blindarna är 5k-10k. Nu får jag TT och UTG säger 20k, en miniraise.
Jag måste in med degen ändå tänker jag och trycker efter ett "sick" i chatten.
NU istället så isorerejsar chippon vid bordet allin. Belsebubbel!
UTG lägger och chippon visar "bara" AK ...men får träffa och ta hem potten som hade tagit mig till 7e plats.
437 dollar blev "belöningen".

Får vinna en miniturre i vanlig ordning med 70 pers (sjukt flyt i dom) så de två senaste dagarna har jag trots allt 1000 euro plus och 9500 dollar de senaste 1.5 månaderna varav dessa miniturrar nog stått för minst 4000 dollar (första priset är mellan 450-600 euro fast jag har splittat 1a inte mindre än 4 ggr).

När kommer klonken?

"plissken_ "går bra iallafall ligger delad 2a av 7 på FT. Ska rejla för en gångs skull o heja på min namne, trots att det vänder sig i magen av avundsjuka!

Söndagens sena resultat hann inte med i denna upplagas pressläggning..

Kommentarer
Postat av: plissken_

Tack för stödet! Hoppas vi mötts nån mer gång framöver! GL!!!

2008-03-24 @ 04:13:52
Postat av: zeb_sthlm

Spelat en hel del mot honom på SvS och trodde först det var du.

2008-03-24 @ 10:39:15
Postat av: plisskin

Det var kul ett tag på Ultimate Bet då jag och en Snake_Plisken ofta spelade samma trnys (jag nickar plisskin där) och även på party där jag nickar AwwwNutz och en annan lirare man stötte på hade AwwNuts hehe

2008-03-24 @ 12:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0