Me llamo Earl

Efter att igår turat in en minitrny för 500 pund, mha bl a 55 vs KK, A8 vs AK, och sista A2 vs 54 på brädan A35...4...5 han fyllde båten (som Noak HAHAHAHAHA) och jag klonkade samtidigt i straight flush-hjulet, 
Idag however så fick jag bita i det sura äpplet (som Adam och Eva HAHAHAHAHAHAHAhahahahahahahahazzzzzzzzzzzzzzz....).

Jag lyckades nämligen bubbla två trnys på nästan exakt samma sätt. Jag hade varit en förtvivlad shortstack genom hela trnyn och precis slagit upp mig rejält in på topp 3 med 15 kvar och 10 priser i den ena, och på final table i den andra med 9 st kvar. Så jag var med-i-matchen-upprymd som man brukar bli vid dom tillfällena, och det var också därför de sved lite extra :)

Hursomhelst i den ena trnyn så har jag 41k med 1500-3000 blinds och chipleadern utg säger 15000 (!?) och jag har snällt blivit belönad med AA i SB och trycker in degen han synar med sin 60k stack av 26k till med QT off (hade troligen odds vs alla händer utom QQ, KK  och AA visserligen. Han fånar in en Q direkt och rivrar in en tredje och jag är ute.

Nästa trnybravad händer med handen (händer med handen ;)) JJ i BB där två st har limpat in på cutoff och knappen på 150-300.
Jag säger friska 1500 då det finns ante med i leken och jag inte gillar JJ OOP, speciellt inte vs chippon på knappen. Han synar iaf.....med QT!
Och den självklara floppen är TTT. Case closed. Kunde den inte kommit 9TT eller nåt?? Då finns ju viket. Men nej, arma Karma ville annat.
Nu ska det skottas PLO tills jag vunnit ihop motsvarande de två 1a priserna från de två bajskissturneringarna. Hej!

Kommentarer
Postat av: MrG

Vanum Est Vobis Ante Lucem Surgere - Snyggt!



Hoppas du inte bryr dig om jag kopierar?!



Så jävla skön mening! Drog den när jag kom sent i gymnasiet, för vår samhällslärarinna, som var latinlärare. Var aldrig några problem att komma lite sent då! ;)

2008-09-02 @ 18:02:12
URL: http://mrgolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0