Projekt Plisskin: Low Limit - 30 dagar - $10k!

Efter att länge ha gått och funderat på om det är mest inkomstbringande för mig att spela turneringar eller cashgames (jag blandar rätt friskt nu) så har jag bestämt mig för att göra ett test eller som amerikanerna kallar det "Project Plisskin"!!!!
Min gode vän Rosen har länge varit på mig med att skriva ner resultat detaljerat (antal spelare, limit, timmar, typ av spel osv) och det har jag aldrig pallat.  Men nu ska det bli ändring.
Så först så räknar jag turneringsresultat de närmsta 30 dagarna för sig och se var dom hamnar nånstans.
Men så tänkte jag också att det vore kul att se om jag kan plussa ihop $10k på .50-1 PLO på 30 dagar (och att sluta med att börja meningar med ordet "men" för det är ngt slags fel har jag för mig).
Går det? Självklart går det. 
Varför då så lågt kan man undra, jo för att om jag räknar tiltkvällar på 2-4 (senast igår -2k) så är jag riktigt back och 1-2 st såna kommer varje månad. På .50-1 så händer det till att börja med inte lika ofta, plus att swingsen är väldigt mkt mindre samt motståndet sämre.
I november förra året gav jag mig fan på att försöka sluta på plus varje dag och lyckades med det (iofs bara 19 speldagar). Och spelade bara då PLO .50-1.
Många dagar slutade då plus minus noll visserligen, då jag ofta slutat direkt efter att ha hämtat upp ett större minus.
Då gick jag ganska exakt $3000 plus men hade då inte räknat bort turneringsbuyins, och då den månaden var utan några märkbara klonks så var ju cashgame plusset avsevärt mkt mer.

Så jag ska bräkna de 30 följande speldagarna vilket inte i sig behöver vara 30 dagar i följd (eftersom jag faktiskt dragit ner på pokrandet en hel del) och varje dag sluta då jag ligger minst $333 plus.
I just PLO så kan ju detta, med 6 bord igång, ta 30 sekunder även på .50-1 nivån. Så mina rakebacksidor ägare kommer nog inte gilla detta, men jag gissar att det kommer jämna ut sig de dagar jag måste grinda tillbaka storminus å andra sidan.
Kommer detta att gå då? I snitt måste jag ju ligga $333 men om jag nu plussar $800 nån dag så kan jag ju tillgodose detta en minusdag så det jämnar ut sig.
Ska verkligen försöka att vara äckligt nitisk med detta och se om det kan fungera.

Jaha vi drar igång idag då
Dag 1. 
5 bord $50.1 PLO. 
55 minuter.
+ $370.
Totalt $370
Snitt $370

Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: lh

Luck!

2007-09-17 @ 11:22:16
Postat av: 30-årsfest antibjudaren

gl gl... skulle vilja se dig stänga ner spelandet efter 30 sek och 3 uppdubblingar... Verkar troligt.. eh. När ska du förresten börja din hemskola i Omaha CG? Jag har ju nästan redan betalt anmälningsavgiften.

2007-09-17 @ 15:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0