Two records and a milestone

Ska passa på att tipsa om en nykomling i bloggosfären (hatar det ordet) som jag länkar till:
www.milestone.blogg.se checka ut! (Hur gör man så att det blir en klickbar länk av den där?)

Lyckades slå mitt cashrekord idag för upptagsplus med 22 st :)
Det tråkiga var att det var med min skotta-igång-rulle på Unibet på 200 euro och att det skedde på, GULP! (the sound of plisskins pride being swallowed), 0.10-0.20 euro PLO'n, men ändå =) (rekord 2, så en högstanotering och en lägstanotering)
Kul att det går bra för dig efter 7 års pokerspelande... Att du faktiskt går ner i nivå nu, är ju ett bevis på att din enträgna grind, studerande av pokerlitteratur och osocialt rygg- och höftslitage sena nätter framför datorn har betalat av sig, snyggt jobbat!

Annan astrist info är att jag igår på lunchstället i Sundsvall bad om en liten portion spagetti och som jag nu, nyss, för tredje gången (lunch igår, lunch och nattmåltid idag) huggit in på och äntligen lyckats förpassa till mina tarmar och magsyra.
Härligheten i den måltidsbeskrivningen slås bara av:
1. Det underliga i min portionsstorlek trots särskild begäran för mindre ranson,
2. Min feghet att inte säga till att det var för mkt och slutligen..
3. Att jag ville ha en mindre portion till att börja med.
Så bara dom tre sakerna slår den alltså?

Avslutar med dagens DN-lol som inte är deras eget lol men en annan persons lol i DN, lol!
Hittade den under efterlysningar (läser dom och "man söker man"), som ger begreppet "en vag beskrivning" en ny dimension.
Iallafall *Gör det våldsamma tvåhandstidningöppningsviket sittandes i "benbordet" och harklar mig*

Efterlysning:
"Du stressade kvinna på Centralen någon gång i september. Du på väg nånstans. Jag i jacka och jeans.
Hör av dig!"
Jaså? Dig kommer jag ihåg!
Är killen en idiot? Vid första anblick så kanske man inte anklaga annonsören för att ge den bästa av efterlysningar, men vid närmare eftertanke ser man det (ofrivilligt?) geniala.
Killen har i skrivande stund fått 3463 svar av ensamma singelkvinnor som stressade var på väg nånstans (really?) på centralen i höstas. Rätt tjej eller inte spelar mindre roland.
Hittade några fler nu när jag satt och skummade annonserna vid 03.36...ehhh (drack en red bull slump för fyra timmar sen)

Man söker man
"Man, 52 år, söker en kille gärna utländsk
t.ex. från Iran, för umgänge."
Den Är rolig men vet inte varför jag tycker det. Kanske är det bilden av den rynkade pannan hos en icke-Iransk utländsk man som gör det bra, eller det småcharmiga att det är JUST en Iransk man som eftersöks men att han inte helt vill stänga dörren för andra.
Hursomhelst så eftersöks även kvinnor från Iran:

Man söker kvinna
"Jag är en mogen och stilig man, kommer från Grekland. Söker mysig
kvinna, endast från Iran. Jag gillar god mat, teater och resor."
Well that narrows it down a tad....
Jag vill veta skälet till denna extremfiltrering.. Måste ju finnas en naturlig förklaring, men vad...VAAAAAD?
Gillar även det David DeAngelo-arroganta över denna:

Man söker kvinna
"Man från Iran 43 år. Söker Kvinna. 30-42 år."
Här snackar vi självförtroende och rutin på dessa. Kan för det otränade ögat ses som en lat, lite halvdan annons, men, Teheran-killar är stekheta på marknaden och det vet han om..varför skriva något mer, if you like you buy.

Fastnar för ord som i stort sett bara förekommer i liknande annonser (borde göras en "Fredrik Lindström jag-kan-skriva-böcker-om-ord-språk-och-bokstäver-och-tjäna-pengar-på-
hälften-mitt-namn-hälften-innehållet-bok om dessa och den egentliga betydelsen av dom):

småbusig (jätteobusig),
slank, (klart mer populärt än "smal")
jeanstjej (?)
hångelgo (?),
särborelation sökes (KK?)

Kul att skoja om ensamma människors försök att hitta en själsfrände. Verkligen. Kul.

Själsfrände? I know what mysiga hemmakvällar egentligen means..







Kommentarer
Postat av: Martin

I know what they means to!

/bloggande jeanskille.

2008-02-04 @ 11:33:48
Postat av: Anonym

hahahaha, klart roligaste inlägget so far. "I you like, buy".

2008-02-05 @ 16:42:05
Postat av: Supadupa

Du glömde den bästa: "singel" på fyllan.

2008-02-06 @ 17:04:00
Postat av: Anonym

Ja,jajaja! Bara för att du har en snygg tjej och inte är singel ;-)

Vet inte du att det är fult att peka finger på oss som inte har hittat någon ännu? Om din mamma fick veta - hahahhaa! Skämt å sido...

*viskar* Det var ju roligt ju....

Kram, Harriet

2008-02-09 @ 11:18:45
URL: http://www.singinghatta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0