Om ekorrn satt i GRANEN varför hoppade han då från TALLEGREN?

...frågade sig rapparen Seron i Retarderat Eleverades låt "Ekorrn satt i granen". Håller med honom att det är underligt. Ännu mer underligt var att han hoppade av tronen som Sveriges då bästa rappare och blev en inbiten pingstkyrke-follower.

Välbehövd Stockholmshelg utan bloggning, såg där filmen "Once" som faktiskt var en liten guldklimp, om man gillar vemodiga romantiska dramer med en stor dos musik i dom. Vilket jag gjorde. Låter det inte lockande? Gå och se den med inställningen att den är urkass så blir den bättre isåfall!
En annan "sorglig" historia av Ernest Hemingway dryftades under en middagsdiskussion i helgen. Det exceptionella hans historie var att den bara var på sex ord. Någon hade gett honom utmaningen att skriva en bok på högst sex ord. Han använde alla sex, och den löd:

"For sale: Baby's shoes. Never used." Först Once och sen det här..

Drömde nyligen för andra gången att jag tappade två tänder. Lite läskigt då det ska betyda död...men också, problem..eller ingenting...eller att stora förändringar ska ske...eller att jag har ilska inombords...eller att jag har saker att berätta men inte får fram...eller att mina tänder är dåliga...eller att jag snart ska bli lycklig...eller att pengar är på väg..
En snabb googling tog mig alltså från profetian "död" till en 35-65 chans till positiv förändring. Tack internet.
Det osköna i drömmen var att ena tanden hamnade precis där någon spillt ut ris och i drömmar kan man som bekant oftast inte se detaljer (dvs klockslag, läsa böcker osv) så extra oskönt, först riset, sen att drömmen gjorde mig till en gråstarr veteran.
Men att jag drömde var ju positivt egentligen då jag inte gillar att tappa tänder så mycket längre (tandfen bor kvar hos mina föräldrar tror jag då jag inte hört av...den..sen dess). Lackade iallafall i drömmen innan jag somnade på övervåningen till Conan O'Briens studio.

Såg Cloverfield igår och eftersom jag, efter en horrorfilm kurs i USA, blivit en sucker för alla domedags/skräck scenarie-filmer så gillade jag den skarpt. Så gillar ni också 28-days filmerna, George Romero eller I Am Legend-stuk-rullar se Cloverfield.

Min poker-rulle är för närvarande på 400 euro då jag lånat resten till mig själv för diverse utgifter (se inlägg nedan) mao inte så kul att lira...något. Ska skotta i någon turre ikväll (bra val) är planen och kolla på den femte avgörande basketkvartsfinalen mellan Solna-Öresundskraft på webbtv....som började för en minut sen. Pis ut.

Kommentarer
Postat av: Harriet Olsén

Jag älskade I am Legend... jag erkänner att jag också gillar alla Resident Evil filmerna. Ibland är man nog fjortis tror jag...

Anyways... C you Friday... då ni gärna får vara ert briljanta speljag alla drakar.

Kram,

//H

2008-04-09 @ 13:51:41
URL: http://www.singinghatta.blogspot.com
Postat av: Tobbe i Köping

I am Legend är sämst.

2008-04-09 @ 17:55:39
Postat av: plisskin

Stop spammera Jonas Larssons broder! Kan inte ta kritiken på allvar dock efter din Open Water-hype och enträgna Braveheart-vägran..
Att du såg Batman Begins på andra försöket förtjänar dock en eloge.

2008-04-09 @ 23:25:16
Postat av: Ken Retard

Plisskin wtf... Inte visste jag att du kunde sjunga som en litej sjöjungfru. Har the testies lossnat för gott eller :) Check it out

http://www.youtube.com/watch?v=YAPlmEHo9QQ&feature=related

Ken the meeeen

2008-04-14 @ 09:49:54
URL: http://www.innovativaomslag.com
Postat av: plisskin

Sinnes att jag sjunger just DEN låten! Kan ju texten på svenska :) Om jag varit lika sweet som kepsmannen hade jag tourat europas Idol-uttagningar, enbart med Disney-themes dock..och definitivt klonkat =)

2008-04-14 @ 10:27:15
Postat av: Ken Retard

Skryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

2008-04-14 @ 21:05:47
URL: http://skryyy.com
Postat av: Ramsus Tordnes morsa

hahahaha..fan va likt... n1 bajs man

2008-04-15 @ 02:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0