Söndagstrnyåterkeps

Lirade stars och partys stora igår och hade medrigg i en hel del potter faktiskt. Eller vad sägs om:

Tröttnade på trixaren till min vänster och re-re-rejsade hans BB med K6 allin och fick se AA vikas upp....flopp 6 Turn K struuuuuts :)
55 vs AA allin i party, floppar setet.
KQ vs shortstack AK, turnar stegen
JT vs Ak allin prelop , floppar stegen

De mer intressanta potterna var färre mest pga den branta strukturen det faktiskt är i söndagsturrarna, men här är några.

Jag är bordschippo i stars med 110k avg ca 70 tror jag, (låg här topp 100 med ca 400 kvar av ca 3500) och stealrejsar till 9000 på 1500-3000 med 64 off, (som ger ett enkelt beslut vid omslag). Får syn av BB som har ca 64k.
Floppen kommer 629 med flushdrag. Jag tänkte ta det ganska lugnt efter hans syn om det kom en farlig flopp då beten var en stealraise, men nu träffade jag ju!
Jag betar 15k och han ställer ganska snabbt in degen.
Potten är på 89500 och jag ska syna 40k. För det första tror jag att jag leder då jag utesluter set eller överpar, mest med tanke på hur snabbt han synade preflop och snabbt ställde floppen. Och spela så här med en 9a eller överpar TT-AA tror jag inte en sekund på (skulle vara TT då).
Det kändes som flushdrag till 90% vilket då givetvis är med två överkort men oddsen gav mig inte mycket till val, men faktiskt ett litet, (men jag ville syna!), så jag synar.
Han har mkt riktigt Q8 med flushdrag...turn J som ger honom gutshoten utöver hans 15 outs men rivern är offsuit 4an för det överflödiga tvåparet för mig, och jag ligger mkt bra till. Bara skill..

Killen jag tiltade med JT vs AK utdragningen rerejsar mina 55 preflop bara nån hand efter det hände och jag tycker det luktade ånga och tillbakaspel av honom. Så jag tar synen pga av det och att rerejsen var ganska mesig. Floppen kommer Q 7 3 två spader och jag ställer. Han synar efter en 3 sekunders betänketid med AJ off och turnen och rivern blankar sinnessjukt nog!! Här kände jag mig som världens bästa pokerspelare bör tilläggas..

Rerejsar den andra storstacken på bordet med AQ suited från 4000 till 11500, efter en sen öppningrejs av honom (inte kronologisk ordning på händerna nu märker jag). Men nu synar han, och jag ogillar det jättemycket.
Flopp 789 rainbow check check.
Turn 2 och han betar 3k (?!) .
Funderar på att slå om, men det kändes för uppenbart stealigt efter floppchecken. Men jag kan inte gärna lägga heller då potten var på 27500. Syn och den äckliga rivern är en Q.
Nu tvekar han ett tag och (value) betar 12k . Känns som en riktig suckerbet men riktigt snygg om han sitter på JJ el TT vilket var en klar möjlighet. Dock så kändes det mer möjligt att han hade KK-AA el 99 ev AQ för split. När jag skriver det nu känns det som en klar syn, men då kändes det väldigt tufft att ha något slaget. Jag foldar och avslöjar min hand i chatten av nån anledning, fast tror inte att ngn trodde på det ändå iofs.

Nu till handen som kunde tagit mig till 5e placering. Hade vid det här laget 152k med avg 90k och höjer i utg+2 till 9000 på 1500-3000 med JT hearts (vilket inte är särskilt standard av mig men kändes rätt då med en liten rush händerna innan)
Fick syn av BB och floppen kommer fina 634 med två hjärter. BB betar ut 9000 vilket är helt ok med de flesta händer här lika gärna totamissar som A3-A6 el 55, 67, eller vad som helst egentligen för att steala/testa på den låga floppen.
Jag har själv en tidig rejs som back-up, och faktiskt en hand i flushdrag med överkort, så jag låtsas själv vara rädd för eventuella drag och höjer pott till 39k.
Han blixttrycker vilket antingen var ett set, troligt, eller bättre fl drag, kanske med par, dock mindre troligt. Jag måste syna 40 till och gör det givetvis. Han har setet i treor och det får stå. Turnen var en tia så pengarna hade åkt in oavsett, men surt att missa i en nyckelpott.
Sen rykte chipsen fortare än under schlagerfestivalen när man va liten. AQ vs AK mot shortstack sen semibluffade jag allin på Q93 flopp med KJ han hade QQQ ;).

På partys stora rök jag 47 av 1533 med AK vs 99 för 800 dollar påhejad av Indi som hade 5 fina %. Det var f ö en push or fold trny i stort sett efter den första timmen, ganska segt men kul när allt sitter.

Nu blir det pepp inför första SM-Finalen imorgon mot Solna. Kolla på Svt24 så kan ni få se en plisskin med varma klappande händer ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0