Bloggjinx och AT hat

Bloggjinx är numer ett begrepp (hoppades på klonken i förra inlägget) eftersom allt som kunde gå fel igår gick fel ungefär :)

Alla situationer med överpar mot underpar (undantag en AA vs KK) förlorades och alla gånger jag hade ett 50-50 beslut men foldade så hade jag tripplat med bl a fyrtal i JJ som jag la vs AQ och 66 med utg rejs och en allin på den.

Ska inte klaga för mkt dock (överklaga vore dock trevligt om man fick göra efter utdragningar) hade flyt i en pott i en 109 dollars double stack freezeout tidigt då floppen kom 346 varav 76 börjar cirkusen med allin, får syn av AA allin som i sin tur får syn av 36 allin och jag scoopar med 44 :)
Ligger topp tio genom hela turneringen (250st med) vilket jag nog aldrig gjort nånsin, mest tack vare att jag satte press på bordet så ofta jag kunde och var avsevärt mkt mer aggresiv än vanligt vilket var lättare med 4 ggr average stack iofs ;)

(får nästan tacka Indi för detta då jag läst hans blogg och reflektion om hur han tycks ha nått en ny nivå i sitt trny spel - att han lärt sig på ett bra sätt att ackumulera chips, Det fick mig att tänka på att han/man då isåfall måste justera sitt spel på något vis eftersom kortsnitt inte normalt ändras till det bättre pga av att man spelar mer poker. So what the hell tänkte jag, en experimentll söndag kan väl inte skada. Så det jag gjorde efter detta "tänk" var att vara lite mer aktiv och aggressivare med spelbara händer i dagens turrar och steala avsevärt mer vilket både var roligare och mer effektivt, OM detta nu har några likheter med Indis eget spel och strategier låter jag vara osagt (...men...du sa ju just..ehh), men att det var hans skriv som fick mig på andra tankar kan icke förnekas, så indirekt tack indiscreet!) Jag får se om det var just idag det funkade eller om det blir en bestående strategi, kul var det iallafall :)

Hursomhelst så händer detta med ca 17 kvar i turneringen. Jag lyckas spela AK uberklantigt pga multitabling där jag misslyckas att rerejsa en annan stor stack preflop med annat än en panik minirejs i sista sekunden som han förstås synar (vi har båda 74K ungefär avg 35) vi checkar ner den efter bräda 5JT2J och han tar hem den med 44. Så här är jag missnöjd med mig själv för:
1. missen preflop eftersom han skulle vikt om jag inte klantat med rerejsen pre.
2. Att jag inte cont betade (allt blev bara fel i den här potten)
3. att efterklokhet inte leder någonstans

Sen byter jag bord och hamnar i SB och får AT med 64k 1500-3000 blinds varpå knappen går allin för 19k jag synar och han visar 88, brädan kommer:
A Q 5.....A......8..nere på 41k

Sen viker jag J9 suited i smallblind efter att megachippon minihöjt utg..inte så konstigt tänker du men BB hade 3800k kvar efter en BB på 3000 och utg rejsen var till 6000.
Så här jag kan här säkert få en spekualtiv hand till rivern och hjälpa till att slå ut en shortstack. Jag vill verkligen syna men har något gammalt mantra i huvet att man inte ska slåss med chipleadern med en skithand ur position =) Så jag foldar. och hade floppat färgen och slagit ut shorten som vann med oträffad KQ vs KJ.
Det här leder till att han dubblar och lite senare stulit upp sig till ca 21k när jag med mina ca 40 k får AT igen, nu i SB och det är rundfoldat. Jag höjer till 11k och han ställer in sina 21k. Jag överväger nästan en fold men får för bra odds och synar och hans Matfors-slynor (QQ) får ta hem potten. J9 folden ekar i huvudet.

Har nu 19800 och lyckas stjäla upp mig till 26k ca när jag IGEN får AT på knappen och ligger 12 av 13 i trnyn.
Megachippon i BB har 225k och kommer nog syna med en hel del händer men vafan ska jag göra?
Jag trycker.
Han hittar syn at the buzzer med A2 off och jag hinner inte se vad som händer då ett unibet bord poppar upp i vägen. Klickar tillbaka mig och ser att hans A2 utfloppat mig och jag får en liiten chans på en hålpipa + tre T outs på turn men missar och är ute på 13e plats för sketna 250 dollar med 1a pris på 6750.


Spelade fyra andra turneringar igår varav den roligaste stars turbo takedown 2 million garanti tog slut andra leveln på ett tomtigt sätt.
En mid pos höjer till 120 på 15-30 och får en syn bakom, jag säger 420 i BB med AK för att helst ta ner den direkt.
Den första synar och den andra får säkerligen implicita odds och synar (särskilt med 3000 startstack vs en 1500 startstack).

Flopp A J 8 rainbow

Jag checkar och hoppas på att dom sätter mig på QQ-KK och försöker sig på nåt, även om JJ är lite äcklig.
första rejsaren checkar och den tredje betar nu 1200 ganska snabbt i 1315 potten.
Jag tycker det luktar AQ lång väg med ett sådant bet direkt och rejsar mini till 2400 med 270 chips kvar i stacken (allin mao).
Fold och en allin av den andre. Satans löständer också.
Jag synar och tror egentligen fortfarande på vinst men han har 888 och har spelat ut mig totalt. Väntade mig inte en så kraftfull bet på den brädan direkt efter två checks även om det är det överlägset bästa valet oftast med esset ute och fiskar i vassen.
Åker fem händer senare med A9 vs KJ.

Åker i unibets 60 rebuy 175k garanti med KK vs TT i en sån där vinner-du-den-här-är-du-iallafall-ITM-pott som kommer för eller senare i varje turre. Var väl 250st eller nåt kvar i den av ca 1200, och jag hade tagit mig till 30-40 plats med den potten i hamn men icke.

Kom till FT i en liten unibet turre 1500 euro garanti och rök som 9a med TT vs KK, efter att ha lagt JJ tidigare preflop andra handen på FT (se ovan) där jag hade tripplat via ett fyrtal vs AQ och 66.

Sådeeeeerja nu är tvätten färdig, slutbloggat like paris hiltons blog, tjvaaaa!

Kommentarer
Postat av: Johan Kretz

Hmm, då känner jag mig väl lite indirekt smickrad då.
Kul att stilexeperimentet gick hem, det kan ju också bli väldigt fel om man testar det en dålig dag.

2008-02-21 @ 21:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0