Söndagggggggg

Jag lyckades bara ta mig ITM i en av söndagstrnysarna, efter rejält aggresivt spel på bubblan, som kanske tog mig ur toppstriden den här gången men nästa gång går åt andra hållet dvs inte missnöjd med mina beslut dock med resultatet.

Turneringen var ipokers större och av de större potterna jag förlorade var den första på bubblan som 8a av 106 med premiumhanden 42s, efter en preflopsteal som blev minirejsad av bordets andra storstack preflop.
Jag tyckte här att:
1. Bra om jag inte viker för att visa att det blir en flopp om jag höjer dig (fick ju egentligen any two odds hursomhelst, plus att han kan rerejsa ruggigt tunnt iom våra stacksizes)
2. Träffar jag en miracle flop blir jag troligen uberchippo om han nu har stål eller envist vill representera stål.
3. Jag kan med rätt flopp troligen spela ut honom och ta hem den ändå.

Jag viker iaf på flopp JT9 då han betar ut 17k i 29k potten och jag hade 49k bakom..Great plan Bart!!.

Pott nummer två var precis innan bubblan sprack och jag höjt utg på 1k-2k till 5999 med AT hjärter och har 43k.
Nu stallar en stack med 22k tills sekunden bubblan spricker och trycker sen in degen. Jag får dryga 2-1 i kombination med hur situationen var och synar glatt, hans QQ  står.
Nu foldar jag tills jag har 16k och får in degen i BB fight med AK vs K2 och åker ut som 89a efter en 2a på turn.
$500 dollar rikare som var lite mer värt än vanligt eftersom jag kvalade in till spektaklet.

Ni som undrar varför jag har en mystisk banner i mitt förra inlägg är väldigt paranoida om ni inte redan googlat eller klickat på den. Det är en registrering av "Pokerblogg-VM" typ som går på stars hela den här veckan. Kolla in det om ni inte redan gjort det.

Sidenote: brejkade QJ igår med AK allin preflop, jag vet, sick.

Sidenote två: Alla borde se dokumentären "King of Kong" (finns på ninjavideo.net full kvalitet stream om man ej orkar tanka)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0