Kallt spel eller oundvikligt?

Lirade en $300 freezeout 15k garanti med 59 st med igår. Det här var den turnering jag har haft bäst kortsnitt i nånsin. 4st (?!) AA, 2st QQ, 1 AK, och en 1 JJ, sen en drös med pockets 2st TT, 99, 66, 77. Dock rundfold med ett AA och en fold på QQ på knappen...Hursomhelst så lyckades jag med mitt kortsnitt att ta mig till final table, bra va!
Hade bara haft ren bluff i turneringen (om man inte räknar preflop steals), vilket var med 27 off på brädan Q236J med 4 st klöver jag var tom frutom par i 2or och han betade 800 i potten med 8000 i potten, jag höjde till 4800 och han vek, annars hade jag flyt med de bra händerna där jag fick action, och då är poker inte särskilt svårt.

Det sjuka händer när det är tre kvar med blindsen 1500-3000
Jag har 88k, chippon 96k och en tredje på 54k.
Det har precis varit paus och de första 4 händerna så är 3an sit out och blindar bort sig. Han är fortfarande sit out nu och jag hittar AQ i BB. Chippon säger 12k och jag överväger att gå allin. Har han AK, AA eller KK QQ JJ så synar han ganska troligt som det hade sett ut hittills. Så jag säger 39k.
Här steksynar han vilket gjorde mig inte så lite orolig. Och nu ska ni få se hur man kan ge bort 1300 dollar (som skillnaden var i 3e och 2a).
Dert ligger 79500 i potten och floppen kommer

J T 7 två hjärter

Jag tänkte antingen trycka eller bara ge upp här, Vad ska han ha liksom som jag slår?
Jag gör istället snilledraget att beta 9000 som ett stoppbet för en K på turn eller vafan vet jag..
Det gör att han kan syna med alla händer inom poker ungefär vilket han också gör. :)

Turn 2 spader check och check av honom vilket fick mig på nya tankar, har han 55 eller vad har han som han inte betar nu????

River 8 hjärter

Nu tänker jag att han kan ju inte syna utan en 9a och med flushdraget borde han väl försökt på floppen t ex AK hjärter el liknande. Så jag trycker allin för 41k han synar och jag hinner tänka att han HADE 99 iallafall men visar istället upp A3 hjärter för nöten..............................................................................

Så mina 2100 dollar gör mig inte det minsta glad. Jag spelade som en idiot och han med preflop som synade 40% av stacken med A3 suited.
Jag hoppas att han inte kunde ha lagt sin hand efter synen och att min allin inte hade spelat ngn roll när den kom. Vad tror ni som läser? Lägger han nutflushen för 50K i en 80K pott på flopp efter att ha synat med den handen?

Det enda positiva var väl att spelet i övrigt kändes bra och att turneringar i allmänhet gått bra på sistone...förutom min bubbling i 1k söndags turren på Carlos där jag rök 106 av 100 med 100 priser (1300 dollar för 100e) då jag legat 26a av 116...men men..nog klagat, ikväll ska det klonkeras!

Annat kul är det vi sysslat med i veckan med Sundsvall Dragons. Vi har ju jobb med 12-åringar på dagarna där vi informerar om alkohol, tobak, snatteri ,skadegöreöse, mobbing, rasism, droger , doping, vapensmuggling, insideraffärer och sånt. Då har vi alltid med oss en polis också 
Vår polis Tomas är helt sjuk när han pratar.
Han kan berätta om typ snatteri MEN, tar en aslång paus mellan sina meningar.
En alldeles för lång paus.
SÅ varje gång han pausar så är pausen så lång att det blir lite för tyst, och då börjar jag eller David ta över och prata om ngt nytt, men EXAKT i den sekunden man börjar prata, så fortsätter HAN!
Det blev helt absurt sist och jag började garva i klassrummet när David för tredje gången misslyckades att starta en ny mening.
En annan lagkamrat Calle hade honom idag och räknade efter halva dagen ihop till 11 ggr som han "avbröt". Sinnessjukt är det. Nu är det nästan ännu roligare dom gånger han INTE fortsätter och det verkligen blir tyst i klassrummet. Då står man bara där som ett skräckslaget fån, och tack till indoktrineringen, så vågar man inte längre påbörja en mening :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0