phBloody Bitter Sunday

Har märkt att det finns olika typer av tilt. Tilt och äckelbajstilt.
Äckelbajstilten ger en svår form av apati och kan dessutom vara direkt farlig då den kan ge fysiskt smärta hos bäraren. Man tror att det till största del är i form av stresshormoner och magsyra och jag är redo att hålla med då jag råkade ut för den idag. Resultatmässigt var det en breakeven dag idag så den tar inte hänsyn till vinst eller förlust vilket är förrädiskt och som för många kan vara lite obehagligt.

Med den "nya" turneringssstilen (se inlägg nedan) så gick det bra i början i unibets 60 rebuy 175k garanti. låg 30e av ca 200 med 1279 startande när jag åkte på T8 vs K8 i en cutoff - BB fight med bräda

K T 3 5 8 och jag har mage att rerejsa hans riverbet, men fick bara en syn som tur va (hade betalat av mer)

Det var den första motgången egentligen och jag låg då 111 av 192 med 135 priser när detta inträffade.
Average på 30k jag 25k och UTG+1 med 21k i stacken säger 3100 på 500-1000 nivån.
Jag har raggat upp två damer som tyckte det var på gränsen till overkill att gå allin här, så dom sålde sig istället för friska 9k.
Blixtsyn av UTG+1-fransmannen för halva sin stack (oui, il etait Francais).
Nåväl, fransman eller ej, med en blixtsyn av fi för halva stacken så sitter två ensamma damer inte riktigt säkert till, men en trevlig flopp på 337 gav dom iallafall mod nog att flytta in mina marker i mitten, efter det att fransmannen knivslugt checkat till mig.
Nu visste ju inte jag att han planerat detta långt i förväg med sitt monster 98 suited som för halvstackssynen hittat flushdraget, och nu trappat överparet så att han snyggt kunde syna allin, (istället för att trycka direkt så att en AK med lite tveksamhet kanske lagt sig).
Han belönas för tilltaget med en turnflush och jag har 4500 chips kvar. Fattade inte riktigt vad jag nyss bevittnat eftersom spelet ihop med utdragningen var så vinterkräksjukt, särskilt med tanke på var i turneringen vi befann oss. Merde!!!!
En första anfallsvåg av äckelbajstilten kom här och jag var inte med på noterna, en ny sorts tilt?.

Nu har jag ändå riktigt flyt och fyrdubblar till 18k med KQ vs 66, AT och A6.
Något varv senare har jag 19700 och sitter i SB med T9. En mittensyn av en större stack. Jag limpar och BB knackar. Flopp

J 8 3 rainbow.

Jag betar ut 2.7k i 5.4k potten (antar). BB foldar och mittpos synar. Jag vet inte vad jag sätter honom på här egentligen. Antingen har han ett överpar, en färdig triss, KJ för mjölking alternativt pottkontroll eller så floatar han med position och vetskap om att jag nog inte har ngt monster på den där brädan (det hade vid det här laget kanske varit två prefloplimpar totalt den senaste timmen, så lite var man på sin vakt).
Hursomhelst så kommer en fin Q på turn som gav mig arbetsro och stegen.
Jag checkar på äkta ABC-maner och han betar halvpott på 5900. Jag har 16k kvar och trycker allin (ingen ide att slowspela här när han har position för rivern), varpå han blixtsynar med QJ som med en av sina fyra outs blir kåk på river. Här var det iallafall (som den s k "E" påpekade), till skillnad från fransmannen, ett spel man inte kan klandra motspelaren för att göra. men det tröstar föga då jag lyckades åka 146 med 135 priser, lite extra surt efter fyra timmar.

Satt nu som nån slags zombie i nån timme men trycker på skärmen på måfå på två plobord och en miniturre, den åker jag f ö ut med averagestack med 25 kvar med AA vs K9 men det var jag snudd helt likgiltig för vilket bara kan vara äckelbajstiltens verkan (försöker f ö konkurrera ut ordet "typ" med "snudd" :)
Vet inte vad som orsakade att äckelbajstilt kommer, eller att den kom just idag jämfört med andra (mycket) värre kvällar men dess vägar ter sig outgrundliga.

Är f ö evinnerligt trött på alla söndagsturre tänk-om scenarion nu. Får fan ta att iallafall miniklonka nån gång om inte på skicklighet så isåfall på R.O.S.T (ren och skär tändning)
Mmm det brukar funka bra det..

Får också glädjas åt att vi har signat en NBA meriterad amerikan som ansluter till truppen imorgon. AJ Guyton heter han och lite highlights av honom kan ni se här.

På förfrågan så hade jag tänkt lägga upp ett litet klipp på vår forne NBA-amerikan Scottie när han ger prov på en ruggig Barry White-stämma på banketten efter matchen med oss. Men det gick inte alls så bra som jag trodde då jag inte hittade någon htmlkod på klippet från min facebooksida. Men det va kul ok!!

Nu fosterställning för att få bort ÄBT'n (håll utkik för den i dig själv, pokerforum och läkarlitteratur near you)

Wtf, poker after dark maraton på tv4 sport!!! Heja!

Kommentarer
Postat av: Harriet Olsén

*fniss*

Inte bra med läkarlexikon till hands - lite varning för hypokondri kanske??

Anyywaaiis, längtar efter matchen hemma imorrn och för den delen fredagsmatchen också.

Byyeeee! and C Ya!

//Harriet

2008-02-25 @ 13:54:21
URL: http://www.singinghatta.blogspot.com
Postat av: Indi

Det där spelet som fransmannen gjorde är det mest tiltande man kan råka ut för. Check-synandet allin på floppen är droppen som kan få en att tappa konmtrollen fullständigt och börja skriva ofördelaktiga saker om förståndshandikappade i chatten.
Jag lider med dig.

2008-02-26 @ 11:02:33
Postat av: Andreas71

Problem med Pippen alltså. Problempippen! Släpper du in mig på din facebook så jag kan kolla där?

2008-02-26 @ 19:23:25
Postat av: plisskin

Ja absolut, adda Per Hultam-Boye och säg att det är du bara!

2008-02-27 @ 01:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0