"Stop this, this is silly"

..En klassisk line från en Monty python sketch (som iofs kom tillbaka genom hela avsnittet för att hjälpa till som sketchavslutare). Funderar starkt på at stövla in hos Anders Borg iklädd riddaroutfit och dra den linen nån gång i veckan angående den sjuka spelutredningen som offentliggjordes igår..hmm tar kanske med mig Rosen...:)


Summan av fatwamumman är kanske att SvS kommer vara den enda tillhanadahållaren av nätpoker i Svea Rike i framtiden, vilket i sig med dagens nivå på spelare där inte är någon katastrof rent ekonomiskt, men,
1, detta kommer ändras om alla grinders ska in och knuffas där,
2, deras turneringar och site med Bossklienten är under all kritik i dagsläget,
3, man kan endast köra fem bord åt gången och detta utan rejkback, vilket inte är speciellt optimalt (dock med storleken på deras bord är det ju snudd på omöjligt att få in fler ändå)

Spelade ett större antal trnys igår och kände mig som om jag aldrig spelat bättre. Riktigt skönt var det, trist då bara att jag fick ha oflyt på fyra st semibubblor i rad (när jag hade långt över avg i tre och avg i en), eller vad tycks om följande:
KK vs 99,
KK vs 77,
TT vs QQ, i BB fight,
och till sist att ATspader hittar synen för hela stacken efter jag rerejsat pre allin med 55 med lika stor average stack, ingen katastrof i sig, men trist när brädan kommer nesligast möjligt 346 med två spader...turn spader 5...river 7.
Till saken hör att min rejs inte kom i BB fight utan i mitt pos med tre stora stackar bakom. Ett mkt hög risk-play, men otroligt starkt samtidigt.
Båda hade 39k, blinds 1200-2400 med antar, och han sa 8888, jag allin, vilket borde få de flesta nonpremiums att vika ftw eller inte, men men, hade ju inte klagat om rivern parat brädan hehe.

Uber unt aus

Kommentarer
Postat av: Valterego

I den där dräkten gör du succe på ministeriet.



Jag har för övrigt bytt adress på bloggen, så ändra gärna till valterego.se i länken om du har lust.



Ha det



//E

2008-12-16 @ 23:50:03
URL: http://valterego.se
Postat av: plisskin

will do!

2008-12-17 @ 01:09:14
Postat av: Gurk

Angående filmen Once har även jag laddat ner soundtracket.



Min favvo-låt är "Say it to me now", den sången han sjunger på gatan rätt tidigt i filmen. Men hela soundtracket är bra.



Alladin-asken blev tyvärr helt plundrad av mig under ett par svåra pokern(ö)(ä)ätter. Inte ens dom vidriga romrussinbitarna kom undan min glupskhet. :)

2008-12-17 @ 13:32:04
URL: http://akutpsyk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0