Jesus, chicago och kylspel

Lyckats planera in tre konserter i sommar varav den första i raddan är redan på torsdag med Jay-Z i globas.
Är ett tämligen stort fan av Jay-Z och hoppas att konserten inte blir som de flesta hip-hop konserter med 33% tyst huvudgung 33% aggresiv/"fan vad jag är yeah"-stämning och 33% den skönare glada stämningen som lyser med sin frånvaro oftast.
Efter att ha sett dvdn med Jay i Madison Square Garden så tyder allt på att det är lite mer showbetonat vilket jag hoppas han håller i på eurotripparna.

18e Juli är det dags för Chicago (the 70-talsband inte musikalen) som jag blev frälst av förförra året i florida. Ska vara på Circus vilket jag tror är optimalt. Kommer till 98% vara yngst i publiken (barn medragna av föräldrar borträknade) men das shitten sie ich IN!

Coldplays första spelning av två ska försöka ses den 17e september om inte basket kommer i vägen, i vilket fall jag får sälja dom till ockerpriser (vilket jag också är semiladdad inför att göra, så win-win!)

Om Zero 7 och Flaming Lips kommer också så är året lika fullbordat som mitt frukostbord med en gäst, frutom jag o Diva. Missade dock Robyn igår, ånge!!!!

Vaknade 7.30 av byggjobbarna. Mobilfilmade oväsendet i rummet och babblade ngt på engelska tror jag om hur sjukt det va.
Satte klockan på 10.15.
Vaknade 10.15 satte klockan på 11.15.
Vaknade 11.15 snoozade till 12.29.
14.00: Gymning på Nisses mammas jobb utan ngn energi, sen 5km joggning på djurgården med densamme med hund Nellie (som f ö kom dead last).
Pokergrind från 21.00 till 01.00.
Limiten plus 170 på 2-4 och 3-6.
PLO'n desto bättre med 450 plus på 1-2 och .50-1.
Trny minus 109 i buyin.

Var f ö tvungen att vinna tillbaka mina fina sportsbet på Portugal - Schweiz häromdagen, där både vinstbet och safening på lika resultat gick till skogspartiet för 500 dollar ca.
Satte mig således ned i förrgår efter matchen och skulle lira ihop det på ren och skär ånga (givetvis), och lyckades magiskt hit n runna 400 dollar i PLO'n efter 20 minuter. Fick ångest för det i 11 sekunder innan jag hann dämpa den med en tallrik fil och ett glas vatten (livin large). Gud vet vad som hade hänt om nån av 55-45 matchupsen inte stått den kvällen..

Nu ska jag sova eller vänta uppe till match 6 i NBA finalerna. Heja Boston.


Kommentarer
Postat av: Harriet Olsén

Mr. Snoozemaster är tillbaka i bloggen. Hurra!



Har du kollat värsta grejen.. min gospelkör sjunger med The Ark på Gatufesten. Helt galet!



Vilket också innebär gratis inträde och kunna kolla Petter.. schysst va?



Ha de' bäst,



//Harriet

2008-06-23 @ 00:09:40
URL: http://www.singinghatta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0