Juldagen kom även den med klappar..

..i form av en 6e plats i en $50k trny jag trodde jag skulle vinna, med två okej spelare och tre alldeles för tajta lirare kvar i slutet (två av dom danskar från samma stad).
Enligt Bluffmagazines databas var det de tre tajta lirarnas överlägset största bedfrift att komma så här långt i en $109 trny, så vi andra turades om att pounda deras blinds så fort tillfälle gavs, vilket gick bra tills jag gick bort mig i ett slaskigt ftw-spel vs chippon.

Blinds 4000-8000 med antar 600, jag 197k i BB och dansken säger 24k på knappen och lämnar 79k bakom (han låg här sist i fältet).
Nu trycker chippon med 430k allin från SB (typ autospel vs dansken de senaste varven). Jag har AQ off och ligger här på delad tredjeplats kan man säga med två andra.
Tycker att jag här slår chippons range nåt brutalt, och det ger samtidigt ett oddsmässigt bra spel om han nu skulle ha så bra som säg 88-JJ, men självklart mycket risky oavsett.
Jag trycker in iallafall och chippon visar QQ som står tyvärr.
Första pris var fina $10.5 k så det sved faktiskt lite, även om jag  fram till finalbordet nog inte förtjänat min sjätteplats (drog t ex ut KK med AK allin preflop på bräda Q89.....T....J.)
Sanningen att säga så hade nog pengarna rykt in oavsett preflopscenario, med tanke på händerna ifråga och hur aggressivt vi hade spelat mot varandra fram tills det hände, men men.

Hade en ganska dålig trny överlag med många allinlägen som vanns och förlorades till höger och vänster men som till slut oftast lyckades swinga i min favör.
$2300 landade spektaklet på, vilket var välbehövt trots en relativt bra månad hittills.
Kommer dock inte på en enda intressant hand egentligen då jag spelade aggresiv ABC-poker hela trnyn, nästan helt utan trix (du vet som man kunde göra 2003 :) och hade större delen av min koncentration på skitrullen "The Wackness" i ett annat fönster på datorn. Skitrullen? Vad säger jag, klonkrullen menar jag, för i samma sekund den tog slut dök AQ vs QQ-handen upp. Skulle rewindat en halvtimme så hade min tighta hjärnhalva behållit övertaget och segern troligen varit biff.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0