Mac a' Per

Har lekt sofistikerad mac-användare en hel dag och misslyckats kapitalt (förutom att fixa en yellow submarine i adressfältet på bloggen, kolla!). Tänkte använda deras Boot Camp Assistant för att kunna använda windows på macen in order to spielen poker nån annanstans än ongame och stars (som funkar på macen).
Lyckas med att halvvägs igenom partitioneringen (uppdelningen av hårddisken - 10gb mac och 10 gb windows av de 20gb jag hade kvar) få ett felmeddelande att jag ska starta om datorn - gör det och har nu bara 10 gb av de 20 gb kvar! 10 gb bara försvann i cyberrymden. Halvånga på det, och inte funkar windows heller såklart.
Hittar några halvdana råd i diverse forum om att jag ska installera om det ena och det andra, och ska precis börja göra det när jag kommer på att jag lånat ut Mac-Leopard disken till min syrra i sthlm. Får nu snällt vänta några dagar på att kanske få chansen att misslyckas igen med mac-hackandet.

Ångspelar några turrar på stars där jag knappt har några pengar alls och har en trefvlig ABC pokerdag dvs vänta-på-bra-händer-spel.
En ABC pokerdag kommer oftast när jag är på lilltilt eller ånga pga av ngt annat (läs Mac-kokning) och i mitt försök att stävja tilten (så långt har jag kommit iallafall) så spelar jag nästan tajtare än normalt och det bakfyrar oftast så in i vassen med push-fold mode på bubblan 99% av gångerna.

Hursomhelst så börjar det bra kör en 44 dollars freeze 6 manna med vad jag tror är en forntida "wsop.info-kändis" "Fuzi" på mitt bord.
Ganska händelsefattig historia tidigt, jag limpar utg med 77, SB synar och BB knackar och han fortsätter med att beta ut på floppen:

3 8 Q

Jag "vet" att han har en svag Q eller 8 och rerejsar och han foldar mkt riktigt. Tar sällan till vara på, vad jag tror är, reads tidigt i turneringar för att jag är för feg/tight och inte gillar att slösa bort marker i så små potter. Dock så är många i samma sorts "tänk" tidigt så man borde kanske vrida på den strategin lite oftare.

En annan pott i motsatt situation för mig utspelar sig sedan i 109 freezen lite senare. Jag har 93 off i BB på 25-50 nivån med 5500 marker efter en halv uppdubbling med KK vs KQ allin preflop (?!) man tackar för den =)
Iallafall, vi är sex stycken som limpat ser floppen:

9 8 2 rainbow

det blir rundcheck (ja, jag checkar den med sex personer i potten)

Turn ännu en 2 som ger spaderdrag

Rundcheck till mig som betar 150 (yeah!!). Får en syn av den tidigaste limparen.

River K diamonds så ingen färg.

Jag checkar för en troligen säker nedcheck och vinst varpå han, efter lite stek, betar 1000 i 600 potten!?

Tycker summan är lite för liten för ett trovärdigt "value"-överbet och vilken hand skulle han isåfall ha för den här beten?
Den enda hand han säkert kan beta så här (och checka på turn med steg och spaderdrag ute) mot mina troligaste händer är the mortal nuts (99, 88, 22, eller KK) som han då spelat på ett sällsynt dåligt sätt fram tills nu. Ger honom 0.5 % risk för dessa händer. Lutar åt JT eller A-rag spader.
Synar ganska snabbt och han visar QJ off för missad hålpipeöverkortdrag. tyty.

Sen blir det kyligt ett längre tag och jag hamnar i push-fold mode i båda turneringarna trots att jag tidigt kände mig varm i kläderna. Men kortdöd, feltajmade mediokra händer och småpar med rejs och rerejs framför finns det egentligen inte mkt att göra.
Har sammanlagt sju allins i 44 freezen som ingen nappar på och som jag till slut ändå låg minus på vs blindsen när jag tryckte utg + 1 med AQ suited.
Får två syner av vardera JJ och AK off. Säger högt men sammanbitet "en madderfaking Q nu kom igen" och vips kom en Q på floppen...och sen en K på river men skit i det.

i 109an utspelade sig ungefär samma sak men lite längre in i turneringen när jag tripplar mot två shortstacks med 66 vs Q8 och A9 (hur ofta står dom egentligen??).
Har nu 6k med average 9.4 och det börjar närma sig ITM. Blindsen är på 300-600 med ante 25 (? glömmer alltid storleken på dom i mina recaps) och jag får AT på cutoff med en syn innan. Autoallin här tycker jag med 1725 i potten och trycker därför in porslinet.
Får en blixtsyn av BB och limparen foldar. Ajdå.
BB tyckte att AJ hjärter var bra att gambla med här med sina 10.5k och jag får därför mkt rättvist en AT9 flopp!
In your face guy-who-overplays-AJ-sooted (med first-in-vigorish kommer jag undan från scrutiny med alla allins i det läget, så yes!)!!..sen kom det två running hearts men skit i det.

Så två stycken: Yes jag fick komma till himlen trots att jag sopsorterat dåligt och fuskat med SLs smsbiljetter, men efter en independent review åka ner igen till helvetet för att jag gång på gång slängt McDonaldsbrickan i skräpet istället för i högen ovanpå när jag var fjortis och för att spara 35kr låtsas vara femtonåring på cosmonova med milestone (med bakvända kepsar på äkta vuxen-spelar-ung-på-teater maner..vi var egentligen 17 so big whoop wanna fight about it?).

Ser nu att dom har ÄNDRAT men ändååå denna behandling!!?? Murphys lag, gäller (och anti vs anti var det va ;).

Cosmonova

Filmer  
Vuxen 85 kr
Barn & ungdom, 5-18 år 50 kr
Pensionär/studerande 60 kr
Familjebiljett (max 2 vuxna, 4 barn) 290 kr


Gårdagens good beat:

Lyckades vinna en double shootout till stars fpps buyin only "2 million turbo takedown" för mina sista 100 fpps (som jag fick grinda upp från 98 till 100 med mina sista 29 dollar på sidan hehe).
Ska vara grymt värde i den med 3000 chips 10 minute levels och bara fpp qualifiers (10000 fpps kostar det, som i sig inte säger mkt om nivån på spelare mest att dom lirar där mkt) och 1 på 3 får prispengar. Hoppas i kväll på klonken och att bloggjinx inte finns.



Schöön freezeout:



Kommentarer
Postat av: Harriet Olsén

Jamen Per - man kan inte gambla med allt, eller? En Mac är modigt i o f sig....

Trååååkigt med två bortamatcher i veckan b t w... men får väl sitta och göra bort mig och skrika som en dåre i Johannedal framför livestatistiken då.

Kraaaaaaaaaam, H

2008-02-18 @ 10:21:02
URL: http://www.singinghatta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0