Ologiskt Säkert!

Gillar Petter sådär, men rådiggar verkligen hans nya verk om zoologi, nästan för djupt och öppenhjärtligt ärligt om hans okunskaper i ämnet, men coolt. Fattar inte videon dock.

Hursomhelst..

Fortsätter micromalningen på unibets låga PLO bord där tom TerribleTurk dök upp igår en sväng. Han hit n runnade en trevägsallin på .50-1an..terrible..turk ;).
Där går det resultatmässigt bra men nivån är så pass låg att pengarna inte förändrar särskilt mkt än.

Spelade en 20 freeze på unibet med 7k garanti och rök 3e handen med QQ vs 99 allin preflop... 9a på floppen :( (Dock så föredrar jag det strongt framför typ 213e handen 18 stycken innan bubblan)

Spelade även unibets "big slick freezeout". Ett 25 euros spektakel som varje dag drar ca 70-80 spelare. Värdet är enormt iallafall och med bara klassisk ABC-poker så (Jennifer) har man (pun jätteintended) en edge svår att hitta... ja...egentligen någonstans i internetpokern nuförtiden. Sa jag att jag även sponsrad av Unibet.....Inte? Bra för det är jag inte, men, är ändå dum och tipsar om detta.
Nu är första priset bara på 600 euro (tappade nu exakt 100% av de som höjde ena ögonbrynet tre meningar ovan, så yes!), men snittar man FT 50% av försöken (vilket man borde) så är det nog ganska värt besväret.

FT var precis det jag nådde efter att ha legat 14 av 15 ett tag med 10 priser. Kom in på FT som chiptvåa efter en lång radda, rädda, blindsteals och en uppdubbling med A9 vs K9 när jag låg jättesist.
Lyckas slå ner mig till 3000 chips med 500-1000 blinds med 3 kvar men med cpflyt dra upp den till 32k och "slå ut" chiptvåan med AT vs K6. Han rök nån hand senare med 500 chips el liknande.
Headsupen var löjlig, min motspelare bytte gears totalt och gick allin 2/3 av händerna och med blinds på 750-1500 och stackar på 55k var så väntade jag bara.
Till slut fick limpade jag med AJs med 46k kvar han allinar snyggt med K6 och fär både en syn och en Kung på turn. 400 euro rikare och låtsasglad för att jag inte kunde spelat på ngt annat sätt satte jag mig och såg olagligt på vampyrrullen "30 days of night" på Calles 47-tummare.

Lyckades även ta mig ITM på en 20 dollars 5k garanti freeze på ongame för starka 37 dollar och sedan semibubbla på en 100 dollars 5k garanti freeze (som jag kom 6a i igår för 390 dollars).
En liten redogörelse från den följer här med koncentration på hur man spelar weakloose när det gäller, häng med! =)

Det vara bara fem priser i den idag (43 st med) och jag låg 3-7a beroende på när blindsen gick igenom min stack.
Låg nu 4a med 9.5 k i stacken (det fanns två 3-4k stackar, två 14k stackar och jag och två till med 7-9k).
Jag öppnar här i mittpos till 1800 på 300-600 med KT spader och har en av de två större stackarna efter mig på cutoff (gg).
Han synar vilket får mig i shutdown mode som fan, då en syn preflop med våra stackdjup hittills kännetecknat bra till riktigt bra händer.
Floppen kommer "vidriga":

K 8 3 med clubdrag. Potten är på 4500

Vet inte varför floppen kändes så kass som den gjorde men ibland så känns det fel trots träff (Skulle 90% av gångerna hoppa av glädje här).
Jag har iallafall nu 7700 kvar och har ingen aning om vad jag ska göra (beta kanske?). Jag kan inte beta "normalt" utan att committa mig (edit: jo det kan jag visst - 2750 sen lägg så hade jag legat 5a med ett blindvarvs försprång mot de andra två shortstackarna) och betar jag mini så kan han bluffrejsa mig (kom ihåg att det här är "bubblan" så bullyfasonerna pågick friskt hos alla som kunde). Folden eller allin pre skulle i efterhand givetvis varit bättre än att spela en problemhand, out of position mot en av de två stackar som kunde slå ut mig =)

Check..han betar 3000 och jag känner mig jätteslagen. Tänker lite, med AK rerejsar han preflop, KQ kan ha varit en syn, KJ kanske släng el syn, 88 rerejsar han preflop och betar nog inte så här. 33 kan han ha synat med pre men kändes inte trolig efter hans 3000 bet efter min check, då han vet att ett flushdrag för mig här hade varit allin direkt dvs inget att skydda för honom med en bet på en så okoordinerad bräda. A8 suited kändes som en väldigt stark kandidat med tanke på hur hans betande gått, men en lite för loose syn av honom preflop i det här läget av trnyn för att övertyga mig. To sum it up:
Det kändes som en slowspelad AA, A8s, KQ, eller minst troligast, med tanke på min känsla av honom innan och rytmen vid bordet, en bullybluff.
Känner mig iallafall ruggigt mesig och är en Gunnar Larsson-vinstmarginal ifrån att folda men drar istället mätaren hela vägen till hjälte-allin och hinner snabbt tänka "spela för att vinna inte för ITM" vilket förvisso oftast är värt, men inte i en trny med bara fem priser på 400 - 600 - 800- 1200 - 2000!!

Han visar KQ, och det är så logiskt.



Kommentarer
Postat av: milestone

Gunnar-Larsson marginal! Så vävla kul!

"Jag öppnar här i mittpos till 1800 på 300-600 med KT spader..." jag är inget pokerproffs men..var det inte här problemen började :)

2008-02-15 @ 14:45:13
Postat av: plisskin

Jo det var ju ingen raise för value direkt :) Ville ha blindsen och lyckades visa med ett riktigt skolexempel
varför problemhänder kallas problemhänder :(

2008-02-15 @ 17:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0