Jag vilar mitt fall

Två personer jag stört mig på en längre tid är Fredrik Virtanen och hans pretentiösa bloggande (dock mest 3-4 år sen, då det nådde sin kulmen i oskönhet) samt  Alex Schulman (som så många hatar att det nästan är "inne" att göra det vilket kan utmynna i att folk börjar säga "jag vet att han e oskön, men han e så oskön att jag faktiskt börjar gilla honom", han är dock tillräckligt onajs att jag inte kommer att sälla mig till den gruppen hoppas jag).....

..Hursomhelst så fick jag vatten på mitt (eget) kuveeeeeeert idag då jag läste i nöjesguiden.
Dom frågade diverse författare/bloggare/kulturarbetare vilken svensk debutroman som varit den bästa, samt den mest överskattade romanen i deras ögon.

Alex Schulman vräker ut sig "Snabba Cash"...som bästa debutroman i Sveriges litteraturhistoria.

Fredik Virtanen tyckte att den mest överskattade romanen var "Doktor Glas".

Props till Marcus Birro som tyckte att samtliga Jonas Hassem Khemiris böcker är de mest överskattade, vilket jag till fullo håller med om,,,eller halvt håller med om då jag bara läst bottennappet "Ett Öga Rött", som kändes som en långtråkig längre gymnasieuppsats (props till alla som tycker som jag alltså).

Det stod klart att "Röda Rummet" och "Gösta Berlings Saga" dammsög mattan med fältet efter att alla åsikter räknats.

Dock så kommer "Snabba Cash" ändå ses som en "Röda Rummet" om 100 år,                   sa Schulman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0