If you snooze you lose...or?

Seth McFarlane - skaparen och den ansvarige för 90% av rösterna i Family Guy och jag är båda vänner av måttliga mängder alkohol och sovmorgnar (Svårt att skriva något alkoholvänligt utan att framstå som T-Sprits-Larsa på bänken, men skit i det). Så yes jag är lika bra som honom...på..det..
Det vi också har gemensamt pga att det är att vi båda missat ett tidigt flyg.

Mitt var ett 06.30 flyg från Tampa International till JFK och jag var en kvart försenad till incheckningen. Det kostade mig ingenting förutom att jag istället för att sova ruset av mig i en stekhet lägenhet i Brooklyn fick göra det hos min svenskvän Anna Gernandt fullproppad med allergitabletter pga hennes hund. Varför är det varmare i Brooklyn än Florida frågar du. Air condition svarar jag, morbid air condition och i det förra fallet brist på någon som helst AC annat än de "fönster" som fanns installerade.

Nu till Herr McFarlane. Han missade flyget från Boston till New York den 11 september 2001 tack vare hans lata och nonchalanta syn på flygresor. SICK!! Så min devis/tatuering "wake up slow" eller bloggens motto "vanum est vobis ante lucem surgere" dvs "det är fåfångt att bittida uppstånden" var ett lyckosamt (o)frivilligt drag denna dag minst sagt ,och, ett så sinnessjukt sammanträffande att jag hör inte!!!! (han hade en 50-50 ratio på att hinna flyg sa han innan visserligen, but still!!).
Försvarar inte att man ska snooza vidare och missa flyg när man känner för det, utan var bara tvungen att få ur mig det här när chocken lagts sig. Ja, chocken, eftersom jag var snudd på chockad efter att ha fått reda på hur nära det var att Bin Laden snott Peter Griffin från TV-rutan.

Om du tycker att det är magstarkt att belysa något annat än det fruktansvärda som hände så har du kanske rätt.
Själv verkar Seth avslappnad över det hela och säger sig aldrig ha varit fatalist. "on a smaller scale, things like this probably happens all the time, more than we would like to think.
Av samma skäl så har han också försökt slå bort tanken att hans miss troligen öppnade upp för en stand-by resenär...
Sjukt i vilket fall och tragiskt hur man än ser det.

..Och, apropå Bin Laden och Family Guy (och osmakliga övergångar), kolla det här klippet. Family Guy topp tre alltime :)
Verkar inte som om embeddet fungerar men här är länken

ref="http://www.videoklipp.se" target="_blank">

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0