Söndag löndag..

..var ett falsarium länge denna söndag, då ca $900 i sammanlagda inköp såg ut att gå upp i rök, förutom en 1.5 buyin plus på $77 som den enda ljuspunkten.
Då kl 23.25 fick jag för mig att lira en $50 double stack freezeout på ipoker, på ren ilska egentligen.
Kom snabbt igång och hade trippla startstacken på ca 9300 när 100-200 leveln började.

Utg +1 limpar och killen till höger om mig i position 4 säger 800 med 9000 i stacken. Det här brukar vara en ganska stark hand eller en semistark hand som vill kolla var han står, plus att han har position på utg+2.
Jag har iaf TT och tänker inte vika med chans att busta den andra stora stacken på bordet och synar således. Utg+2 foldar lite märkligt.
Flopp AJT vilket är potentiellt utmärkt eller disaster.
Han betar nu halvpott på 1100. Jag höjer till 2750 för att ge en liten chans till att han kanske ser mig som svag och tror att han har fold equity med en shove. Kommer allinen så finns ju det ju fortfarande en (stor) möjlighet att han leder med AAA el JJJ, dock tror jag att AT+ ofta ger samma action vs spelare på den här nivån och att han troligen vet att jag kan rerejsa ganska tunnt pga stackstorlekarna, men att AQ och AK kanske tom AAA bara synar för att inte gå miste om eventuella "flergats-bluffar" från mig.
Han trycker ganska kvickt och jag synar, trots troligt underläge, lika kvickt.
Han visar för mig otroliga KQ, en hand jag inte ens hade tänkt på att ha kunde ha. Whinen är total hemma hos Rosen, som står och steker korv, men fyrtalet på rivern gav mig istället en tidig chiplead :)

Jag ligger kvar på topp tio tills runt bubblan då jag hamnar allin vs en lite mindre stack med JJ vs QQ..
flopp Q84 :( ....men turn 9 och river T gav mig på nytt en säker chiplead :)
Hamnar på final table som chiptvåa men åker ner till 5e plats av 6 i en bbfight vs shorten med K4 vs A3.
Dundrar upp igen när jag UTG höjer till 19900 på 4000-8000 med ca 70k totalt.
SB går allin för 17k och chiptvåan i BB steksynar med nästan 200k i stacken.
Flopp bästa möjliga J83. Nu trycker chiptvåan - jag snapcallar och han visar Q8. SB har QT. Turn T vilket gav chiptvåan en gutshot, överkort och flushdraget, men river blankar och jag är med i matchen igen.

Plötsligt är vi tre kvar och jag får sjuk action med AA från knappen via rejs till 17900 på samma blinds (fiskigt att byta storlek) med 138k bakom. Nu höjer chipettan till 40000 jämnt, näste man foldar. Jag trycker in ...och får syn at the buzzer av A9 spader!! Dubblar upp och leder nu halvt betryggande. Slår ut 3an med KK vs A6 och är nu HU.

Leder stort och han dodgar fyra allins varav en split med K8 vs K8. Med ca 11-12 M var så blev det ändå rätt mkt spel av och en hel del floppar sågs. Jag torskar sen en allin med Q9 vs AJ och ytterligare en stor pott och ligger plötsligt under med 1-4 i chips.
Dubblar med K9 vs A4 och har sen vidrig tur med A9 vs AJ allin preflop på bräda 4Q8T....J!!!!
Tar sen en stor pott med 37 vs A4 där han limpat, floppen kommit K77 jag betat ut halvpott och han synar (Han gillade definitivt att göra spel och hade nog uppfattningen att jag gjorde spel ofta och dåligt, och han ofta försökte spela ut mig således).
Turn kom J och jag checkar för att låtsas ha gett upp, han checkar nu lite förvånande tillbaka. Rivern kommer T och 80000 ligger i potten. Jag betar 45000 med trissen. Han höjer till 120000 och jag synar bara för att han knappast har en sämre 7a eller synar med sämre. Han visar A4 för bluffen.

Vinner sen en hand med Q hög efter att vi limpat och floppen kommit 3AK han betar halvpott, jag synar, turn 5 han betar halvpott igen, jag synar, river 8..check check han har 97 :)
Nu ledde jag med 4-1 och tryckte allin i stort sett varje hand då han vikte alldeles för ofta med höga blindsen 6000-12000 och vann till slut med A8 vs K5 på brädan 225J8.
$2443.50 blev kalaset vilket var det minsta 1a priset i alla de trnys jag spelade under kvällen men då också troligen den med sämst spelare, och riktigt skönt att vinna en trny för andra gången på en vecka!

Kommentarer
Postat av: Indi

Grattis!



Det är gött att få vinna en turre i bland, även om det inte är Sunday Million.



Tycker det verkar som om du spelar mer och mer NLH MTT numera, stämmer det? Tidigare skrev du mest om PLO cash game.

2008-12-31 @ 15:28:25
Postat av: plisskin

Brukar grinda plo'n på dagtid ofta, men bara haft åtta speldagar CG i december, men desto fler lediga kvällar. Det i kombination med att nlh mtt's är så mkt roligare har nog gjort att det blivit mer av dessa.

Har dock bara söndagkvällar reserverade för trnys iom flickvän, men har hittat tre $33 trnys kl 9.30, 11 och 12 på stars varje förmiddag ($10k, $20k och $8k garanti) jag ska börja grinda lite oftare.



2008-12-31 @ 15:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0