Brolles Braksucce!

Lämnade skogen - är hetare än nånsin.
Den rubriken fick mig att undra vilken sten jag har gömt mig under, då jag missat detta. Tur att Aftonbladet upplyser om bragder likt denna, så att jag inte hamnar efter i nöjesdebatten.

Hörde "Stone Me Into the Groove" på gymmet i förrgår. Kom på att jag undermedvetet alltid har blockat den från ipods o dyl pga töntstämpeln man hade haft om man gillat den när den var ny och fräsch (läs: typ högstadiet), men den svänger fan.

Fick äran att hosta Bommen och Gurkan/Cliff Barnes igår då deras internet hade kört ihop sig, vilket var bra omväxling för en ensamvargsgrindare som undertecknad. Det är samtidigt stor underhållning då deras lådhållning under pokerspelandet har underhållningsvärde värt en egen realityshow. Några ungefärliga utdrag taget från kvällen:

-Oj nu vart det trassligt. Trebetade honom med K3 och är commitad, fan! Vänta, jag leder!! Donken har J9! 3an får stå! /Bommen

- Polletter in! Sen kan dom få ha sina handranges och EV+ uträkningar bäst dom vill/Gurkan

- Jag ställer här. /G
- Ska du verkligen ställa där han kan ju ha AKs för flushdrag och överkort, den viker han inte. /B
- Det är det sämsta han kan ha. /G

- Nu har jag varit inne och härjat två ggr. Ska trebeta honom igen nu.
- Har du nåt bra?
- Nej.
- Du måste ju ha en hand nu efter att du varit inne och härjat tre-fyra gånger.
- Då blir man utdragen.
- Mmm.

Tung dag idag på cashen torskat allin med AA vs AA och topp två med nutfl draw i omahan mot gutshot-ej-färg-stegsättet på rivern i två större potter.

Igår rök jag på semibubblan på detta sätt med AA i en 16k trny.
Båda har ca 12k med avg 23k jag säger 1200 på 200-400 i mitt pos. Får syn.
Flopp kommer 67T och jag betar 900 han rejsar till 2375. Jag tänker inte vika och går halvkallt allin för ytterligare
10k chips med växel. Blixtsyn av 99, som snabbt springer efter backup i skjulet i form av en 8 för riverstegen.

Kyligt att syna allin med 30 kvar och 18 priser efter mitt spel på floppen, men man ska som sagt vara glad att han gjorde det de gånger sannolikhetsläran tar ut sin rätt. Var det inte det den gjorde...?

Ska ge mig på filmen "The Grand" som ska vara en annorlunda pokerfilm med Woody Harrelson som jag aldrig gillat förutom i "White Men Cant Jump" ....eller han va fan kass i den också.

Häj!



Kommentarer
Postat av: Harriet Olsén

Näääe, White men can't jump tittar man ju på för Wesley "the tax non-paying-going-to-jail-for-three-years" Snipes skull...

men för oss tjejer är ju Woody Harrelson för en gångs skull en anings charmig i den rollen ;-)

Peace,

//H

2008-04-26 @ 22:54:25
URL: http://www.singinghatta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0