Dan före dan

..och plisskin har sen senast klarat av att julhandla färdigt, klonka en $5000 garanti, semiklonka en 20e plats för $1200 i ipokers $75 rebuy, äntligen gett mig i kast med Richard Dawkins "The God Delusion" samt att se ut som Tengil på uppvärmningen mot Uppsala (se ansiktsuttryck nedan).

plisskin?  Tengil?

De intressanta händerna i trnysarna var få, dock en sjuk läggning jag lyckades frambringa via min "ultratighta" image. Ett exempel på den var kommentaren "He HAS to try to steal. he can't help himself" som jag fick höra runt bubblan efter att ha stealat fem händer i rad preflop, och han likväl foldat. Det ännu mer roliga var att jag (som chiptvåa på bordet och dåvarande blindsen 500-1000) då hade höjt de fem händerna ovan med följande belopp: 3001, 3002, 3003, 3004 respektive 3005 och sen foldat den sjätte handen.
Jag fick egentligen bara action två gånger innan jag bytte bord. Den ena gången med Q4 på cutoff då bb synade och floppen kom 842 och han stop n goade allin för ett potbet. Jag synade och han hade A9 med nfld och fick träffa den på rivern.
Den andra handen jag fick motstånd i var med AQ då jag slog ut KQ i en relativt stor pott allin pre via öppningsrejs-rerejsallin-syn av mig.

Nu till handen med den sjuka sjuka folden som jag svävade ut från i början. Blindsen var på 2000-4000 och jag hade 57k. Jag höjer ganska tvivelaktigt i andra position med KJsuited till 11k och får syn av SB. BB går nu allin för 9k dvs ingen höjning.
Floppen kommer A52 med mitt flushdrag. Nu betar SB ut 13k och lämnar kvar 18k dvs megacommiited i en pott på 44k.
Jag trycker in mina 46k och killen foldar insta?!!? Jag tar sen hem potten med K hög då BB hade T9 :)
"Den tidiga julklapps"-metaforen får det att klia i fingrarna men jag avstår.

Får lägga QQ efter att jag höjt utg nåt varv senare och en kille som precis handen innan dubblat upp till 1.5 ggr average trycker in degen. Känns som folk i just dessa situationer ofta drar sig från att resteala med annat än stål. Han säger AK i chatten efter, hade nog tagit flippen om jag vetat men var in the heat of the moment ganska hundra på att han hade QQ slagen.
Antar ner mig och får steala en gång (i den absolut sista handen jag hade ngn fold equity) med J7 suited :), sen dubbla med JJ vs Q8.
Till slut med 20 kvar hamnar jag med 8M allin med 99 vs AJ och om floppen var idealisk med Q72 så var essen på turn och river nästan lika trista att se, då jag med rådande lotteristruktur hade hamnat på 4e plats om den stått. 1a pris var 33k.

$5000 garantin var mangel från början till slut mha solitt kortsnitt och ovanligt veka spelare i positionerna två till höger och två till vänster nästan hela turneringen genom.

Nu ska jag hjälpa min flickväns syskon som har suttit fast i vår hiss den senaste kvarten och jag envist skrivit blogg istället för att hjälpa till.

Kommentarer
Postat av: Indi

Jamen det är ju klart att bloggandet måste gå före. De ska skatta sig lyckliga att du inte hade en bra kväll i Sunday Millions - då hade de förstås fått sitta till lunchtid på måndag.

2008-12-23 @ 22:52:56
URL: http://indipoker.se
Postat av: plisskin

Ja, det störiga var att jourkillen som kom efter 45 minuter bara nesligt tryckte på en knapp fullt synlig för oss hela tiden (men dodl för det otränade ögat givetvis) precis bredvid hissdörrens topp. Han var ngt slags jourproffs tror jag, som inte brydde sig om att det var den 23e för oss eller honom själv och ville casha in llite extra juldeg på bubblan.

2008-12-26 @ 01:35:12
Postat av: lh

hmm, den där knappen öppnar dörren oavsett vilket, står inte korgen där så stirrar man rakt ned i schaktet. Defintivt på "don't try this at home"-listan...



(ja, vi har också haft hissakuten på besök...)

2009-01-14 @ 13:52:54
Postat av: plisskin

Haha ja den känns lite värre helt klart, inte undra på att den var väl dold..:)

2009-01-15 @ 12:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0