Söndagsrecap..

..lite försenad men ändå.
Det spelades många trnys på olika sidor varav endast två blev intressanta.

I Sunday Million på Stars åkte jag efter att ha ställt 22BB preflop efter det trelimpats på 200-400, och jag med 8900 ställt med AQ..får kanonsynen av en 10500 stack med AToff, brädan kom JJQ3K och jag var därav ute rätt tidigt ur den.

Sunpokers trny var misär den med efter bl a 93 som BB special på bräda 9978 - betat hårt alla gator och fått syn av T8 som på turnsynen hade sparat 525 chips, som jag glatt betalade av i 8k potten ungefär.
Åkte ur den med AK vs 98 med ca 70 kvar.

I Warmup var det bad beat city då jag torskade på samma sätt som i warmup för någon månad sen, på flopp QQ8 med KQ vs TT och emliga turnen T (den här gången var vi dock allin preflop, så ohållbar whine egentligen).
Sen fick jag in degen igen med 88 vs 55 och brädan kommer 246K3 och var ute (Hållbar whine!!!!)

Det gick desto bättre i en $55 125k garanti på stars där jag andra handen 2.5 dubblat med 54s vs AQ på QJ5 med min flush, där jag f ö fått en 98 suited att vika på floppen :)
Var inne och grävde mkt i den trnyn då det var 3609 deltagare och inte läge att sitta och vänta. Den strategin fungerade utmärkt iom att jag träffade bra och folk spelade uselt som det ofta görs med såna stora deltagarfält.

En större pott i denna var när jag öppningsrejsade med QJs till 10199 på 2k-4k blinds med antar och fick omslag till 22500 (?). Jag hade 132k preflop och fi 117. Jag synar i vilket fall, som jag nog gjort med any two iom oddsen han bjussade på.
Flopp AA3 rainbow check check. Här anar man (jag "anar" iaf alltid) ju att han har TT-KK. Turn 8. Och jag börjar sätta upp bluffen och betar 27500 = halvpott. Han synar efter osäker stekning. River 5..jag ganska snabb allin och han foldar efter lite längre stekning.
Han får revansch lite senare när han lite senare rerejsar sig allin preflop och jag synar med A8 och brädan kommer 285....6....7

Sen gör jag en oerhört svag fold. Nog bland de svagaste weak-tightaste folds ni någon läst i en pokerblogg, men storsint som jag är bjussar jag på den iaf.
Jag öppningshöjer med KQoff i midposition med 3-6-k blinds med antar till 14199 och får en syn på knappen. En instasyn, vilket jag som tumregel (innocent til proven guilty) alltid tilldelar mellanpar 55-TT men ofta oxo kan vara suited ess.
Flopp JT5 alla spader, jag har ingen. Jag betar för att troligen ta hem den men vill inte committa mig (kanske det som var felet) och betar 18000 i 42k potten - Han insta allin med 59 Jag måste nu syna 40 för att vinna ca 119k vilket borde vara bra mot alla händer men jag var i en bra chipposition med 131K kvar om jag foldar. Jag tänkte vilka händer han kunde ha. Min range på honom innefattar 55, AT-AJ med spader A, TT som dock kändes otrolig. KJ med spader K, eller en färdig flush med esset. Klart dominerad av alla och troligen 6 outs. Jag viker till slut och han visar TTT. Jag körde den i en oddskalylator och fick att jag hade precis 25% och skulle således ha synat om jag inte var en mes och inte spelade ftw!

Torskar sen en stor pott med AK vs A4 allin vs en mindre stack och åkte ner på 33k och låg i det läget näst sist med ca 50 kvar av de 3609.
1a pris var $24k och 50e platsen gav endast $130 nånting så nu brann det i knutarna.
Får KJs utg nästa hand och pushar med mina fina 2M in stacken. Lyckas trippla + växel vs QT och QJ.
Handen därpå med 117k i stacken får jag JJ. En mid pos säger 19k - sb synar - jag trycker givetvis.
Sb hittar såklart synen med A8spader för halva stacken (?!) Han belönas med ett ess på floppen men därefter händer det osannolika att bordet fyr-rutras och jag tar hem den med J hög färg och låg nu en BB under average helt plötsligt :)

Stealar upp mig till 190k ca när bordsbullyn tillika chiptvåa i trnyn ännu en gång höjer först in i sen mid pos på 6-12k med 1.2k antar. Han säger 29500 och jag pushar i BB med QJoff..... ;) @ wsop.info.......Han har tyvärr AK den här gången och lyckas vinna och jag åker ut 32a för $348. Irriterande att vad som kändes som en lågriskmove inte fungerade, och jag heller inte fick vinna en 40-60 :)

I Ipokers ECOOP #7 med 500k garanti låg jag på halva eller mindre än halva avg i tre timmar då jag äntligen fick mitt tålamod belönat och vann en flip till 148 chips över avg!
Fortsatte på samma sega vis med folds tills bubblan där jag låg på halva avg igen men fick vara med och få pengar iaf...Nu började rushen uppåt!
Börjar med A6 vs AQ i BB fight precis efter bubblan på 3JJ3....6 (var ju redan glad för splitten innan river :)
Fick sen vinna två dubblingsflips och slå ut short efter short i flips dock med mindre risk dessa gånger och låg 8a med 48 kvar och 100k i 1a pris.
Får AA och rerejsar "RadoslavKolev" mini preflop från knappen men han viker snyggt. Öppningsrejsar lite senare på cutoff med ATs och Kolev ställer för 35% av min stack. Jag autosynar och han har K6 suited flopp 67J med hans flushdrag. Hans par står iaf och jag är nere på lite under avg igen. Hade jag vunnit den hade jag varit 5a med 45 kvar.

i den första handen efter pausen så får jag AK på knappen och blindsen är på 2.5-5k med 4500 i antar. Utg ställer in 41k och jag har här 157k. Alla foldar och jag isoleringsställer in dessa. Nu synar SB med 109k.
UTG har QJ och SB AA (tilt!) brädan kom 34TTQ och jag är nere på 48k och ligger mkt pyrt till.
(Hade jag vunnit den och Ipoker bara hade haft vett nog att sköta sina större trnys som Svenska Spel så hade jag fått ca $40k!!!)

Gör sen ett vackert hjältespel i BB, häng med!!
Har 59k med samma blinds. Det är rundfoldat till knappen som säger mkt svaga 11k. Jag har K9 off och borde givetvis ställa, dock så tycker jag handen inte var helt fel att spela en flop med heller så jag synar bara (Idiot!).
Flopp 88J jag checkar och han checkar. Turn 3, jag checkar och han betar 15k i 29k potten. Jag synar igen, då jag tror att jag leder och synen är så pass stark att han borde checka ner rivern, alt. bluffa igen.
River 5. Jag har 34500 kvar och jag checkar - han betar 30000 vilket är ett belopp som jag tycker folk oftare brukar beta när de bluffar i liknande situationer. Här har han med sitt bet, nuts eller ingenting, då han vet att jag synat turn med ngt, men kanske inte vill ge sig, och med sin stack har råd att skjuta en tredje kula. Jag kände mig 70-30 säker på att han var tom och synar med K hög.....
Han har.........Q8 för floppad triss :( nuuuuuuuts dvs, men vafan, att göra en Norinder då och då kan ju vara både kul och utvecklande...eller? (bara 100k i 1a pris helt rätt läge).

Det sköna och osköna i det hela är att jag handen efter i SB fick 99 och får in degen mot 88 som stod, och då satt med 18500, men, som kunde (skulle) varit 130k om jag foldat K9 pre handen innan...:)
Dubblar igen turligt med A4 vs 88 och ser sen KJ utg med 32 lirare kvar och har 36500. Trycker in degen då jag ligger 31a av 32 och blindsen var 4-8k
Får en flip mot 44...flopp kommer AT8 och jag kan typ inte förlora..om inte turn och river hade varit 5 och 8 förstås..Men men $2250 kändes inte fy skam efter att ha haft 1/4 avg efter första timmen av trnyn.

Ånga, ånga, ånga men nu två plussöndagar på raken (inte på rejken)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0