Plisskin gråter stillsamt åt sin donkighet

För att hålla nere medellängden på mina blogginlägg följer här ett kortare inlägg efter gårdagens självgoda tegelsten (som f ö tog mig tre timmar att skriva!?)

Min donkighet som jag ovetandes beskrev i mitt förra inlägg innefattar (vill egentligen inte erkänna men vafan) antelagen från igår, som självklart var felaktig. Unibets klient hade mig dock lurad.
Märkte det idag i en turnering då man ser smallblinden på 50 chips framför spelaren i SB - big blinden på 100 chips liggandes framför spelaren i BB och sen anten på 200 i mitten i en hög, så man ser totalt 350 chips i olika högar. Problemet var bara att anten här var på 5 chips varpå jag frågade i chatten. "How does our ante of 5 add up to 200?"
"Its the ante plus the blinds" fick jag som örfil...jag menar svar...
Såklart! Lurad av grafiken i klienten har jag alltså varit i en månads turneringsspel som visserligen varit väldigt lyckosamt då jag gjort oddssyner i helt sjuka (och som vi nu vet helt omotiverade) lägen och lucked out =).

Så om jag får revise inlägget från igår..Antelagen ska bort och jantelagen ska vara kvar, för så bra var jag inte då ;) Glimne beskrev det bäst "Att spela dåligt och ha tur är det bästa sättet att tjäna pengar på poker" och det har jag lyckats med :)

Dagens första turnering gick rätt bra tills TREDJE HANDEN, då min KK fick se sig besegrad av mannen från Charlerois T9 (Yes u guessed it, Fräänkrikke) på floppen T 3 4 där pengarna åkte in. 9 på turn och "ojrevoj, vilket e franska och betyder farväl", för alla Q-hunden fantaster därute. Fin, fin, fin, fin, fiiin, fiin...En finemangsapparejs!!

Dagens andra turnering var en 25 rebuy. I sista handen innan rebuyperioden var slut hade jag 2402 chips av de 2000 man startade med efter dåligt spel med lika dåliga kort. Så jag höjer med min 72 off till 403 så att jag med 1999 chips ska få rebuya och addona när pausen börjar. Lyckas få en syn tur nog så att jag inte hade vunnit potten på 400 och suttit med 2802 och bara få addona hehe.
Får AK hjärter första handen med 390 kvar och tjongar in pengarna efter en rerejs mest pga av:
1. Jag tänker inte smallballa mig igenom turneringen med 390 st kvar och åka på bubblan om 3 timmar, då åker jag hellre nu eller dubblar.
2. Rerejsen kom av, tro det eller ej, ännu en fransman!!
Han blixtsynar iallafall mina 6000 med sina 7000 med JJ som får stå..ingen tvekan där inte. AK är nuts eller?

I cashgamet förlorade jag en pott med AA69 mot AQ44 efter preflop potrerejs och han synar
flopp 22T rainbow - potbet, han synar..
turn J. Jag pottar igen, och han syn allin.
River K och han scoopar utan att ens ha haft flushdrag.

Samma sak händer nästan direkt efter på ett annat bord. Potrerejs av mig med AAxx och syn
flopp K55. Potbet av mig han synar.
Turn T jag pottar - han allinsyn. River T. Han har KT77 och runrunnar kåken.

Nu är det dessa spelare jag tjänar mina pengar på men jag stängde ändå för dagen då jag inte ville leka gud och messa runt med uttagsriggen (tog ut 2500 euro igår).

Nu en ukulele som gråter stillsamt med hjälp av The Beatles. Killen heter Jake Shimabukuro och klippet är från gårdagens Conan O'Brien som jag turligt nog råkade se. Observera Conans reaktion efteråt, han är snudd på lyrisk...och jag med! Skönt med ett kort inlägg...




Jag har inte kunnat lägga upp nästa blogginlägg tyvärr,  fel vid publicering står det, men att skriva i detta går bra..Hmm..


Kommentarer
Postat av: jari

ok han var duktig, men vad fan, varför har han satsat på Ukelelen??? Tjäna pengar på att spela gitarr som en gud eftersom jag har talang i överflöd, eller lira Ukelele på freak shows och conoan o´brian show för att jag är asiat och gitarr hade sett konstigt ut. I choose the Ukelele

2008-02-29 @ 15:47:05
Postat av: plisskin

Det e lite som varför jag satsar på omaha istället för texas. Alla kan Texas mer eller mindre, så det är lättare att "vara bra" på Omaha än Texas, eller typ iallafall. Han vill vara lite speciell säkert, men han är typ rätt stor, släppt flera skivor har en egen hemsida (wow) och ska turnera runt i vår och sommar, men visst, men jag kan tänka mig att gränsen är hårfin med ukulele - från att vara en sideshow bob eller ett geni :)

2008-02-29 @ 16:05:42
Postat av: Harriet Olsén

*fniss*

Ja, det gav ju helt nya intryck och den skada man haft från ukulele spelande fjantar på svartvita filmer fick sig ju en bra match.

Tack för klippet!

Förresten - sjukt bra du var på matchen! Jag bugar mig djupt!

//Harriet

2008-03-01 @ 01:12:13
URL: http://www.singinghatta.blogspot.com
Postat av: milestone

Jag tycker man ska respektera alla människor, oavsett vilket instrument de spelar.

2008-03-01 @ 05:16:09
Postat av: Harriet Olsén

Donkighet och ukulele i all ära - nu vill vi ha nya fräscha blogginlägg - bums!

I need the Peer... berättar för alla om hur du beskrev din sjukhusvistelse - måste nog kopieras och sparas till eftervärlden. Den berättelsen gör mig sååå glad.

Kraaaaaaaam, H

2008-03-05 @ 22:37:20
URL: http://www.singinghatta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0