På Nordfronten Intet Nytt

Ganska händelsefattig pokervecka då jag inte lirat på hela helgen och haft matcher. Vi har tre vinster i rad nu med fyra matcher kvar och har chans att komma både 1a 2a eller 3a. Jag tror på andraplats eftersom jag inte tror Solna kommer tappa några fler matcher i grundserien.
Vi har en ny NBA meriterad amerikan i laget - AJ Guyton, som spelat för Chicago Bulls bl a. Han öste i 17 poäng i sin första match igår, trots hans ganska kassa matchform. Han sänker det han skjuter i stort sett och verkar rutinerad och lugn på plan. Ett bra nyförvärv mao.
Vi har en vidrig match på fredag mot Uppsala som matchar upp bra mot oss på alla positioner och spelar tufft defense. Vi har vunnit varsin match hittills när vi mötts. En ruggigt viktig match för oss om vi ska knipa andraplatsen och få hemmaplansfördel i en eventuell semifinal.
Handen på hjärtat så kommer jag själv inte ha ngn noterbar speltid på resten av säsongen, då min redan knappa tid på banan troligen förkortas i och med att den nye amerikanen sällat sig till truppen (som ibland vikarierar på min position).
Inget att göra åt eller sura över och om vi vinner så är jag nöjd ändå. Ja det är du..Mr PK!

Öhh, okej...

Cashgamet ormade sig tidigt då min AA75 åkte på KKxx allin preflop i form av

JK4A....K

I en annan situation hade jag AK5T när pengarna rök in på floppen

AK5...K....x Han AAxx givetvis mot mitt unterhaus!

Spelade två turrar i form av minifreezen för 25 euro och 25 dollars rebuyen.
I rebuyen torskade jag 70% av stacken efter brejket med AA mot QQ allin preflop med en Q på rivern :(
Kämpade upp mig med en AT i BB som jag knackade bakom en utg + 1 limpare flopp A78 Han contbetar - jag allin och han synar givetvis med sin snyggggggggt limpade A7 off från utg +1.
Turnen kom en 8a för gutshotouts och rivern en rättvis Tia.
Sen åkte pengarna in snabbt igen i en sån där härlig vinner-jag-den-här-så-har-jag-1.5ggr-average-och-kan-spela-riktig-poker-igen. Vilket alltid är skönt efter att ha shortstakat (Ja, staKat!) sig fram hela turneringen. Men min AK fick se sig besegrad av AQ med Q på rivern. Jag frös i min stol på Storgatan.

I miniturneringen dubblade jag första handen med AT
på flopp AT7 han bet (Han rejsade preflop i mittpos) jag rerejspott (mm så gör man i den här turren..och annars också iofs) han omedelbums allin med A9, och jag tyckte det var normalt spel (den här turren e sjuk..alltid).
Valsar in som chiptrea på FT efter att med stor chattsjälvömkan lagt JJ med 15 kvar på flopp Q78 mot chippons bet, fått JJ igen handen efter och slagit ut en shorstack, sen AK handen efter den och en till shortstackare fick bita gräset (oskönt att BITA i gräset).

Sen var det tight pushfold mode hela FT och plötsligt var vi tre kvar och jag låg megatrea.
Jag 11k, 2an 25k och chippon 66k. Jag får 66 i BB och går allin efter att chippon lagt och 2an limpat. Han steksynar med QJoff och floppen kommer QAJ...men turnen kommer 6...och......(yes there's an "och")......rivern ännu en 6a :)
Handen efter får jag 66 igen i SB och synar, den vad jag tror tiltade, chiptreans rejs (lite skraj för megachippon efter i BB därför inte allin direkt) flopp 55T jag allin och han tiltig blixtsyn med A4 som missar.

Ställning: Jag 45k ca och chippon 68k
I headsupen segar jag mig långsamt fram till en 75k-38k ledning mha resteals mest och en och annan prefloprejs - contbet med träff eller inte (han var rätt vek här).
Limpar med JJ till slut och han går allin med KJ och jag lyckas med all min pokerskill få knektarna att stå och ta hem turren :)

Fick det här klippet av min flickvän som sjukt nog också visade sig komma från hennes hemstad Cali, Colombia!
Vad konstigt att du fick det från henne då...



Kommentarer
Postat av: Harriet Olsén

Vilken kelig kisse - faaast är nog lite skönt att han är inhägnad i alla fall.

Matchen på fredag - jaaa, som ni har börjat få fart på spelet nu så borde det gå vägen. Men å andra sidan en Jazzy J att lära känna spelmässigt och som person rör ju om i grytan, helt klart.

Du har ju verkligen spelat bra då du varit inne. Kan dock bli less på Pero som försöker sig på tre poängare som han inte behärskar - hrrmmm! Finns andra som är bättre på det i laget. Glad över Mikes återfunna flow .. lika testosteronstint på fredag?

//Number 1 fan as always!

2008-03-06 @ 19:31:45
URL: http://www.singinghatta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0