Uppe i ottan..

...och kollar på Jörgen Persson som varit en idol tillsammans med JO sen 1989 (medgångsidoler som handboll, hockey, curling och..öh...dubbeltrap).

Har pausat rätt rejält med bloggandet pga att jag behövt styra upp mig själv 2008/09. Det innefattar allt från eget företagande, bli pokercoachad, testa Svenska Spel, jobba på Antigua eller spela basket och isåfall var?
Jag har ännu inte kommit till något beslut angående något av dessa och är allmänt halvstressad hela tiden trots (tack vare?) väldigt mkt ledig tid.

Hade en weekendresa i Krakow häromsistens vilket får en 4 av 5 i min idagstartade resebetygs-skala. Har dock förlagt kamerasladden till datorn så inget fotobevis på detta finns att tillgå tyvärrrrrrrr. Över 300 klubbar/barer på en yta av Östermalm ungefär och till 95% vackra, äldre, underliga byggnader.
Maten var överraskande bra som vi fick ett stort urval av, då vi i förväg bestämt att enbart äta polskt. Vi åt en gemensam köttbricka på restaurang Chlodskie Jadlo som inte ens vi fyra ärrade basketspelare rådde på, den innehöll anka, kyckling, ost, lamm, nöt, fläsk och vildsvin..och två blad sallad.

Vi hann med Auschwitz-Birkenau en av dagarna vilket var mäktigt. En så oerhört laddad stämning rådde, en märkbart tryckt atmosfär, på ett sätt jag aldrig varit med om om jag ska vara ärlig. Det var kusligt, deppigt och fascinerande på samma gång, och om man någon gång blivit humbled så var det nu.
En pinsam sidenote var en spansk tjej som åkte med vår grupp hade den otrolig dåliga smaken, dock ovetandes är jag rätt säker på, att ha ett örhänge i varje öra i form av ett ensamt SS-"S" dvs de "S" som ser ut som en blixt ungefär. Hon var där med sin kille och vi var för svenska för att säga till mer än att menande titta på dom. Bildbevis kommer så småningom when de sladd is hitted.

Ett inköp jag kan rekommendera alla sega pokerspelare, som tycker laptopen blir lite varm efter 16 timmars grind, är en stående fläkt. Jag och Rosen köpte varsin s k towerfan (dvs inte en sån med stora synliga rotorblad utan dom som ser ut som en R2D2 på atkins) från Star-Fan för 250 dinarer på Bauhaus, löjligt värt inhandel.

Snyggt Jörgen förresten!! Semifinale!  Min idol!

Kommentarer
Postat av: Harriet Olsén

Hejja, hejja!



Besluten mognar nog fram snart skall du se. Rätt vad det är så rusar en av mina favvopokerspelande basketspelar upp ur sänger gastandes: All - In Dunk! Då vet du att ett beslut mognat fram.



Ingen mening att stressa då blir det svårare att fatta besluten.



Go P H-B!



//Harriet

2008-08-27 @ 22:40:39
URL: http://www.singinghatta.blogspot.com
Postat av: han sominte gillar sallad.....senap, fisk eller svamp

fy fan va nice me 2 blad sallad! du vet vem ja e!

2008-09-02 @ 01:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0